מנערה שקופה למאושרת: "הפסקתי לפחד ממה שיאמרו עליי" . צילום פרטי

מנערה שקופה למאושרת: "הפסקתי לפחד ממה שיאמרו עליי"

הודיה דרעי (14) מדימונה, הייתה נערה שקופה וחסרת ביטחון, עד שהגיעה לפרויקט "עוצמה צעירה" במסגרת ויצו ישראל. מאז, הבינה דרעי שהיא מצאה את המקום שלה וחייה התמלאו באושר. היא לומדת משחק, מלאה באנרגיות וכעת חושבת על היעד הבא - להיות שחקנית • טור אישי

הגעתי בפעם הראשונה לפרויקט "עוצמה צעירה" בויצו דימונה, כנערה ביישנית ומלאה בחששות. פחדתי שלא אעז לדבר, אך כבר לאחר המפגש הראשון חזרתי הביתה עם חיוך ענק ואנרגיות רבות. שמחתי ואמרתי לעצמי: "איזה מזל שלא ויתרתי לעצמי".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במבט לאחור, ברור לי כי אם לא הייתי שם, יכולתי לפספס את אחת ההזדמנויות הגדולות שהיו לי. "עוצמה צעירה" הוא המקום שלי להביע את עצמי ולהראות את היכולות שלי, כפי שבאף מקום אחר לא הצלחתי לעשות עד היום. 

נולדתי בדימונה, אך עד היום אני לא מרגישה מחוברת לעיר. אני לעולם לא אזרוק אבן לבאר ששתיתי ממנה, אבל איני בן אדם שמתחבר לשקט ורוגע. אני הרבה יותר מתחברת לעיר תוססת, שבה הכל נגיש יותר וליברלי יותר, לצד מגוון רחב של אנשים.

"המקום שלי להביע את עצמי" © נועה בן שמול

לשמחתי, הנוחות והפתיחות שחוויתי במהלך המפגשים שנערכו בסניף בדימונה, גרמו לי להרגיש מדהים ושינוי אותי מקצה לקצה. הביטחון העצמי שלי עלה בהדרגה ופתאום הפכתי להודיה שלא הכרתי. נחשפתי להודיה שהפסיקה לפחד ממה שיאמרו עליה. כזו, שמרגישה הרבה יותר טוב עם עצמה מבעבר.

לכל אחת מהבנות שפגשתי בפרויקט היה סיפור מיוחד ומרגש. באחת מהשיחות שהשפיעו עליי וזכורות לי היטב, בחרה אחת החברות שלי לפתוח נושא שהיא מעולה לא דיברה עליו איתנו וסיפרה שהיא עברה חרם לא פשוט ברשת. היא אמרה שלא היה לילה אחד, שהיא לא בכתה בו ובסופו של דבר אף התברר, שהיא נגעה בנקודה רגישה מאוד בקרב לא מעט בנות מהקבוצה, וגרמה להן לפתוח בפנינו את החרם שעברו ועודן עוברות.

 הסיפור שציינתי הוא רק דוגמה אחת לנוחות ולפתיחות שחוויתי במהלך המפגשים. בכל פעם שיצאתי מעוד מפגש, חזרתי הביתה עם חוויות מדהימות, אשר לעולם לא אשכח. במסגרת הפרויקט, שיתפנו חוויות טובות ושליליות שעברנו במהלך השבוע, צילמנו, אלתרנו סצנות וכן נהנו מפעילויות מגבשות במיוחד, שהעניקו לי ביטחון רב להגיד את מה שבוער בי ולשתף.

"היו מי שאתן" © צילום פרטי

לדעתי, תכנית "עוצמה צעירה" יכולה להתאים לכל הנערות בגיל ההתבגרות, ולאלו אשר זקוקות לחיזוק בביטחונן האישי בפרט. מתוך החוויה האישית שלי, למדתי שכדאי לתת הזדמנות גם לדברים לא מוכרים. הם יכולים להפתיע ולהתאים בדיוק לכן. למדתי אף להסתכל על החיים מנקודת מבט אחרת, על עצמי ועל העיר בה גדלתי. התכנית העניקה לי כלים להתמודדויות יום יומיות והציבה לי מראה לעצמי, השתקפות שהיום אני אוהבת ובטוחה בה יותר.

לסיום, חשוב לי לאחל לכל הנערות בישראל חירות אמתית במשך כל השנה. אהבו את מי שאתן, היו חופשיות ללכת אחר האמת הפנימית שלכן והיו מי שאתן. אין ספק שמגיע לנו להיות אוהבות ונאהבות! 

 

תגובות