חיים בספר: עשרה סימנים לכך שאתם תולעת ספרים. צילום: shutterstock

חיים בספר: עשרה סימנים לכך שאתם תולעת ספרים

קוראים גם בזמן הארוחה? חולמים לקבל המון ספרים ביום ההולדת? מעירים לכם שאתם פשוט קוראים יותר מדי? לכבוד שבוע הספר, קבלו את הדברים שכל תולעת ספרים אמיתית תצליח להזדהות איתם

תמיד תהיתם אם אתם תולעי ספרים אמיתיים? ובכן, עכשיו אתם יכולים לברר זאת אחת ולתמיד. לכבוד שבוע הספר, החלטנו להציג בפניכם עובדות שאך ורק תולעי ספרים יבינו. הצלחתם להזדהות עם כולם? מזל טוב, אתם תולעי ספרים מושבעים!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

1. מבקשים ספר ליום ההולדת

לכל אחד ואחת מאיתנו יש את רשימה ארוכה של דברים שאנחנו נשמח לקבל במתנה ליום ההולדת. יש כאלו שהרשימה שלהם מורכבת מבגדי מעצבים ומוצרי טיפוח שונים, או ממשחקי המחשב החדישים ביותר. אבל, אם הרשימה שלכם מורכבת כולה משמות שונים של ספרים – אתם ללא ספק תולעי ספרים.

2. מכירים מקרוב את הקושי במציאת תנוחת הקריאה הנוחה ביותר

כל תולעת ספרים יודעת שאחת הבעיות הרציניות בקריאת ספר היא למצוא את תנוחת הקריאה המתאימה. מדובר במטלה סופר חשובה, משום שזו תהיה התנוחה בה תישארו במשך שלוש עד שש השעות הקרובות ולכן רצוי שתהיה גם נוחה; שכיבה על הגב, שכיבה על הבטן, ישיבה מזרחית, רגליים למטה, רגליים למעלה – כל כך הרבה אופציות. אם גם אתם מתמודדים עם הדילמה הזו, אין ספק שאתם תולעי ספרים.

© giphy

3. מעדיפים ספרים על כל צורך בסיסי אחר

נכון, זה נשמע מטורף לגמרי, אבל רק תולעי ספרים אמיתיים יבינו את תחושת הבאסה כשאמא קוראת לכם לשולחן האוכל ואתם בדיוק באמצע הפרק ופשוט לא מסוגלים להפסיק (אז אתם לוקחים את הספר איתכם וקוראים מתחת לשולחן, בזמן שכל השאר אוכלים). אותו הדבר לגבי שינה – למה ללכת לישון אם אפשר להמשיך לקרוא "רק עוד פרק אחד אחרון, אמא"? (ובינינו - זה אף פעם לא רק פרק אחד).

4. מתחרפנים כשאתם מאבדים את העמוד שעצרתם בו

אתם מפנים את מבטכם לשנייה, משאירים את הספר פתוח לפחות מדקה, כך שאין צורך לשים סימניה, נכון? ובכן – טעות! משב רוח קליל מעיף את הדפים לכל עבר ואם לא הסתכלתם על מספר העמוד בו עצרתם, אתם בבעיה.
כל תולעת ספרים מכירה את הפחד הטהור של חיפוש המקום בו עצרתם וזאת מבלי לקרוא קטעי ספויילר.

© giphy

5. נהנים להסתובב בחנויות הספרים ולחלק לאנשים המלצות לספרים סתם ככה, כאילו אתם עובדים בחנות

אין כמו התחושה העילאית הזו כשאתם מסתובבים בין מדפי הספרים בחנות הספרים האהובה עליכם ומפזרים סביבכם המלצות וביקורות על ספרים שונים. ובואו נאמר את האמת, כל תולעת ספרים מחכה לרגע שבו יתבלבלו וישאלו אותו - "סליחה, אתה עובד פה?"

6. מתחרפנים כשמישהו מחליט לדבר איתכם כשאתם קוראים

יש לנו רק דבר אחד לומר לאותם האנשים חסרי ההתחשבות האלו - אתם לא רואים שאנחנו קצת עסוקים?!

© giphy

7. לא מצליחים לבחור מהו הספר האהוב עליכם ביותר

כמו שאי אפשר לבחור בין אבא לבין אמא, בין סופגנייה לדונאטס, בין עין ימין לעין שמאל – איך אתם מצפים שנבחר את הספר האהוב עלינו? אם גם אתם לא מצליחים לבחור רק אחד מתוך מבחר הספרים העשיר שקראתם עד כה, אתם ללא ספק תולעי ספרים.

8. ערימת הספרים ליד המיטה נערמת מעלה ומעלה ועדיין לא הספקתם לקרוא אפילו ספר אחד

אם רשימת הספרים שאתם צריכים לקרוא גדולה בהרבה מרשימת הספרים שכבר קראתם - אנחנו מזדהים לחלוטין עם הכאב שלכם. אבל לפחות עכשיו אתם יודעים שאתם לא לבד!

© giphy

9. אתם מבטיחים לעצמכם שלא תקנו עוד ספרים ולמחרת חוזרים הביתה עם שקית עמוסה בספרים חדשים מהחנות!

אנחנו לא מכירים אף לא תולעת ספרים אחת שהצליחה לעמוד בהבטחה האישית הזו, אז קבלו טיפ קטן מאיתנו - אם לא תבטיחו, לא תתאכזבו.

10. מדלגים ישר למדור "ספרים"

אם מצאתם את עצמכם מדלגים על כל המדורים שלנו בפרוגי רק כדי לקרוא קודם כל את מדור הספרים – הרשו לנו לומר לכם בביטחון גמור -מזל טוב, אתם באמת תולעי ספרים!

 

תגובות