אמ;לק: סוף שבוע מתוח ולא שקט. צילום: Fotolia

אמ;לק: סוף שבוע מתוח ולא שקט

מהעיצומים של ארגון המורים, דרך מינוי הרמטכ"ל הבא והרקטות שגרמו לסוף השבוע להיות מתוח במיוחד. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

 לא הבנתם למה בוטלו לכם הבחינות האחרונות? עדיין לא יודעים מי הרמטכ"ל הבא? ושמעתם שהמצב מתוח, אך לא הבנתם מה בדיוק אירע? סיכום האירועים הכי מרכזיים בשבוע החולף כבר יעשה לכם סדר בכל הבלאגן ויגרום לכם להישאר מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

העיצומים בתיכונים

לאחר שארגון המורים בראשות רן ארז, הכריז על השיבושים הצפויים לאחר החגים, נכנסנו העיצומים לתוקפם בתחילת השבוע. בשלב זה, הוחלט כי הם יכללו ביטול עבודות, מבחנים וסיורים לימודיים. יש לציין כי הרקע לכך הוא אי יישום הסכם השכר הקיבוצי של מורי העל יסודי -  'עוז לתמורה' בחינוך המיוחד ובמסגרות 'מפתנים'לתלמידים בסיכון. עוד על פי ההסכם, על המורים לקבל תוספת בשכר עבור מתן שיעורים פרטניים לתלמידים.

אין בחינות
אין בחינות © צילום: Fotolia

 שני

פיגוע דקירה בחברון

חיילים ירו למוות במחבל שדקר חייל בעזרת מספריים ופצע אותו קל בסמוך למערת המכפלה בחברון. על פי הודעת דובר צה"ל, החייל וכוח נוסף ששהה במקום נטרלו את המחבל, בן 42 מחברון, אשר מת מפצעיו. החייל המעורב באירוע נפצע באורח קל.

שלישי

ליגת האלופות

במשחק שנערך בין יובנטוס למנצ'סטר יונייטד במסגרת סיום המחזור השלישי של הצ'מפיונס, הוכיחה שוב יובנטוס שהיא פייטרית אמיתית. עם תוצאה של 0:1 לטובת יובנטוס, היא שמרה על רצף הניצחונות שלה העונה בכל המסגרות ושמרה על מאזן בבית 8.

רביעי

כתב אישום נגד הכדורגלן שפגע בארי נשר

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד יצחק אספה, מגן מ.ס אשדוד, שפגע בארי נשר ז"ל וברח. אספה הואשם בהפקרה, בנהיגה בשכרות ובשיבוש מהלכי משפט. כזכור, תאונת הפגע וברח התרחשה בערב חג סוכות, כאשר בה נהרג נשר ונפצע חברו, בעת שרכבו על אופניים חשמליים. 

ארי נשר ז
ארי נשר ז"ל © צילום: דוברות מד"א

חבילות נפץ לקלינטונים ולאובמה

 שבועיים לפני בחירות האמצע, שייערכו בעוד שבועיים בארצות הברית, עבר יום דרמטי ומלא בחשד. חבילות המכילות מטעני צינור נשלחו לנשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, להילרי וביל קלינטון, וכן לבכירים נוספים הנחשבים לאויביו של טראמפ ולמשרדי ה-CNN בניו יורק. בעקבות כך, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, קרא לאחדות באמריקה.

נשיא ארה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ © צילום: GettyImages

חמישי

בן 4 טבע למוות בשל השיטפון

ילד בן ארבע טבע למוות בשטפון ליד כסייפה בדרום. זאת לאחר שנסחף בנחל ערד שעלה על גדותיו. הילד פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו.

סוף השבוע

הרמטכ"ל הבא - אלוף אביב כוכבי

 זה הזמן לשנן את השם של הרמטכ"ל החדש, אלוף אביב כוכבי, שעתיד להחליף את רב-אלוף גדי איזנקוט. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הודיע אתמול (יום ו') על הבחירה בסגן הרמטכ"ל, אלוף כוכבי. שמו יעלה מחר (יום א') לוועדה המייעצת למינוי תפקידים בכירים ולאחר מכן יובא לאישור הממשלה.

כוכבי כראש אמ
כוכבי כראש אמ"ן © צילום: מוטי קמחי

ירי של עשרות רקטות, תקיפות ודיווח על הפסקת אש

אמש (יום ו') ולאורך השבת, שוגרו עשרות רקטות ליישובי עוטף עזה ולשדרות, כאשר זוהו כמעט 40 שיגורים. עקב כך, נשמעו אזעקות צבע אדום במהלך הלילה בשדרות, במועצות שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול וכן בשעות הבוקר נשמע צבע אדום בשדרות ובמועצות שער הנגב ושדות נגב. כתוצאה מהירי המתמשך, תקף צה"ל כ-80 מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה במהלך הלילה ואף הותקפו מטרות של הג'האד האסלאמי היום (יום שבת). בצהריים הודיע הג'אהד האסלאמי כי הושגה הפסקת אש בתיווך מצרי.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

ירי בבית הכנסת בפנסילבניה

 אדם חמוש התפרץ לבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, פנסילבניה ופתח באש. על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית, החשוד צעק "כל היהודית צריכים למות" והרג שמונה מתפללים שהיו במקום, בנוסף ללמעלה מ-20 פצועים. במהלך התקרית, אף נפגעו שלושה שוטרים. בתגובה לפיגוע, אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כי "ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים". גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחר להתייחס לאירוע באומרו: "לבי נשבר, עומדים יחד נגד האנטישמיות".

 


 

 

תגובות