בדרך לרישיון: כל מה שאתם צריכים לדעת על חנייה בטסט. צילום: Fotolia

בדרך לרישיון: כל מה שאתם צריכים לדעת על חנייה בטסט

כולנו חוששים יותר מכל מהרגע שבו הבוחן יבקש מאיתנו לחנות בטסט ותוהים איך נעבור את זה בשלום. אבל, בעזרת טיפים והסבר נכון - זה ייראה לכם פשוט יותר ממה שחשבתם. מערכת פרוגי בטוחה שגם אתם תצליחו לחנות

חודשים ארוכים מלמדים אותנו לנהוג. איך לגשת לצמתים, באיזה מהירות לנסוע בכביש המהיר ומתי לאותת. אבל הדבר הכי מפחיד בטסט זה בכלל לא לנהוג, אלא לעצור. כל אחד ואחת שניגשים לטסט מפחדים מהמילים: "חניה פה בבקשה". לכן, אנחנו מביאים לכם באדיבות אתר סימוטסט - הכנה לטסט אונליין מהבית, את כל מה שרציתם לדעת על חניה בטסט.

עוד בסדרת הכתבות "בדרך לרישיון" בערוץ המגזין של פרוגי:

בטסט יכולות להיות שלוש סוגים של חניות. חניה בנסיעה קדימה לתוך מפרץ שעליה לא נתעכב כאן, כי היא פשוט עצירה רגילה. חניה בניצב, כלומר שגוף הרכב ב-90 מעלות בולט מהמדרכה, בנסיעה קדימה או ברברס היא חניה מסובכת יותר ונסביר אותה כאן. ויש את מלכת החניות, החניה במקביל אותה נסביר בפירוט רב

חניה במקביל

החניה במקביל, היא אחד האתגרים הגדולים במבחן הנהיגה החנייה מתבצעת בנסיעה אחורה בזווית, עם שימוש בשתי המראות. תמרון לא פשוט ויחד עם זאת, תמרון עם נוסחה קבועה שמובילה להצלחה. היום נלמד כיצד להשתמש בתכנון נסיעה ובמראות הרכב, על מנת לבצע בקלות חניה במקביל, עם סיומת נהדרת, וקרובה למדרכה.

כאשר מבצעים חניה במקביל עלינו לשים לב במיוחד למיקום של הרכב, עוד לפני שאנחנו מתחילים את החניה. נקודת ההתחלה של הקשת שלנו תקבע אם החנייה תצליח או לא, מפני שכל סדר הפעולות תלוי במיקום הראשוני. עוצרים במרחק פתיחת דלת, או כ-מטר מהרכב החונה ומאותתים לכיוון החנייה. לא לשכוח לאותת. לבדוק שהחלק האחורי של הרכב שלנו נמצא באותו קו עם החלק האחורי של הרכב שלידו אנו חונים.

 

לפני הכניסה לחניה הקפידו לבדוק שזנב המכונית שלכם ושל הרכב החונה באותו קו © צילום: סימוטסט

תוך כדי הכניסה לחניה מביטים כל הזמן במראה שקרובה למדרכה, עד שרואים במראה הקרובה למדרכה את שפת המדרכה נכנסת מתחת לידית הדלת הקדמית, זאת נקודת הסימן שלנו. לכל אחד יש נקודת סימן אישית, כי כל אחד מאיתנו יושב אחרת ברכב לפי מבנה הגוף שלנו ולפי הרכב. כאשר אתם מתרגלים חניות במקביל לפני הטסט, חפשו את נקודת הסימן מתחת לידית, לחלק הסימן כשהמדרכה באמצע הידית, ולאחרים מתאים יותר שהמדרכה נכנסת עד לחלק הקדמי של הידית.

בנקודת הסימן, המדרכה נעלמת מתחת לידית הדלת. כאן צריך לעמוד ולהפוך את סיבוב ההגה.
בנקודת הסימן, המדרכה נעלמת מתחת לידית הדלת. כאן צריך לעמוד ולהפוך את סיבוב ההגה © צילום: סימוטסט

כשמגיעים לנקודת הסימן אנחנו עוצרים, ומסובבים את ההגה עד הסוף, עד שאי אפשר לסובב יותר, לכיוון הכביש. ממשיכים לנסוע אחורה וכל הזמן מסתכלים במראה הקרובה, לבדוק שאנחנו ישרים, ולא מתקרבים לרכב מאחורינו. להציץ ולבדוק גם את הרכב מקדימה וגם להביט במראה שאין רכבים שמנסים להידחף בזמן שאנחנו מסיימים את החניה. מתי שרואים את המדרכה בקו ישר, עוצרים, ובודקים את המרחק מהמדרכה. אם  חנינו רחוק מדי, אפשר לראות במראה חתיכה רחבה של הכביש, מצד שני אם חנינו קרוב מדי, נרגיש זאת בגלגלים שנוגעים במדרכה. לא לשכוח ליישר את הגלגלים ולכבות את האיתות.

