פיית הקסמים: הצעירה שמגשימה את משאלות הילדים. צילום פרטי

פיית הקסמים: הצעירה שמגשימה את משאלות הילדים

מספיק לשמוע את עדי גרינברג כדי להבין שבמקרה שלה, ההתלהבות נובעת מהדברים הקטנים שבחיים. היא מתנדבת בעמותת "להושיט יד" כבר חמש שנים, מגשימה לכל ילד וילדה את המשאלה האישית שלו ומעניקה להם רגעי אושר בין ההליכים הרפואיים הלא פשוטים. הכירו את פיית הקסמים

"להתלהב מהדברים הקטנים כי שום דבר אינו מובן מאליו" - זהו המשפט המלווה את עדי גרינברג (23) מנתניה בכל בוקר מחדש. גרינברג מתנדבת בעמותת "להושיט יד", אשר בה מתנדבת כמעט חמש שנים ומסייעת לילדים החולים בסרטן כבר מרגע גילוי המחלה. "אני נמצאת שם, גם בשביל הילד וגם עבור המשפחה, ועוזרת להם להעביר את הזמן". 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מסיפור למציאות

לדבריה, הכל התחיל בכיתה י"א, שחיזקה בה את הרצון להתנדב ולתרום למען האחר. "כשהייתי בכיתה י"א המורה אמרה לי שלא עושים השנה כלום ביום המעשים הטובים בגלל המבחנים ולא הסכמתי איתה אמרתי לחברות שלי שהולכים להתנדב איפשהו ובעזרת עמותת 'רוח טובה' מצאנו פרויקט. היה כיף ושבוע אחרי התקשרו לשאול אם אני רוצה להמשיך להתנדב. הסכמתי ובמקביל הכרתי נערה בת 16, חולת סרטן, שסיפרה לי על 'להושיט יד' שמלווה אותה בבית החולים ושולחת בת שירות, שמוציאה אותה לימי כיף. מיד התלהבתי והתחלתי להגיע לבית החולים לפחות פעם בשבוע, ולעשות הכל עם הילדים".

"מיד התלהבתי" © צילום פרטי

 חוויות שלא שוכחים

מתוך הרגעים הרבים שגרינברג זכתה לעבור במסגרת התנדבותה בעמותה, ישנם שני רגע אחד שהיא כנראה לעולם לא תשכח. "בתחילת השנה ארגנתי מסיבת יום הולדת לילד שחזר לארץ לאחר טיפולים בחו"ל, בסגנון 'המירוץ למיליון' כמו שהוא ביקש, אין דרך לתאר את האופן שבו הוא נהנה, חיוך של ילד שווה זהב".

מלבד המסיבה המיוחדת, היא נזכרת גם במצב פחות נעים, אך משמעותי. "ההורים לא הצליחו לשכנע את הילד לאכול כי הוא 'לא היה רעב' במשך יומיים. לא היה אכפת לאמא מה הילד יאכל, העיקר שיאכל. כשבאתי הוא אכל והאמא הייתה בעננים".

מהו המוטו שלך בחיים?

"יש כל כך הרבה ילדים שזכיתי להכיר ולצערי גם איבדתי כמה ילדים בדרך, אבל באותה המידה אין ספק שכל ילד משפיע עליי בדרך שלו. יש משפט שאחד הבוגרים שלנו, שנפטר לפני שנה וחצי, תמיד הוא אומר והוא מלווה אותי בחיי היום-יום מאז שהוא נפטר: 'לזכור להתלהב מהדברים הקטנים, כי שום דבר אינו מובן מאליו'".

"למדתי לתת המון אהבה" © צילום פרטי

לצד החווית המשמחות שאת יוצרת, ישנם רגעים לא פשוטים בתהליך כזה. איך את מתמודדת עמם?

"יש מקרים לא פשוטים, אבל אלו בדיוק הרגעים שהמשפחה הכי זקוקה לנו. אם הייתי שם במצבים הטובים של הילד, אין סיבה שלא אהיה שם במצבים הקשים שלו. אני חווה עם הילדים את כל הרגעים שלהם, הטובים והפחות טובים. היו אצלנו ילדים, שלא האמינו שיהיה טוב ופתאום היה שיפור מפתיע".

איזה שיעור לחיים למדת בחמש שנים כל כך משמעותיות?

"למדתי לחיות את הרגע, להעריך את החיים ובעיקר להודות על מה שיש. למדתי לתת המון אהבה לכל האנשים שמקיפים אותי ובאותה המידה לקבל מהם את אותה האהבה בחזרה. גם למדתי שאין דבר בלתי אפשרי - הכל אפשרי. כוח הרצון חזק יותר מהכל".

במבט קדימה, מה החלום הכי גדול שלך?

"השאיפה שלי היא להיות גננת בגן החלומות, זהו גן מיוחד במינו המיועד לילדים חולי סרטן ומתואם להם באופן מיוחד".

גם אתם רוצים להתנדב? היכנסו לאתר "יום מעשים טובים" ובחרו מתוך מאגר ענק של מעשים טובים את הפעילות הקרובה ללבכם לקראת יום המעשים הטובים, שייערך השנה ב-13.3. הפרוייקט מנוהל על ידי עמותת רוח טובה, המציעה מגוון הזדמנויות לעשות טוב ולהתנדב לאורך כל השנה. 

 

תגובות