אמ;לק: השואה חוזרת לבגרות בהיסטוריה. צילום: Fotolia

אמ;לק: השואה חוזרת לבגרות בהיסטוריה

הנערה שנדקרה בדרך לבגרות באזרחות, מפגש הפסגה בין שני המנהיגים ואלופת המדינה בכדורסל. סיכום האירועים החשובים והמרכזיים של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם במסיבות הסיום ולא היה לכם זמן להתעדכן בחדשות? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בבגרויות האחרונות? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

ראשון

טרור מתחת לפני המים

בתחילת השבוע, פורסם כי ביום ראשון שעבר, השמידו כוחות חיל האוויר מנהרת תת ימית שהתגלתה בצפון רצועת עזה. המנהרה שמשה את לוחמי הקומנדו הימי של ארגון חמאס, כוח "נוכבא" ואפשרה להם להגיע אל הים בקלות מבלי להיחשף.

שני

הנערה שנדקרה בדרך לבגרות

שובה מלכה, נערה בת 18 מעפולה הייתה ביום שני האחרון בדרך לבחינת הבגרות באזרחות ונפצעה קשה, לאחר שנור א-דין שינאוי, פלסטיני בן 20 מג'נין, דקר את מלכה. הנערה פונתה לבית החולים "העמק" כשמצבה הוגדר קשה אך יציב. על פי הודעת השב"כ שפורסמה ביום שלישי, אירוע דקירה זה הוא פיגוע על רקע לאומני.

 

שלישי

הפסגה ההיסטורית בין טראמפ לקים

לאחר תקופה ארוכה של מתיחות, נפגשו פנים מול פנים שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב, דונלד טראמפ לפגישה היסטורית בסינגפור. השניים לחצו ידיים, אכלו יחד ארוחת צהריים ואפילו חתמו יחד על מסמך משותף. יש לציין כי זו הפעם הראשונה שמנהיג צפון קוריאה ונשיא ארה"ב חותמים על התחייבות כזו. על פי ההסכם, קים התחייב בין היתר ל"פירוק מוחלט של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני" ומהצד של ארה"ב מובטחות "ערבויות ביטחוניות". 

 
 

רביעי

נושא השואה חוזר לבגרות בהיסטוריה

לאחר שמאז הרפורמה שהוביל שר החינוך לשעבר, שי פירון, נלמד נושא השואה רק באמצעות עבודות חקר ופרוייקטים שהעריכו המורים להיסטוריה והיוו 30% מציון מבחינת הבגרות, הודיע השבוע שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט על ההחלטה להחזיר את נושא השואה ומלחמת העולם השנייה לבחינת הבגרות בהיסטוריה. כחלק ממסגרת מודל הספר הפתוח שמקדם משרד החינוך, יחזור נושא זה לבגרות החל משנת 2021, עם ספר לימוד פתוח.

אילוסטרציה
השואה חוזרת לבגרות © gettyimages

היכן ייערך מונדיאל 2026?

רגע לפני שנפתח מונדיאל 2018 ביום חמישי, הוכרזו המדינות המארחות של הגביע העולמי בשנת 2026 במהלך הקונגרס ה-68 של פיפ"א שנערך במוסקבה, רוסיה. המדינות הזוכות לכבוד הן ארה"ב, קנדה ומקסיקו, שניצחו את ההצעה של מרוקו ויארחו במשותף את הטורניר הגדול העתידי. יש למה לצפות!

© Fotolia

חמישי

מכבי תל אביב אלופת המדינה

מכבי תל אביב זכתה באליפות המדינה בכדורסל, לאחר ארבע שנים מהפעם הקודמת. לאחר שגברה על הפועל חולון בגמר הפיינל פור עם תוצאה של 75:95, זכתה מכבי תל אביב בצלחת החלומית וחגגה את האליפות ה-52 בתולדותיה.

 סוף השבוע

טורקיה מאשימה את ישראל בזיוף הזכייה באירוויזיון

כזכור, לפני כחודש עשתה נטע ברזילי היסטוריה עם הלהיט "Toy" והובילה את ישראל לזכייה באירוויזיון, לאחר 20 שנה מהזכייה הקודמת של דנה אינטרנשיונל. אולם, נראה כי עדיין יש בעולם שמתקשים להשלים עם הניצחון הישראלי, כמו ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים. יילדרים התבטא אתמול (ו') נגד זכייתה של ישראל באירוויזיון ואף טען בין היתר כי "ישראל זכתה השנה בתחרות האירויזיון והשיר שלה לא טוב, אבל הם עדיין זכו למרות שלא קיבלו את הנקודות".

נטע ברזילי
נטע ברזילי © צילום מסך מיוטיוב

המשחק המותח בין ספרד לפורטוגל במונדיאל

מונדיאל 2018, שנפתח ביום חמישי, ממשיך להוכיח שהוא חגיגה אחת גדולה. המשחק בין ספרד לפורטוגל, שנערך אתמול (ו') בערב בשלב הבתים, הסתיים בשוויון 3:3 בזכות שלושער של רונאלדו עבור פורטוגל ומן הצד השני - שני שערים של דייגו קוסטה ונאצ'ו לטובת הנבחרת הספרדית.
 

 

 

תגובות