בני הנוער שבונים סוכות לקשישים ולבעלי מוגבלויות. צילום פרטי

בני הנוער שבונים סוכות לקשישים ולבעלי מוגבלויות

המתנדבים ב"צוות הבונים", בונים בימים אלו מאות סוכות למשפחות ברחבי הארץ, אשר אין להן את היכולת להקים סוכה בעצמן. האמינו או לא, אבל את הפרויקט המיוחד הזה מנהלים בני נוער בעצמם, שמקבלים סיפוק עצום מהנתינה • "המשפחות האלו צריכות אותנו ובזכותנו הסוכות נבנות"

אולי את הסוכה שלנו שלומית כבר לא תבנה ונצטרך לבנות בעצמנו אם נרצה, אך ברחבי הארץ ישנם עשרות בני נוער שהם השלומית של מאות משפחות של קשישים ובעלי מוגבלויות, אשר אין בידיהם את האפשרות לבנות סוכה בכוחות עצמם. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"צוות הבונים" נולד לפני חמש שנים כששחר זדה וחבורת אנשים מהסניף של תנועת הנוער 'בני עקיבא' בגבעתיים, החליטו לבנות סוכה בסניף, וגילו שמתגוררים באזור אנשים מבוגרים, שאין ביכולתם להקים סוכה בעצמם. לאחר שסייעו להם, הדבר התפשט והם קיבלו פניות גם מאזורים אחרים. כיום, הפרויקט פועל בכל רחבי הארץ עם עשרות מתנדבים מכל תנועות הנוער בארץ, כאשר השנה קיבל צוות הפרויקט פניות מלמעלה מ-500 משפחות.

כאן בונים © צילום פרטי

"הצבנו לעצמנו מטרה לבנות כמה שיותר סוכות למשפחות שלא יכולות. המשפחות האלו צריכות אותנו ובזכותנו כל הסוכות האלו נבנות", מספרת לפרוגי שירן ג׳רבי (18) מרמת גן, אשר בצוות המוביל של הפרויקט כבר שנתיים. "הפרויקט עוזר לאנשים להסתכל על האחר ועל הסביבה, וגורם לאיחוד משמעותי בין כל תנועות הנוער בארץ, על מנת לעזור כמה שיותר".

מנציחים את שלושת החללים

מלבד המטרות הרבות שמגשים "צוות הבונים", הוא בראש ובראשונה בא להנציח שלושה לוחמים - רס"ן בנייה ריין, שנפל במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, רס"ן בניה שראל, שנפל במבצע "צוק איתן בשנת 2014 וסמ"ר בניה רובל, אשר נפל אף הוא במהלך מבצע צוק איתן. "הפרויקט ממשיך את מורשת הנתינה וההקרבה שלהם. כפי שהם נתנו הכול למען המדינה, העם והארץ, בעת שאהבת הזולת והמולדת היו נר לרגליהם בחייהם, כך גם אנו נותנים מעצמנו למען אחרים ומסייעים לזולת", מציין ליאור שוירמן (17), פעיל בתנועת בני עקיבא בגבעתיים.

"ממשיך את מורשת הנתינה וההקרבה" © צילום פרטי

דור העתיד בפעולה

אם חשבתם שבני הנוער המתנדבים בפרויקט נעזרים במבוגרים, כנראה שעדיין לא זכיתם להכיר את הפרויקט מקרוב. הם מנהלים הכול בעצמם, מארגנים, יוזמים ואפילו בונים. יונתן גורמן (17) מגבעתיים, אומנם הצטרף לפרויקט רק השנה, אך הוא כבר מרגיש חלק בלתי נפרד ממנו וחש סיפוק מההחלטה לקחת בו חלק." אני מרגיש שאני עושה משהו חשוב ושאני עוזר לאנשים, וזו הסיבה שאני נמצא במיזם הזה. משמח אותי לדעת שאני עוזר לאנשים שאין להם את היכולת לבנות סוכה לחגוג את החג".

לדברי השלושה, התגובות בשטח כבר אומרות את שלהן. הראש שלהם מלא בסיפורים על אנשים מבוגרים שכבר שנים לא יכלו לבנות סוכה ומרגישים את החג בזכותם, ועל אמהות חד הוריות ונכים, שמודים להם מכל הלב על כך שעזרו להם לשמוח בחג. "אנשים מתקשרים ותמיד מסיימים את השיחה ב'ישר כוח' וב'תודה לכם', זה מרגש ונותן כוח להמשיך", אומר גורמן.

"משמח אותי לדעת שאני עוזר לאנשים" © צילום פרטי

אף על פי ש"צוות הבונים" נתקל לא אחת במשפחות המתגוררות במקומות מרוחקים ומתקשים למצוא מתנדבים שיגיעו לשם, הם עושים ככל שביכולתם על מנת לאפשר לכל המשפחות לחגוג את חג הסוכות בשמחה בסוכה, מתוך אמונה בנתינה ורצון לשמח את הסביבה.

 

 

תגובות