עפות על זה: הנערות שיגרמו לכם להתאהב בעולם החלל. צילום פרטי

עפות על זה: הנערות שיגרמו לכם להתאהב בעולם החלל

תמיד אמרו לכם שהשמיים הם הגבול? אם תפגשו את הנערות הבאות, תבינו שהם למעשה רק ההתחלה. בשונה ממרבית בני הנוער, השתיים מעדיפות ללמוד עוד על תחום החלל, מאשר לבלות במסיבות והן לא מסתפקות בכך, ואף מוכיחות לדור הצעיר שמדע זה לא מפחיד

קארין אזולאי ותמר נייגרציק, תלמידות י"ב בתיכון ליאו בק בחיפה, לא מפחדות ממדע ומחלל, ומלאות בלהט לדעת יותר וללמוד עוד ועוד. כל אלו גרמו להן לקחת צעד אחד קדימה ולהתנדב במסגרת המחויבות שלהן בדרך לא שגרתית - העברת הידע שלהן בתחום החלל לדור הצעיר במסגרת עמותת SpaceIL.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"זה תחום שמאוד מושך אותי, כי זה משהו שפחות לומדים עליו. אני חושבת שחובה להראות לדור הצעיר שמדע זה לא מפחיד. זה לא חייב להיות נורא קשה ובלתי אפשרי. מדע יכול להיות מגניב ומעניין", אמרה אזולאי לפרוגי. נייגרציק הוסיפה כי "ברגע ששמעתי שיש מחויבות אישית כזאת עפתי על זה. אני מאמינה שאנחנו צריכים לעשות במחויבות דבר שתורם ושאנחנו מתחברים אליו".

מי אמר שמדע לא יכול להיות מעניין? © צילום פרטי

חלל - לא מה שחשבתם

השתיים סיפרו כי הן חששו בהתחלה מכך שהילדים הצעירים יאבדו עניין, או ירגישו שהחומר כבד מדי. אבל, למרבה ההפתעה - המצב בפועל היה שונה לגמרי. "למדתי שילדים סקרנים מאוד. הייתי בטוחה שהם יאבדו עניין ושהחומר יהיה כבד, כי זה באמת לא חומר שהוא הכי קל, ואני לא באה אליהם עם יצירה, או משהו שמושך ילדים בגיל שלהם. הפתיע אותי כמה שזה מעניין אותם", ציינה אזולאי.

לדברי נייגרציק, הנערות אף חשות שהן נתרמו לא פחות מאשר הן תרמו. "העברנו כל כך הרבה הרצאות לתלמידים שונים וזה פיתח אותי מאוד. למדתי איך להעביר חומר שהוא יחסית קשה לילדים צעירים, למרות שזה לא פשוט".

"רוצה להיות אסטרונאוטית"

איך לדעתך נכון להתעסק עם מדעים במערכת החינוך?

אזולאי: "המפתח הוא לקשר את פיזיקה לחיים האמיתיים, ולהביא נוסחאות ותופעות פיזיקלית לדברים שקשורים ליום יום. צריך לעשות יותר ניסויים והדמיות בכיתה. הייתה לנו פעילות שבה נסענו ללונה פארק, ולפני זה חישבנו מהירות וגובה של מתקנים, זו פשוט חוויה. לפני שנכנסתי למגמה בכלל לא חשבתי שיש פיזיקה בלונה פארק".

דור העתיד של האסטרונאוטים בפעולה © צילום פרטי

עד כמה אילן רמון השפיע עלייך?

נייגרציק: "בשבילי הוא מודל להערצה, אני מעריכה את הפעילות שלו ושל כל המערך שלו. אני חושבת שלשלוח אנשים לירח זו משימה לא פשוטה בכלל. העובדה שהם היו החלוצים הראשונים מוכיחה לנו מה אפשר לעשות, ומעודדת את הכיוון הזה. אני אוהבת מאוד חלל ורוצה להיות אסטרונאוטית".

מה סוד ההצלחה של ישראל מנקודת המבט שלכן?

אזולאי: "יש לנו הרבה מוחות חדים בעיקר בתחום המדע. אני חושבת שיש למדינה הזו כוח רצון שאי אפשר להסביר, רצון מטורף לחקור, לדעת ולהצליח. כל האנשים במדינה שממציאים דברים קטנים וגדולים, כמו טפטפות, עגבניות שרי ודיסק און קי הם המודל לחיקוי שלי. מי היה מאמין שבמדינה הקטנה הזו, יצליחו ליצור המצאות עולמיות, כמו החללית הישראלית שאנחנו שולחים. זה לעשות את הבלתי יאומן.  

נייגרציק: "ישראל היא מדינה קטנה עם המון מוטיבציה ופוטנציאל. יוצאים מפה המון סטארטאפיסטים ויזמים. זה לא משנה כמה המדינה קטנה, הקידום של החינוך הטכנולוגי וההשקעה, גורמים לנו להאמין שהכל אפשרי ושהשמיים הם לא הגבול, שווה לנסות להתפתח".

 

 



 

תגיות
תגובות