נערים או מבוגרים? הנוער שמשלב הכל - מהכל. צילום: צילום פרטי

נערים או מבוגרים? הנוער שמשלב הכל - מהכל

מרגישים שאתם עוד רגע קורסים מרוב בחינות ומטלות שבית הספר מכתיב לכם? • יש בני נוער שהעומס שלכם הוא החלום המתוק שלהם • הכירו את התלמידים הכי עמוסים שיש, שנהנים מכל רגע ולא מקטרים על כך לשנייה

יש דבר אחד שלא ניתן להתווכח עליו - כולנו עמוסים מרוב משימות, אך ישנם בני נוער שלא מסתפקים בבחינות ובעבודות להגשה, ומתנדבים באופן קבוע במגוון של מסגרות. למקרה שתהיתם, בעזרת תכנון זמן נכון הם מצליחים לעמוד בעומס, והם כאן כדי לעזור לכם איך להתמודד עם שלכם. 

"הכדורסל והנגינה בתופים עוזרים לי לשחרר אדרנלין"

יעקב גפרט, תלמיד כיתה י"ב המתגורר ברעננה, מוצא את עצמו בכל יום נוסע במשך שעה עד לישיבה התיכונית בבני ברק. אולם, אין זה מונע ממנו לשחק כדורסל בקבוצת אליצור במשך פעמיים בשבוע, לנגן בתופים אחת לשבוע ובנוסף לנהל עסק עצמאי לכתיבת תוכן ובניית אתרים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הכדורסל והנגינה בתופים עוזרים לי לשחרר אדרנלין" סיפר גפרט לפרוגי, והדגיש שזה בשביל "לנקות את הראש מכל הרעש שמסביב. חשוב לי אפשר לעצמי גם זמן למנוחה". לדבריו, הלחץ שעוטף אותו התגבר ככל שגדל, אך הוא מוצא בכל משימה נוספת הרפתקה. "התווספו מטלות נוספות, שעות למידה נעשו מאוחרות יותר, תחביבים חדשים התפתחו, אבל אני תמיד מחפש להתפתח משמעותית בעסק. אני מאוד אוהב ליזום, לפעול וליצור דברים חדשים. כל פרויקט חדש הוא הרפתקה מסקרנת ומעניינת".

מהו המוטו המלווה אותך בשגרה העמוסה?
"'אין דבר העומד בפני הרצון'. אם אתם ממש רוצים משהו כמו להתגבר על העומס, להצליח בלימודים ובכלל בחיים - אל תחכו, פשוט תעשו את זה".

יעקב גפרט
יעקב גפרט © צילום פרטי

"הלחץ מקדם את האדם"

שירה ביטון בבוקר תלמידת כיתה י"ב בקרית שמונה, אך לאחר שעות הלימודים היא הרבה מעבר לתלמידה. במשך פעמיים בשבוע היא מדריכה בצופים, בין לבין מספיקה להגיע למשמרות לעבודה, להתנדב בעמותת "כנפיים של קרמבו", להגיע למש"צים (מדריכי של"ח צעירים), לחברים לרפואה ולמועדונית. חשבתם שזה הכל? בין כל אלו היא אף מתמיינת לשנת שירות. 

מבין כל הפעילויות ההתנדבותיות שבהן ביטון לוקחת חלק, היא מוצאת ב"כנפיים של קרמבו" ניצוץ מיוחד. "ההתנדבות בכנפיים של קרמבו מכניסה לי רוגע לחיים וזה מה שעוזר. זו אחת מנקודות האור הכי חשובות בשבילי".

מה מניע אותך לעסוק במספר כה גדול של פעילויות גם כשלחוץ?
"הלחץ מקדם את האדם, ומעניק לי מוטיבציה להמשיך. בנוסף, החיוכים ואמרות התודה של הסובבים אותי מעניקים לי סיפוק ענק ורק רצון להמשיך בעשייה".

שירה ביטון
שירה ביטון © צילום פרטי

מאושרת מכל רגע של נתינה

עידן שי היא תלמידת כיתה י"ב מגבעת זאב, אשר כבר מכיתה י' הרגילה את עצמה ללוח זמנים צפוף הכולל לימודים, הדרכה, עבודת מועצות ובעבר תוכניות מנהיגות והעשרה. היא מציינת כי לפני כן היא הייתה נווטה לבזבז זמן שכיום היא רק מייחלת לו.

בנוסף לכל אלו, שי עובדת בצהרון שלוש פעמים בשבוע, מדריכה במד"צים (מדריכים צעירים) במשך פעמיים בשבוע, מתאמנת, דוברת במועצת הנוער הרשותית של גבעת זאב וכמובן לומדת. 

בניגוד לחברותיה שמוצאות את עצמן צופות בסדרות בשעות שלאחר הלימודים, שי מרגישה לעתים מחוץ לעניינים ומאמינה כי היא נחשבת לחריגה. "אני תמיד שואלת אותן איך יש להן זמן לראות סדרות והן מזכירות לי שהן לא פסיכיות כמוני". יחד עם זאת, שי נהנית מכל רגע של עשייה: "אני מגדירה את כל הדברים שזכיתי לעשות כ'מתנות קטנות'. אני לא חייבת לעשות שום דבר, אבל אני עושה הכל בכל זאת. אני נהנית מהעשייה שלי וזוכה לנצל הזדמנויות שלא יחזרו".

עידן שי
עידן שי © צילום פרטי

מהו הטיפ שלך להתמודדות עם לחץ?
"סידור זמן נכון, קבעו ממש את תכנון היום שלכם. בנוסף, יש כמה נקודות אור שמקלות על הסטרס והן התחביבים והשקט. אפשרו לעצמכם את תחומי העניין והתחביבים, כיוון שהם אלו שמעניקים לכם אושר אמיתי. בנוסף, למדו לבקש עזרה בעת הצורך, אין בכך שום בושה".

 

 

תגובות