הכוח בידיים שלנו: "בואו נשפיע על המציאות". צילום פרטי

הכוח בידיים שלנו: "בואו נשפיע על המציאות"

"זה לא משנה במי תבחרו, אך חשוב שתעשו את הבחירה הזאת. עצם ההגעה שלכם לקלפי מהווה ניצחון עבורנו, הצעירים. אנחנו אכפתיים ורוצים שיהיה כאן טוב יותר. אנחנו נדאג, ממש במו ידינו, למען העתיד שלנו ושל ילדינו" • טור אישי, שיעורר בכם מחשבה, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, שייערכו ביום שלישי הקרוב

קחו לעצמכם רגע וחשבו - מה מפריע לכם בעיר שלכם? האם אי פעם עשיתם משהו בשביל לשנות זאת? תתפלאו, אבל ממש בקרוב פתק קטן יהיה המפתח שלכם לשינוי וזה הרבה יותר פשוט משחשבתם. אז מתי בדיוק זה קורה? ואיך עומר אדם קשור לעניין?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יש לי וידוי, עד לכתיבת הטור הזה לא היה לי אכפת. לא היה לי מושג מי הם המתמודדים לבחירות במועצה שלי וגם לא ממש חשבתי להפעיל את חברי הטוב ביותר - גוגל. זה לא שאני בן אדם שלא אכפת לו, אלא פשוט יש דברים אחרים שמעניינים אותי. ובכלל, לא הבנתי איך הבחירות המקומיות משפיעות עליי.

"לא הבנתי איך הבחירות המקומיות משפיעות עליי". אילוסטרציה © צילום: Shutterstock

ואז, הגיע התרגיל. קראתי ספר בו הייתה כתובה משימה: "כתבי ארבעה דברים שהיית משנה באזור הקרוב לביתך" ופתאום היד שלי לא הפסיקה לכתוב. בין הדברים שכתבתי ניתן היה למצוא את שיפור התחבורה הציבורית, יזימת מפגשים בין חילוניים לדתיים, סלילת כבישים בטוחים יותר ובניית תחנת מד"א במועצה.

לא ביבי, לא בנט, לא שר התחבורה ולא אף חבר או חברת כנסת יכולים לשפר את המועצה שלי. את הדברים שקרובים אליי, אלינו. אנחנו נוטים להמעיט בערכן של הבחירות המקומיות בטענה ש'הבחירות האמיתיות הן לראשות הממשלה'. אבל בואו רגע נדבר תכל'ס - מי אחראי על התחבורה הציבורית שמגיעה לביתכם? מי ייבנה את מרכז הנוער שתמיד רציתם? מי ידאג לדירות זולות למען העתיד שלכם? ומי יביא אליכם את עומר אדם ביום העצמאות? הרשות המקומית שלכם אחראית עליכם - על ההווה שלכם ועל העתיד שלכם.

"מי יביא אליכם את עומר אדם ביום העצמאות?" © צילום פרטי

איך? 

אז איך ניגשים לדבר הגדול הזה? מי מתמודד לרשות המקומית שלי? מה המצע שלהם? ולמי כדאי להצביע? זה פשוט יותר משחשבתם. דוקטור, פרופסור וחברנו הטוב ביותר גוגל, יגרום לכם לדעת את כל מה שרק רציתם והתביישתם לשאול.

אומרים עלינו שאנחנו דור מתלונן, דור שרק מקבל ולא נותן. נתון מדאיג מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, חושף כי בבחירות הקודמות נמצא ששיעור הנמנעים מהצבעה בקבוצת הגיל הצעירה (22-18) הוא הגבוה ביותר! כ-18.7% מן הבוחרים הצעירים הצהירו כי לא ישתתפו בבחירות, אבל אני יודעת שאנחנו דור מצוין. דור שמערכת החינוך לא מותאמת אליו.

חשבו על זה - כמה שיעורי אזרחות בזבזנו בלשנן חוקים וזכויות, כשאת הזכות הכי חשובה שכחו לכתוב בענק על גבי הכריכה של ספר הלימוד: "תלמידים יקרים, מגיל 17 אתם יכולים להצביע לבחירות המקומיות ולשנות בעזרת פתק  את המציאות הקרובה לביתכם!".

ניגשים לדבר הגדול
ניגשים לדבר הגדול © צילום: shutterstock

זה קורא לכם!

לפני כחמש שנים הרמתי את הטלפון שצלצל בבית, כאשר בקו השני היה אחד המתמודדים לרשות המקומית דאז. בתור ילדה, חשבתי שזה מטופש. הוא התקשר עד הבית שלי, כדי לשכנע את ההורים שלי להצביע לו. כולה שני קולות, אמרתי לעצמי. אך כעת, לאחר מספר שנים אני מבינה כמה כוח טמון בקול אחד. כל קול משנה. כל קול משפיע.

זה כלל לא משנה במי תבחרו, אך חשוב שתעשו את הבחירה הזאת. עצם ההגעה שלכם לקלפי מהווה ניצחון עבורנו, הצעירים. אנחנו אכפתיים ורוצים שיהיה כאן טוב יותר. אנחנו נדאג, ממש במו ידינו, למען העתיד שלנו ושל ילדינו.

הכל מתחיל בפתק אחד
הכול מתחיל בפתק אחד © צילום פרטי

30 באוקטובר, בני 17 ומעלה – בואו ניגש לקלפיות הקרובות אלינו ונשפיע על המציאות. מתעצלים? רחוק לכם מדי? לא חושבים שהקול שלכם באמת ישנה? יש לכם הזדמנות אדירה בין הידיים. עומר אדם מזכיר לנו ש"בסוף הכל חולף", גם ההזדמנות הזו. נצלו אותה! אנחנו דור מצוין ויש קול שקורא  לנו - להשפיע ולשנות.

 

תגובות