חולמים ליצור סרטון ויראלי? כך תצליחו בעשרה צעדים. צילום: Fotolia

חולמים ליצור סרטון ויראלי? כך תצליחו בעשרה צעדים

אין נער שלא צפה אי פעם בסרטון עם מיליוני צפיות וחלם שיום אחד גם לו יהיה סרטון כזה. למקרה שגם אתם חשבתם שזה בלתי אפשרי, אנחנו כאן כדי לעזור לזה לקרות. קבלו עשרה טיפים מהאנשים שיוצרים מדי יום

 
גם אתם רוצים להפוך ליוצרי וידיאו מצליחים? יש לנו חדשות בשבילכם - אתם יכולים להפסיק לחלום ולהתחיל לעשות. בעזרת הטיפים שלפניכם, תוכלו להבין כיצד עליכם להתחיל, במה חשוב להתמקד ומה בשום פנים ואופן אסור לכם לפספס.

הטיפים של צוות כנס Plugged 

1. נסו להתרכז בסיפור שמועבר דרך התוכן שלכם. הוא הסיבה המרכזית לכך שאנשים יצפו במה שתיצרו. יש סיפורים בכל מקום, אתם רק צריכים למצוא אותם.

2. בנו לוח זמנים מסודר. מתי התסריט צריך להיות מוכן, מתי הצילומים? מתי עורכים? ומתי הסרטון באויר? כשיודעים מתי כל דבר צריך להיות מוכן הכל עובד יותר מהר.

3. אל תפחדו להיעזר בחברים, כדי להפיק את הסרט/הסרטון שלכם. יש לכם חבר טוב שיודע לצלם? חברה שיודעת לערוך? הזמינו אותם להצטרף לחזון שלכם כיוצרים ותיצרו יחד משהו מיוחד.

© צילום: Fotolia

4. אל תעצרו בלהכין סרטון, מצאו אנשים שהוא יכול להועיל להם. לרוב הסרטונים שעולים לרשת יש יכולת להיות בעלי השפעה על אנשים, נסו להגיע לאנשים שיעניין אותם לחשוף את הסרטון שלכם. הכנתם סרטון על אלימות ברשת? אולי יש תוכנית בוקר או חדשות שתרצה להציג אותו.

5. המצלמה והעריכה הן לא המהות של הסרטון, אלא הפלטפורמה להעברת המסר שלכם. מצלמה טובה יותר תוכל להעביר את התוכן שלכם באיכות וידאו גבוהה יותר לצופה, אבל היא לא תהפוך את המסר והסיפור שלכם לטובים יותר. אל תתנו לצד הטכני לעצור אתכם.

הטיפים של אמרי אגמון | במאי, צלם ועורך קליפים מוסיקליים לנועה קירל, בן זיני וטיילור ונוספים. 

6. תכנון ומחשבה הם המפתח לפרויקט מוצלח, מרמת תכנון הקונספט ולאן הוא אמור להגיע ועד לסדר יום הצילומים. עבודה מסודרת ותכנון יעשו את כל ההבדל.

7. נסו תחילה  לציית לכללים ולהבין איך לעשות משהו פשוט בצורה מאוד איכותית, ואחרי זה תתמקדו בליצור משהו שלא נעשה.

מחשבה לפני הכל
מחשבה לפני הכל © shutterstock

הטיפים של אלון יששכר | תסריטאי ובמאי עצמאי, וכן בחטיבת הדיגיטל של כאן, תאגיד השידור הציבורי.

8. אם לא תדחפו את עצמכם, אף אחד לא יעשה את זה. מוכשרים ככל שתהיו, מגניב ככל שיהיה הרעיון שלכם. אתם חייבים לדחוף קדימה, בעצמכם, אחרת כלום לא יזוז. ורצוי לעשות זאת בהקדם. עכשיו! אפשר לסכם את זה בעשר מילים מדויקות: "אם אין אני לי, מי לי, ואם לא עכשיו - אימתי?''

דחפו את עצמכם קדימה
דחפו את עצמכם קדימה © צילום: Fotolia

הטיפים של טל גולדברג | יוצר קולנוע, גיים דיזיינר, ומוזיקאי

9. שחררו - לא צריך שהכל יצא מושלם בשביל שזה ייצא טוב. שום הצלחה לא שווה את הפגיעה בשלווה ובבריאות שלכם כתוצאה מלחץ. לכן, חשוב שבכל דבר שתעשו, תמיד תיצרו סביבה רגועה ונעימה לכולם.

10. התעדכנו. הישארו מעודכנים בכל מה שקורה בעולם של המדיה - הרשמו לקורסים, קראו ספרים, ראו שיעורי וידאו ולכו לכנסים כמו ״פלאגד״. הדרכים לספר סיפור משתנות כל הזמן וחשוב שתישארו מעודכנים.

הקיפו את עצמכם בסביבה נעימה
הקיפו את עצמכם בסביבה נעימה © צילום: shutterstock

הטיפים בכתבה מובאים באדיבות Plugged, כנס המדיה המקצועי הראשון שנערך עבור הנוער ביוזמת בני נוער בעצמם.

 

 
 
תגובות