חניה בניצב

חניה בניצב, למרות שהיא פחות מוכרת בטסט מחנייה במקביל, היא חניה מאתגרת שדורשת יכולת תכנון והתמצאות במרחב. כאשר מבצעים חניה בניצב עלינו לדמיין את עצמנו כמציירים קשת דמיונית שמובילה את הרכב לתוך מפרץ החניה. בכתבה זו, נלמד כיצד להשתמש בתכנון נסיעה והתמצאות במרחב על מנת לבצע חניה נקייה וישרה בניצב למדרכה.

חניה בניצב ברברס

בחניה בניצב בנסיעה ברברס, אפשר להתמקם קרוב לרכב שלידו אנו חונים.
מתמקמים במרחק של כחצי מטר מהרכב שלידנו ומתחילים לנסוע אחורה ישר ולאט, עם מבט במראה, נוסעים עד שקו הפגוש שלנו עובר במעט את הרכב החונה. עכשיו מסובבים את הגלגלים עד הסוף לכיוון המדרכה ונוסעים ברברס לתוך החנייה בתנועה אחת רציפה, בעזרת המראות, לבדוק שאנחנו נוסעים לתוך המפרץ, בלי להתקרב יותר מדי לרכב החונה לידנו.

מקפידים לנסוע ישר לתוך החניה, מפנים את בין המראות בפס החניה, אם צריך להתיישר, מתקנים מעט עם ההגה. הביטו במראות, על הרכבים החונים לידכם ועל המדרכה. גוף הרכב צריך להיות קו ישר שיוצא מהמדרכה, עוצרים כשאנחנו עומדים באותו קו, עם שאר הרכבים החונים ולא רחוקים מדי מהמדרכה. לא לשכוח ליישר את הגלגלים.

בכתבה הזו הכרנו כמה כללים בסיסיים לביצוע החנייה בניצב בנסיעה קדימה. לבצע חניה בטסט זה אחד הדברים המלחיצים ויש שיגידו הקשים, אך למעשה זו רק סדרה של פעולות קבועות מראש וגם, תמיד אפשר לעצור באמצע ולתקן. אז גשו לחניה בטסט בלי לחץ וזכרו, שבעזרת הכלים שלמדנו  תצליחו לבצע כל חניה בקלות.

 

חניה בניצב בנסיעה קדימה

בחנייה בנסיעה אנחנו צריכים ליצור רווח בינינו לבין הרכב החונה. לכן מתמקמים במרחק כמטר וחצי מהרכב החונה, כדי למנוע פגיעה ברכב החונה עם החלק הקדמי של הרכב שלנו.

כשאנחנו מתחילים לראות מהמראה את הדופן של הרכב החונה, עוצרים ומסובבים את ההגה עד הסוף לכיוון החנייה. כשאנו משתמשים בעצירה, במקום בנסיעה רציפה לתוך החניה, יש לנו יותר שליטה על מיקום הרכב, ויותר קל לתקן את החנייה אם צריך

מתחילים לנסוע לתוך החנייה בתנועה אחת רציפה, בעזרת המראה הקרובה, אנחנו בודקים שאנחנו נוסעים לתוך המפרץ, בלי להתקרב יותר מדי לרכב החונה לידנו. אם אנחנו קרובים או רחוקים מדי מהרכב החונה, מפנים את המבט למראה הרחוקה ומביטים בפס החניה, מקפידים לנסוע ישר לתוך החניה, אם צריך להתיישר, מתקנים מעט עם ההגה. הביטו במראות, על הרכבים החונים לידכם ועל המדרכה.

לבצע חניה בטסט זה אחד הדברים המלחיצים ואפיו הקשים, אך בעצם זו רק סדרה של פעולות קבועות מראש וגם, תמיד אפשר לעצור באמצע ולתקן. אז גשו לחניה בטסט בלי לחץ וזכרו, שבעזרת הכלים שלמדנו  תצליחו לבצע כל חניה בקלות.

 

תגובות