אין דבר כזה מכוער: הנער שיגרום לכם לאהוב את עצמכם. צילום: ג'וני רותם

אין דבר כזה מכוער: הנער שיגרום לכם לאהוב את עצמכם

מתי בפעם האחרונה עמדתם מול המראה ולא אהבתם את מה שראיתם? ג'וני רותם בן ה-17 נתקל בחוסר הביטחון של בני הנוער לא מעט לאחרונה והחליט ליזום פרויקט מיוחד, שיגרום לכם לאהוב את מה שאתם רואים ולהיות שלמים יותר עם עצמכם

ג'וני רותם, צלם בן 17 מגוש עציון, העלה פוסט בפייסבוק שהפך במהרה לויראלי. בפוסט הוא סיפר על פרויקט, שבמסגרתו הוא מצלם אנשים שלא חושבים שהם יפים. לדבריו, "הפרויקט נקרא HumAns. עם ה-A הגדולה והתקועה, כדי להראות שלכל אחד יש את הבאג האישי שלו, בין אם זה אף גדול או נקודת חן בסנטר, ולמרות זאת - אנחנו עדיין בני אנוש יפים". עד כה, הספיק רותם לצלם כבר שישה בני נוער, שמספרים שהפרויקט שינה את הדרך שבה הם רואים את עצמם והוא לא מתכוון לעצור, עד שישפיע על אנשים נוספים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"שאלתי בסטורי: "מישהי יפה רוצה להצטלם?" ואז מישהי הגיבה לי 'מאוכזבת'. שאלתי אותה למה ואחרי שבועיים היא ענתה לי: 'מה אם מישהי לא יפה? לא מגיע לה להצטלם?'", מספר רותם לפרוגי על השיחה שגרמה לו לחשוב על הפרויקט. "חשבתי שמישהי שלא חושבת שהיא יפה, לא תעמוד טוב מול המצלמה ושהתמונה לא תצא טוב לא משנה מה אני אעשה. זה ישב לי בראש תקופה ואז הבנתי שדווקא בגלל חוסר הביטחון, המקום שלי הוא להצמיח את אותם האנשים שמרגישים לא יפים".

ג'וני, יוזם הפרויקט
ג'וני, יוזם הפרויקט © צילום פרטי

מעלה את הביטחון דרך התמונות

כשרותם פרסם על הפרויקט, הוא כתב: "אנחנו עומדים להכיר מקרוב, לנסות לראות מה מפריע ומה מפחיד, ובעזרת שיחה קצרה - לנסות להוציא תמונות יפות, שייצאו טוב, או לפחות שהם יאהבו את התמונות ואולי קצת להעלות להם את הביטחון בתמונות שהם יכולים להעלות לרשתות".

את מי למשל צילמת?

"הייתה מישהי ששלחה לי הודעה כשהיא הייתה בירושלים, קודם לכן היא התלבטה אם לשלוח או לא. היא סיפרה לי שעברה תקופה של הפרעות אכילה, שינתה את השיער המון פעמים, כי היא אף פעם לא הייתה מרוצה. אני חושב שהיא הייתה השנייה שהיה הכי קשה איתה. יש אנשים שמשתחררים מוקדם, יש כאלו שלוקח להם המון זמן, ואז צריך לדמיין שאנחנו לא בצילומים, אלא שני חברים שהולכים ביחד לירושלים. היא אמרה לי במהלך הצילומים: 'אני מצליחה לעמוד מול המצלמה יותר' והיא ביקשה לראות את התמונות אחרי כל לוקיישן שעברנו, והוסיפה: 'אני ממש מרגישה את השינוי שאני עוברת תוך כדי הצילומים'".

כשהגיעה מישהי מלאה, בתחילת הצילומים היא אמרה לי: 'אני מעדיפה פחות גב ויותר פלג גוף עליון'. היה מדהים לראות, שאם בתחילת הצילומים אני יזמתי, אז בסוף הסשן היא אמרה לי איפה לעמוד ומה לעשות. היא הייתה חלק מהצילומים'".

"אני רוצה להראות לכולם שהם יכולים לצאת יפים"

אילו תגובות קיבלת?

"באינטרנט קיבלתי כמעט ורק תגובות טובות. בנוגע למצולמים, יש כאלה שמפרגנים מיד ויש כאלה שמחכים לראות את התמונות. אני מבקש מכל מצולם לכתוב לי משהו שהוא למד או הבין במהלך הצילומים ואפשר לראות שאנשים אוהבים. אני עושה את זה חוויתי, זה לא סשן קר בו אני לוקח דוגמנית ומשלם לה".

איפה היית רוצה לראות את הפרויקט בעתיד?

"בזמן הלימודים, אני רוצה לראות את עצמי משקיע בזה לפחות פעם בשבוע, והייתי רוצה שהפרויקט יקבל יותר חשיפה, וגם העבודות שלי בכלל. הפרויקט הזה חינמי אחרי הכל, לא מרוויח ממנו שקל".

איך אפשר לגרום ליותר אנשים לאהוב את עצמם?

"אני חושב שזה תהליך של האדם עצמו ולא משהו שיכול לבוא מבחוץ. אני לא מתיימר להיות קוסם או פסיכולוג. אני שואף להתחיל תהליך אצל המצולם, לסדר להם תמונות יפות, להעלות להם את הביטחון ומשם זה יתקדם בלעדיי. מישהי בצילומים אמרה לי שלא משנה כמה יגידו לה שהיא יפה, היא פשוט לא תאמין, כי היא מסתכלת במראה ולא רואה מישהי יפה. אני רוצה להראות לכולם שהם יכולים לצאת יפים, גם אם לא חושבים כך."

 

 

 

 

תגובות