סטיב ג'ובס הבאים: בני הנוער שנכנסו להייטק כבר בגיל 15. צילום פרטי

סטיב ג'ובס הבאים: בני הנוער שנכנסו להייטק כבר בגיל 15

בזמן שחבריהם מנצלים כל רגע בחופשה לבילויים, לדוד טולדו ולמתן הנסב אין רגע פנוי. משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות הקטנות של הלילה, עסוקים השניים בפיתוח אתרים, בעיצוב ובמיתוג עבור מגוון חברות ואנשים פרטיים, שסומכים עליהם בעיניים עצומות על אף גילם הצעיר. נשמע לכם מפתיע? זו רק תחילת דרכם

הכול החל כשדוד טולדו (16) מפתח אתרים צעיר, היה בגיל 13. "סבא שלי ביקש שאבנה לו אתר קטן לעסק שלו ובניתי לו אתר חינמי, כזה שכל אחד היום יכול לבנות לבד. הרגשתי שמשהו חסר לי שם ושאני מסוגל ליותר, אז אחרי כמה וכמה אתרים שבניתי בעזרת מערכות חינמיות של בניית אתרים, לקחתי את הקורס הראשון שלי לפיתוח אתרים בגיל 14", מספר טולדו לפרוגי. "שם גיליתי שזה באמת מה שאני רוצה לעשות ונרשמתי לפורומים של מפתחים ומעצבים, על מנת להכיר אנשים ולהעשיר את הידע שלי". מספר חודשים לאחר מכן, הוא הכיר את מתן הנסב (18), השותף שמלווה אותו עד היום. יחד הם הקימו את WAB וכל השאר היסטוריה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מה גרם להם להקים חברה כבר בגיל כל כך צעיר? אם תשאלו אותם, הם ראו את הצורך של עסקים קטנים ומתחילים במיתוג זול ומקצועי לנגד עיניהם. "רצינו מקום ובמה, שבהם נוכל לבטא את עצמנו בצורה מקצועית מול אנשים שבאמת צריכים את השירותים שלנו", מציין טולדו. הנסב מוסיף כי "בנוקדה בה גילינו ששנינו אוהבים באמת את התחום, התחלנו הלכיר אנשים שנמצאים בתחומים שלנו כבר שנים ופשוט התאהבנו בכל העניין".

דוד טולדו ומתן הנסב
דוד טולדו ומתן הנסב © צילום פרטי

"החברים פחות מבינים את העניין"

איך רכשתם את כל הידע שיש לכם?

טולדו: "רוב הידע שלנו נרכש בעיקר מקורסים שרכשנו באינטרנט ובעיקר מלמידה אין סופית עד שעות הבוקר, אבל בסופו של דבר את הניסיון שלנו צברנו מהתנסות עם לקוחות ואנשים שרצו את השירותים שלנו".

אילו תגובות אתם מקבלים?

הנסב:"לרוב התגובות מאוד מפרגנות בעיקר מאנשים שאנחנו עובדים איתם בתחום. המשפחה לרוב מפרגנת כשאנחנו מציגים להם עבודות ופרויקטים שאנחנו עושים, החברים פחות מבינים את העניין, אבל התגובות לרוב חיוביות".

מה גורם לאנשים לסמוך עליכם בגילכם הצעיר?

טולדו: "מכיוון שאנחנו מגיעים עם ניסיון ותיק עבודות לאנשים לא קיים החשש שאולי לא נבצע את העבודה בצורה שהיא לא מקצועית או לחילופין לא טובה. כל העבודות שיוצאות מהסטודיו שלנו מופקות ברמה גבוהה ביותר, בין אם זה אתר מסוים, או לוגו ללקוח. הם לרוב מרוצים ואפילו ממליצים לחברים, כך שאין דבר טוב יותר שבונה אמון מאשר המלצות".

קרה שאנשים פקפקו בכם? 

הנסב: "אם אגיד שזה לא קרה, אני אשקר. "אנשים מפקפקים, אבל זה קורה לעיתים רחוקות מאוד. גם אם זה קורה, אנחנו מעדיפים לקחת את הכל כביקורת בונה ורק להשתפר מיום ליום".

© צילום פרטי

כך נראה יום העבודה שלהם

קרוב לוודאי שהבוקר שלכם נפתח עם כוס שתייה חמה ומאפה, אך הבוקר של טולדו והנסב לא יכול להתחיל לפני שהם קובעים איך יתנהל המשך היום שלהם. בכל בוקר מקפידים השניים להכין רשימה של כל המטרות שהם מציבים לעצמם, כולל הדברים הכי קטנים. מיד לאחר שהם חוזרים מבית הספר, הם עורכים שיחה לפני שהם מתחילים לעבוד ולאחריה מיד מתחילים במלאכה. כשמדובר בחופשות, העבודה שלהם רבה אף יותר והם מתחילים לעבוד משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות הקטנות של הלילה.

אם חשבתם שהשילוב בין עולם המחשבים ללימודים קשה, הם כאן כדי להוכיח לכם אחרת. הנסב אומר לפרוגי כי "בתור תלמיד לשעבר, אני יכול לומר שסיימתי בגרות מלאה בהצלחה. אני לא מזמן קיבלתי את ציוני הבגרות שלי והם די גבוהים, כך שהצלחתי בצורה מצוינת לשלב ביניהם בצורה שעבדה לי טוב". טולדו מוסיף כי "השילוב מתבצע באופן טוב. גם אני במסלול של בגרות מלאה עם תוצאות טובות. אני משתדל כמה שיתר לשלב בין בית הספר, לעבודה ולחברים, ובינתיים זה עובד לא רע".

על מה בכל זאת אתם נאלצים לוותר?

טולדו: "לרוב אנחנו נאלצים לוותר על בילויים משפחתיים או עם חברים, אבל כמובן שהכל מתחיל מסדר עדיפויות".

"השם 'וואב' יהפוך למותג"

איך הרווחים?

הנסב: "הרווחים טובים. לא נפרט במספרים, אבל זו משכורת מעולה לגיל שלנו. כמובן שתמיד יש לאיפה לשאוף גבוה יותר. עיקר ההכנסה שלנו בימים אלו נעשית על יגי עבודה עם משרדי פרסום גדולים בתחום שאנחנו מעניקים להם את השירותים שלנו".

© צילום פרטי

נראה שאתם עמוק בתוך עולם המבוגרים וקצת מאבדים את חווית הנעורים. 

טולדו: "זה דווקא מאוד משפר אותנו מבחינה מנטלית וגורם להרגיש מחויבות".

הנסב: "אני יוצא הרבה עם חברים בערב למסיבות, מסעדות וברים באופן חופש. ממש לא מזמן טסנו כל החברים הטובים לשבוע בקפריסין והיה ממש כיף".

באיזה מקום נראה את Wab בעתיד?

טולדו: "החזון שלנו הוא להוביל את 'וואב' למצב שבו נעסיק עוד אנשים איתנו בעתיד בחברה ונוכל להעניק את השירותים שלנו בווליום גבוה יותר".

הנסב: "במילה אחת - מעצמה. אני משוכנע שנצליח להתפתח בצורה משמעותית מאוד ושבתוך מספר שנים השם 'וואב' יהפוך למותג הרבה יותר גדול ממה שהוא כבר עכשיו".

 

 



 

 

 

 

 

 

תגובות