בית הספר לשוטרים מתחילים: גרסת המציאות. צילום: כפר הנוער הודיות

בית הספר לשוטרים מתחילים: גרסת המציאות

הבוקר במגמת המשטרה בכפר הנוער הודיות נפתח באופן שונה ממה שכולנו מכירים. עוד לפני שהתלמידים הספיקו לפקוח את העיניים, הם לובשים את המדים, ממהרים למסדר הבוקר ולא שוכחים להגיד "בוקר טוב למפקד" לפני שהם נכנסים לשיעור. מי אמר שאי אפשר להיות שוטר כבר בתיכון?

בזמן שאתם לומדים ביולוגיה, פסיכולוגיה או מחשבים, בכפר הנוער הדתי הודיות הממוקם באזור הצפון, כבר מזמן הבינו שהמגמות שכולנו מכירים כבר הספיקו לאבד את הייחודיות שלהן. לצד שורה ארוכה של מגמות שניתן למצוא בכל בית ספר, מסתתרת בכפר הנוער מגמה מיוחדת במינה החושפת בפני התלמידים את עולם הפשע, הקרימינולוגיה והאכיפה - מגמת משטרה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 כן, המפקד!

התלמידים במגמת המשטרה קמים בשנתם כבר בשעה שש בוקר על אף שעייפותם לא חומקת מהם וממהרים ללבוש את המדים, שבלעדיהם לא יוכלו להיכנס למסדר הבוקר, שפותח עבורם את היום. הם נענים לפקודות של המפקד שלהם, מברכים אותו באמירת "בוקר טוב" ולא שוכחים לעמוד מול דגל ישראל בגאווה. לאחר מכן, הם נכנסים לכיתה לשיעורי המגמה, שכוללים קרימינולוגיה לצד לימודי משטרה. "מלבד המגמות הסטנדרטיות, כשליש מתלמידי הכפר עושים את צעדיהם הראשונים במקצועות מאתגרים ובמספר מגמות מיוחדות דוגמת לימודי משטרה", מספר מנהל הכפר אלי שטיין. "הלימוד כולל גם פן מעשי במסגרתו התלמידים יוצאים למטווחים כחלק מהתנדבותם במשמר האזרחי הכפרי ואחראיים על טיפול בסוסים המיועדים לשרות במשטרה".

מתייצבים למסדר בוקר © כפר הנוער הודיות

אברהם אזולאי (17) הלומד בכפר הנוער הודיות מזה שנתיים מציין כי הוא הגיע לשם במצב אחד והיום כבר נמצא במצב אחר, והכל בזכות הצוות החינוכי. "נפלטתי ממערכת החינוך במשך שנה. בשנה הזו הייתי אדון לעצמי. עשיתי מה שבראש שלי, קמתי מתי שרציתי ואף אחד לא אמר לי מה לעשות. זה היה כיף, אבל אחרי שנה הבנתי שזה יותר מדי זמן בלי שום מסגרת. חבר טוב שלי, שידע מכל הסיפור, אמר לי לבוא לנסות את הודיות. הוא אמר לי שהמקום הזה יתרום לי ויביא אותי למקומות אחרים למרות שלא הייתי מוכן לשמוע על זה. הלכתי והתאהבתי בצוות, בערכים, בכמות התרומה והחיבור. אני לא בא רק  כדי ללמוד, אני בא בשביל הצוות. זו משפחה אחת גדולה".

כשאזולאי חושב על מגמת המשטרה, הוא לא יכול להתעלם מהמשמעת הכבדה ונזכר בחוויה אישית, שחקוקה בזכרונו עד היום. "באחד הימים נכנסתי למסדר הבוקר עם סוודר שהוא לא של המגמה והמפקד לא היה מוכן להכניס אותי. הוא אמר לי מול כולם: 'אברהם, צא החוצה'. אחרי זה ישבנו ודיברנו על זה, והוא אמר לי שהוא רואה בי תלמיד שמהווה דמות במגמה. הבנתי שזה לטובתי. אנחנו צריכים להוות דוגמה לילדים בכפר".

נמשכים לעולם המשטרה

התלמידים במגמת המשטרה מגיעים לכל שיעור ופעילות עם ניצוץ בעיניים, כזה שיש בו הרבה להט, מחויבות, סקרנות ומוטיבציה ללמוד עוד ועוד. אך למעשה, לשיעור הראשון הם נכנסו עם תחושה אחרת. "נכנסתי בפעם הראשונה עם תחושה מוזרה. לא ידעתי איך להתנהג או מה לעשות.לאורך הזמן הבנתי שיש משמעת מוקפדת ותחושת כבוד מיוחדת, שאין באף שיעור אחר", מספר לפרוגי אברהם לם (18), תלמיד כיתה י"ב בכפר הנוער הודיות. אזולאי מוסיף כי בהתחלה חבריו למגמה ראו בו שונה ועם בוא הזמן החלו לקבל אותו. "בעיני החברה אני נראה שונה ולא כולם אוהבים את זה. אבל עכשיו אני נכנס עם תחושה אחרת. מקבלים אותי, אוהבים ומעריכים. הכבוד שנותנים זה לזה במגמה הוא מעל להכל"

באדיבות: כפר הנוער הודיות
 

נשמע שהמשמעת קשוחה ומאיימת. לא קשה להתמודד עם כל זה?

אזולאי: "דווקא לא, מגמת משטרה זו מגמה מהנה ומעניינת מאוד. אני חושב שהיא תורמת בכל מובן המילה. פשוט מדהים מה שהולך שם. המפקד תורם המון למגמה ויוזם הרבה פעילויות שנותנות לנו משהו מעבר".

לם: "בהתחלה היה קשה ללבוש את המדים ולהתרגל אליהם. גם במסדרי הבוקר צריך להקפיד ולהגיע בזמן, אבל בסוף מתרגלים לזה".

מלבד לימודי המשטרה, אתם לומדים גם קרימינולוגיה. איך השילוב בין שני העולמות האלו?

אזולאי: "זה הדבר הכי מעניין שנגעתי בו עד עכשיו בחיים. המון ידע וחומר שאני לא חושב שתלמיד בכיתה י"א בכלל נחשף אליו. זה בונוס ענק בשבילי. אני צובר יותר ידע, מתמחה בהרבה דברים ומסתכל על עולם הפשע והעבריינות מנקודה אחרת. אני חושב על מה שמניע את האדם לעשות את זה".

לם: "השילוב מאתגר. בקרימינולוגיה אנחנו לומדים את תחום פשיעה וזה מעניין מאוד. זה מפתח את הראש, כי זו צורת חשיבה אחרת".

"הדבר הכי מעניין שנגעתי בו בחיים" © כפר הנוער הודיות

 מהי השאיפה שלכם? מתכוונים להמשיך בעולם המשטרה?

אזולאי: "החלום שלי הוא להיות קצין בכיר בצבא בדרגים הגבוהים ואני עוד אהיה שם".

לם: "לסיים את המגמה בהצטיינות. אני רוצה להיות במג"ב ואחרי זה להגיע ליחידת הפרשים".

תגובות