גוד מורנינג: הדברים שכדאי לכם להספיק בבוקר. צילום: Fotolia

גוד מורנינג: הדברים שכדאי לכם להספיק בבוקר

כמה פעמים קרה לכם שקמתם מהמיטה בלית ברירה ללא שום חשק לצאת מהבית? אנחנו בטוחים שזה קרה לכם לא מעט. הרי אם נודה באמת, הבוקר הוא פחות הזמן ביום שחביב עלינו. אך בעזרת מספר טיפים, תוכלו ליהנות ממנו יותר ממה שחשבתם

חלק מאוכלוסיית העולם הם אנשים שפשוט אוהבים לקום בבוקר, מתעוררים ביקיצה טבעית עוד לפני שהשמש זרחה, כה רעננים, אנרגטיים ותוססים, ועל פניהם מתנוסס חיוך גדול ורחב. אך בינינו, אם נודה באמת, רוב האנשים בעולם הם ממש לא אנשים של בוקר! אם גם אתם נכללים ברוב הגדול הזה, שאם זה היה תלוי בהם - היו ממשיכים לישון עד שעות אחר הצהריים ומעבר להם, חשוב שתשננו את חמשת הטיפים הטובים ביותר, שיגרמו לכם לשנוא קצת פחות את הרגע בו השעון המעורר מצלצל מוקדם בבוקר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קדימה, מוזיקה!

אין כמו להתחיל את הבוקר עם אנרגיות ומה יכול להמריץ אתכם, לתת לכם אנרגיה ושפע של מוטיבציה יותר ממוזיקה טובה ומקפיצה? אם אתם לבד בבית - הדליקו מוזיקה בקולי קולות במערכת הביתית רק שימו לב לווליום ואל תשכחו להתחשב גם בשכנים הישנים. ואם אתם לא לבד בבית – אל תתבאסו, חברו את הנייד לאוזניות ותיהנו לכם ממסיבת אוזניות פרטית! אנחנו ממליצים לכם לא להתעצל ולהחליף את צלצול השעון המעורר שלכם לרינגטון של שיר או מנגינה שאתם ממש אוהבים, כך שאולי גם אתם תאהבו לקום בבוקר.

© צילום: Fotolia

מים בששון

זה אולי נשמע מצחיק, אבל מדובר באחד הטיפים החשובים ביותר ברשימה הזו. כמו שאר הגוף שלכם, גם מערכת העיכול "מתעוררת" בבוקר, ולאחר העבודה הקשה של הלילה, מים הם בדיוק הרכיב שהיא צריכה, שכן הם מסייעים לה להתנקות יותר בקלות ולהמשיך לבצע את עבודתה. לכן, אחרי לילה נטול שתייה של 7-8 שעות שינה, רצוי לשתות על הבוקר, מיד לאחר צחצוח השיניים, כוס מים פושרים וזאת על מנת להשיב את כל הנוזלים לגופכם ולאזן את מאגר הנוזלים בגוף.
טיפ קטן מאיתנו: אם אתם פחות טיפוס של מים רגילים, משעממים וחסרי-טעם - הוסיפו למים כמה פרוסות לימון, תפוז או כל פרי הדר אחר שתרצו, ותקבלו מים בטעמים טבעיים וטעימים במיוחד. אפשר אפילו להכין כוס תה ירוק עם נענע או קינמון.

ארוחת בוקר משביעה ומזינה

אין דבר גרוע יותר מלהתחיל את היום עם בטן מקרקרת. אחרי ה"צום של הלילה", גופכם צריך למלא מחדש את המצברים שהתרוקנו, לאגור בחזרה אנרגיות לשאר היום ולהמריץ שוב את חילוף החומרים שהאט במהלך השינה. כדי להתחיל את יומכם ב"רגל ימין", כמו שנהוג לומר, פנקו אתכם ואת גופכם בארוחת בוקר טעימה ומפנקת שיכולה לכלול טוסט עם גבינה צהובה, קוטג' עם חביתה, פנקייק עם ריבה או יוגורט עם גרנולה. יש לא מעט אפשרויות גם למשקיעים וגם ולממהרים מביניכם.

בתאבון!
בתאבון! © צילום: Fotolia

Shower Time

מקלחת חמימה ונעימה יכולה להוות פתרונות להרבה מצבים שונים בחיים שלנו, ואנחנו לא מדברים רק על ניקיון הגוף, אלא גם על מצבים נפשיים ופסיכולוגיים, כמו הורדת המתח, הפגת כאבי ראש, הפחתת חרדות ויתרונותיה עוד רבים. לכן, אנחנו בטוחים שמקלחת טובה על הבוקר, כזו שמעוררת ומרעננת אתכם ומכינה אתכם כמו שצריך ליום החדש שמחכה לכם בפתח, לא יכולה להזיק לאף אחד. להפך - היא רק יכולה להועיל לכם, גם מבחינת מצב הרוח וגם מבחינת ריח הגוף הנפלא שיהיה לכם.

פעילות גופנית קצרה

פעילות גופנית היא דרך מעולה להתחיל את הבוקר; היא מעוררת, שומרת עליכם עירניים, מסייעת לסילוק רעלים ולהאצת מחזור הדם, ואף הוכח מדעית כי היא אף מסייעת לכם להרגיש שמחים ורגועים יותר, על ידי הפרשת ההורמונים דופמין וסרוטונין. כמובן שאנחנו לא מדברים על לקום בשעה ארבע לפנות בוקר ולצאת לריצה על שפת הים (למרות שגם זו אפשרות לרציניים מביניכם), אך גם הליכה לבית הספר במקום נסיעה באוטובוס או טרמפ עם ההורים נחשבת.

קדימה, לרוץ!
קדימה, לרוץ! © צילום: Fotolia

 

 

 

 
תגובות