מה עושים כשנסחפים? כך תשמרו על עצמכם בחוף הים. צילום: Fotolia. אילוסטרציה

מה עושים כשנסחפים? כך תשמרו על עצמכם בחוף הים

החופש הגדול אומנם בעיצומו, אך רבים מאיתנו מנצלים את הימים האחרונים של החופשה בים ובבריכה, ולצערנו לא תמיד מספיק נזהרים. הכללים שלפניכם, שאנו מביאים לכם באדיבות מד"א, יגרמו לכם להגיע לבילוי הבא בחוף הים הרבה יותר מוכנים

 הקיץ בעיצומו, החופש הגדול עוד לא נגמר וחופי הים והבריכות מלאים במתרחציםף שלא תמיד נשמעים להוראות המציל או לכללי הבטיחות, ולא אחת מדובר בהתנהגות מסכנת חיים. על פי נתוני מד"א, מאז תחילת עונת הרחצה, עומד מספר בני האדם שטבעו למוות בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי מים על 49, מתוכם, 13 הם ילדים מתחת לגיל 10. על מנת שנוכל למנוע ממקרים כאלו לחזור, חשוב שתקראו היטב את ככלי הזהירות שלפניכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כללי זהירות בחוף הים ובבריכות

שוחים רק בחוף מוכרז ובבריכה עם מציל

יש לרחוץ רק בחופים ובבריכות מוכרזים הנמצאים בפיקוח מציל ובזמן שיש בהם שירותי הצלה. אם הדגעתם לאחר שעות הפעילות של המציל בחוף או בבריכה - אין להיכנס למים! רחצה בחוף לא מוכרז או במקום ללא מציל - מסוכנת.

שוחים רק אם יש מציל
שוחים רק אם יש מציל © צילום: Fotolia

שתיתם אלכוהול? אל תכנסו לים

אם בני ה-18 ומעלה שביניכם בחרו לשתות אלכוהול בים, חשוב לזכור שאסור להיכנס לים. הרחצה בים תחת השפעת אלכוהול אסורה ומסוכנת!

כך מתמודדים עם מערבולת

אחת הסיבות העיקריות לטביעה בים היא הילכדות של השוחה ב"זרם חוזר" (מערבולות). מדובר בזרמים שקיימים בין אזורי הגלים וניתן לזהותם כשרואים ים גלי ולא שקט, צבע מים שונה מסביבתו בגלל העומק הרב או סחף של אצות וחול. מי שנקלע ל"זרם חוזר" ובשמו האחר "זרם סחף", ומנסה לשחות כנגד הזרם חזרה לחוף, עלול לכלות את כוחותיו, להתעייף ובסופו של דבר לטבוע. האפשרות האחת להיחלץ מהמצב המסוכן היא לא להתנגד לזרם, לחכות עד שהמים ייקחו אותך החוצה לתוך הים. הזרם ייחלש ויאפשר שחייה בקלות יחסית לצד וחזרה עם הגלים אל החוף. האפשרות האחרת היא לשחיינים חזקים יותר, מי שנלכד יכול לשחות 90 מעלות לזרם עד ליציאה מהטווח שלו ובעזרת הגלים לשוב אל החוף. זרם הסחף הוא אחד מגורמי הטביעה העיקריים למי שאינו מנוסה בשחייה אך גם שחיין מנוסה עלול להילכד בזרם חזק ולהסתכן בטביעה.

לא מתנגדים לזרם © צילום: Fotolia

הישארו בטווח העין של המציל

 שימו לב - אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה. לכן, חשוב תמיד להישאר בטווח הראייה שלו.

הימנעו ממשחקים מסוכנים

אין לשחק "משחקי הטבעה" במים, אין לקפוץ על מי שנמצא במים ואין לקפוץ ראש במים רדודים מחשש לפגיעה בעמוד השדרה ובראש. בנוסף, אין לרוץ מסביב לשפת הבריכה, מחשש להחלקה ולפציעה.

משחקים בטוח
משחקים בטוח © צילום: fotolia

דעו את יכולותיכם

 שחו תמיד במים שהם בשליטתכם, אל תגיעט לאפיסת כוחות. אם חבריכם שוחים למרחק רב ממה שאתם רגילים ומסוגלים - אל תצטרפו! קחט בחשבון תמיד את הדרך חזרה בשחייה. אם התעייפתם, צאו מהמים, שתו ונוחו במקום מוצל.

לא נכנסים בזמן רוחות חזקות

חשוב מאוד להקפיד לא להיכנס למים בזמן של רוחות חזקות בשעות הצהריים. הרוחות גורמות להיסחפות פנימה אל הים. בכנרת התופעה הזו בולטת במיוחד כשבשעות הצהריים ישנו שינוי במשטר הרוחות.

יש רוחות חזקות? לא נכנסים
יש רוחות חזקות? לא נכנסים © צילום: Fotolia

שמרו תמיד על קור רוח

במקרה שנקלעים למצב של אי נוחות במים ועלולים לטבוע, חשוב לשמור על קור רוח, לא להשתולל על מנת לא לאבד כוחות וכן לאותת לעזרה.

 

 

תגובות