אתם לא רואים כפול: "אנחנו משלימות זו את זו". צילום פרטי

אתם לא רואים כפול: "אנחנו משלימות זו את זו"

כולנו היינו רוצים חבר או חברה שיהיו איתנו במשך כל החיים, בזמנים הכי שמחים שלנו וגם ברגעים הקשים. כולנו היינו רוצים, אבל לא כולנו זכינו לקבל. הכירו את התאומות שלא נפרדות גם בבית הספר. • כתבה שנייה בסדרת הכתבות המיוחדת לרגל החזרה ללימודים

אי פעם תהיתם מה היה קורה אם היה אדם שנראה כמעט בדיוק כמוכם, אך בעל אופי, מחשבות ודעות שונים לגמרי? אולי התאומות הבאות, שהולכות יחד באש ובמים, יוכלו לעזור לכם למצוא את התשובה ולהבין איך מרגישים תאומים בספסל הלימודים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אסטל וברכה ברובן, בנות 17 מאשקלון, תאומות זהות, מספרות שכולם תמיד מבלבלים ביניהן, אפילו המורים. "פעם קראו לי לעשות השלמת מבחן במקום אסטל ורק אחרי שהגשתי, המורה הבינה שהיא התבלבלה", אמרה ברכה לפרוגי.

אסטל וברכה
אסטל וברכה © צילום פרטי

שלי ושני פוליטי, תאומות לא זהות, בנות 15 וחצי מחיפה, מספרות לנו שאומנם הן תאומות, אך הן שונות מאוד זו מזו. בעוד ששלי אוהבת לשיר, האהבה של שני היא דווקא למשחק ולתאטרון. "רוב הזמן לוקחים אותנו כ'עסקת חבילה', טוענת שלי. "שתינו או שאף אחת".

מה היתרון באחות תאומה?

אסטל: "זו החברה שתמיד נמצאת כאן כדי לדבר, בידיעה שהיא לא תשפוט אותי ותעזור לי על הצד הטוב ביותר. כשהיא עצובה או שמחה, אני יכולה לחוש בזה וגם להפך".

ברכה: "בתאומות אין משחקי כבוד של מי יותר גדולה, אך תמיד יש השוואה לגבי תחומים רבים, כמו מי טובה יותר או מצליחה יותר וזה לא פעם גורם לסכסוכים".

שני: "בטיולים למשל, יש  לנו קטע שכשאחת בוכה, השנייה בוכה בגלל הראשונה. באחד הטיולים בכיתי, כי קרה לי משהו ברגל ושלי הגיעה אליי בוכה לראות אם אני בסדר".

שני ושלי בילדותן
שני ושלי בילדותן © צילום פרטי

לגדול עם תאום זה קל יותר, או קשה יותר מאשר עם אח רגיל?

שלי: "זה קשה יותר מבחינת החברים וההשוואה התמידית בינינו, אבל יש יתרון בזה שיש לך מישהי בגילך שאפשר לדבר איתה על הכול".

שני: "רמת הקושי היא כמו אחות רגילה, זה כמו אח ואחות שיש להם את אותם החברים".

ברכה: "קל יותר, יש לנו הרבה אחים והקשר בינינו הוא טוב יותר מאשר עם שאר האחים. קל יותר לפנות אליה".

אסטל:" קל יותר, אנחנו מסתכלות זו על זו ויודעות בדיוק מה עובר על השנייה, גם מבלי לפתוח את הפה. כמו טלפתיה".

ההשוואות של המורים

לדברי ברכה, המורים תמיד משווים ביניהן - איך אחת מצליחה יותר, למה אחת כזו והשנייה אינה. "הרבה אנשים שמכירים את אסטל חושבים שעל בסיס זה הם מכירים גם אותי. ולמען האמת, זה מוציא אותי מדעתי, כי יש דעה קדומה עליי גם מבלי להכיר אותי".

במקרה של התאומות פוליטי, במופע סיום החטיבה כל ילד קיבל שלושה כרטיסים, בעוד שכל זוג תאומים קיבל יחדיו שלושה כרטיסים ולא שישה, כמו לשני ילדים. שלי מציינת כי "אני כמו ילדה רגילה. אם היו נותנים את האפשרות הייתי מחזירה חלק, אבל כשלא נתנו היה מוזר".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: GettyImages

איך הייתן מסכמות את הקשר ביניכן?

אסטל:" כמו בכל קשר תמיד יש ריבים, אבל בשעת הצורך אנחנו תמיד היינו ונהיה כאן אחת זו בשביל זו, לא משנה עד כמה אנחנו מרוחקות פיזית. גם כשאנחנו בריב ופתאום אחת נמצאת בסיטואציה שהיא צריכה עזרה, הכול נמחק".

שלי:" אם יש לך חברה ששופטת אותך, היא לא תגיד לך את זה לרוב. אחות תאומה תגיד לך את זה, כדי שתשתני ותהיי טובה יותר".

 

 

 

תגובות