התלמידים מאיימים: "נקיים מחר שביתת אזהרה" . צילום: gettyimages

התלמידים מאיימים: "נקיים מחר שביתת אזהרה"

מזו תקופה ארוכה שתלמידי התיכון נפגעים כתוצאה מעיצומי ארגון המורים. הפעם, תלמידות תיכון "עמי אסף" הבינו שכדי להגיע לפתרון בנושא, התלמידים חייבים להתגייס למחאה והודיעו כי אם לא ייחתם ההסכם, תתקיים מחר שביתת אזהרה בת יום אחד כאות מחאה של תלמידי התיכונים בארץ. יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית: "אנחנו מצפים מכל הגורמים המעורבים לגלות אחריות"

לאחר תסכול רב מהמצב הנוכחי של עיצומי ארגון המורים, שמוביל לפגיעה בתלמידי התיכון בכלל ובאלו מהם שייגשו לבחינות הבגרות בחודש הקרוב בפרט, החליטו מספר תלמידות מתיכון "עמי אסף" שלא לשבת בחיבוק ידיים ולפעול בנושא.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"אתמול בבוקר הגענו לבית הספר עצבניות ומתוסכלות אחרי שביטלו לנו שלשום (שבת) את המתכונת שהתכוננו אליה כל כך הרבה לפני, והחלטנו להנהיג מחאה נגד מה שקורה בזמן האחרון", אומרת לפרוגי גאיה אקשטין, אחת ממארגנות המאבק. 

"ביטלו לנו את המתכונת" © fotolia

לדבריה, נגרמו שיבושים רבים במערכת בעקבות עיצומי המורים בתקופה האחרונה. "מבחנים שהיו אמורים להתקיים נדחו או התבטלו בגלל סדרי עדיפויות. עכשיו, כשזה כבר ממש קרוב לבגרויות החורף, התחילו להתבטל מתכונות ומבחנים שחשובים מאוד לציון. הקש ששבר את גב הגמל היה אתמול בערב. ביום חמישי קיבלנו הודעה על כך שכנראה שוב חוזרים העיצומים, אבל קיבלנו הוראה מהמחנכים להמשיך ללמוד כרגיל כאילו מתקיימת מתכונת ביום ראשון. אז כמובן שכולם ישבו ולמדו בטירוף למתכונת עד ביום שבת בערב קיבלנו הודעה על כך שהמתכונת לא תתקיים כמתוכנן".

בעקבות הפגיעה הממושכת שתלמידות תיכון "עמי אסף" רואות כתוצאה מעיצומי ארגון המורים, הן הפיצו אמש הודעה ברשתות החברתיות הקוראת לפעול על מנת למצוא פתרון לעיצומים לצד עצומה  בנושא. "תלמידי בתי הספר התיכונים בארץ, הצטרפו אלינו. בואו נעשה מעשה משמעותי ביחד ונראה שאנחנו לא מוכנים להיפגע, ולא מוכנים לפגיעה במורינו! השביתה תתקיים לחטיבה העליונה ביום שלישי הקרוב ה-9.1.2018 בתנאי כמובן במידה ולא ייחתם ההסכם", נכתב בעצומה. 

העצומה שפורסמה ברשת
העצומה שפורסמה ברשת © צילום מסך

שי ניר, יוזמת נוספת של המאבק, מבהירה כי הן מזדהות עם המורים. "הציפייה שלנו מהמאבק היא לעזור למורים שלנו לקבל את הזכויות שמגיעות להם. הם עושים עבודה מדהימה, קשה ומבורכת ויום העבודה שלהם לעולם לא נגמר. מגיע להם לקבל את מה שהם מבקשים ואת מה שהם דורשים. בנוסף, אנחנו רוצים לשים סוף למחאות האלו שלא נגמרות ופוגעות במיוחד בתלמידים, ולהחזיר את השגרה למצבה הרגיל".

מיו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, יובל חלביה, נמסר בתגובה: "כרגיל כל מאבקי החינוך נעשים על גבם של התלמידים. אנחנו מצפים מכל הגורמים המעורבים לגלות אחריות ולפתור את המשבר באופן מיידי כדי שהתלמידים יוכלו להיות מוכנים לבגרויות החורף. כיתות המב"ר הינו נושא חשוב שיש לפעול לפתרונו, אך יש לאפשר לתלמידים להיבחן".

תגובות