לא רצוי: הדברים שכדאי להימנע מהם בתקופת מבחנים. צילום: gettyimages. אילוסטרציה

לא רצוי: הדברים שכדאי להימנע מהם בתקופת מבחנים

נוהגים לדחות הכל לרגע האחרון, לעשות מרתון סדרות בדיוק יום לפני בחינה גדולה, או להיכנס לפאניקה? הכתבה שלפניכם נועדה בדיוק בשבילכם. הרי לכם הדברים שרצוי להימנע מהם, כל עוד אתם בשיאה של תקופת המבחנים

 כולנו מכירים אותה, שונאים אותה ובעיקר מייחלים לכך שתעבור. לא, אנו לא מתכוונים לעונת החורף, שכבר גרמה לנו להיות חולים - אלא לתקופת המבחנים, שגם לה יש לא מעט תופעות לוואי משלה. לכבוד התקופה שמתישה את כולנו, קבלו חמישה דברים שאסור לעשות בזמן תקופת המבחנים!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לא לדחות דברים לרגע האחרון

הנטייה הטבעית של כולנו היא להשאיר משימות לדקה ה-90. בדיוק בשביל זה, אנחנו כאן כדי להגיד לכם לא! התארגנו מספיק זמן מראש, הכינו לעצמכם את כל החומר במסודר ולמדו אותו ברוגע.

לא להיכנס לפאניקה!

אם כבר השארתם דברים לרגע האחרון (על אף שאמרנו שלא!) אל תכנסו ללחץ. אז נכון, ערימות של חומר מפוזרות על המיטה ואתם לא יודעים איך תספיקו ללמוד הכל, אבל הכי חשוב לנשום עמוק. פאניקה לא תעזור לאף אחד.

הכי חשוב - לנשום עמוק
הכי חשוב - לנשום עמוק © shutterstock

לא לעשות מרתון של האנטומיה

התחילה עונה חדשה וכולנו סקרנים לראות מי ימות ומי יזכה להישאר בחיים לעוד עונה. אבל, תקופת המבחנים היא לא בדיוק הזמן המתאים להתחיל להתמכר לסדרה. #אנחנוכברמכורים #אופס

לא להתעסק עם הסמארטפון

גם אצלכם לפני כל מבחן קבוצות הוואטסאפ מפוצצות באין-ספור תרגילים וסיכומים? בואו נודה באמת, לעתים אנחנו פשוט מוצאים את עצמנו בורחים לאינסטגרם, לסנאפצאט, לפייסבוק וכן, גם לאתר של פרוגי, ופשוט שוכחים ללמוד. עצה שלנו: עדיף לחסוך את זה מראש.

עזבו את הסמארטפון בצד
עזבו את הסמארטפון בצד © Fotolia

לא להכריז על תחילת דיאטה

בתקופת מבחנים תמיד משמנים. כנראה שהגוף צריך קצת סוכרים בשביל להיפטר מהדיכאון ומהייאוש. לכן, מומלץ לאכול והרבה (מאוד) הרי אין לנו ספק שאוכל טוב מביא לנו אנרגיות וחשק ללמוד גם אם החומר לא הכי מעניין בעולם.

 

תגובות