לא מה שחשבתם: הסיבות שיגרמו לכם לאהוב מתמטיקה. צילום: fotolia

לא מה שחשבתם: הסיבות שיגרמו לכם לאהוב מתמטיקה

מי מאיתנו לא לומד מתמטיקה? זהו המקצוע בו שמים הרבה דגש בבית הספר ומקדישים שעות רבות בלימודו. אך למרות זאת, רובנו המוחלט דווקא שונא את המקצוע הזה. לכן, מצאנו לכם סיבות שיגרמו למתמטיקה להיות אחד המקצועות האהובים עליכם

הרבה תלמידים מתלוננים שהם ומתמטיקה לא מסתדרים, אך זה לא חייב להיות כך. אם מבינים את הפואנטה של מתמטיקה היא יכולה להיות מובנת ואפילו אהובה. אז לכבוד כל התלמידים שמתקשים ולא אוהבים מתמטיקה, לאחר הכתבה הזאת תצליחו לראות את המתמטיקה באור אחר לגמרי.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לעולם אל תוותרו 

מכירים את זה שאתם מנסים הרבה זמן לפתור תרגיל, חושבים על כל הדרכים האפשריות לפתרון ואז פתאום יורד לכם האסימון ואתם עולים על התשובה? באותו רגע אנחנו מרגישים סיפוק רב, ואנחנו רוצים להמשיך בגל ההצלחה ולנסות לפתור עוד ועוד תרגילים. אל תפחדו להתמודד עם תרגילים קשים, אין דבר כזה "אני לא יכול" אלא, יש רק "אין לי כוח". עוד תגלו שאם תשנו את הגישה שלכם ותאמינו שאתם מסוגלים לפתור את התרגיל, קרוב לוודאי שתצליחו.

© fotolia

המורה

גם במתמטיקה, כמו ברוב המקצועות, אנחנו אוהבים או שונאים את המקצוע לפי המורה שמלמד אותו.
המורה המצחיק, הדוחף להצלחה, זה שיודע להסביר את החומר בצורה טובה ולדבר בגובה העיניים. מורה כזה הוא המורה ה"אולטימטיבי", המורה שכל אחד מאיתנו היה רוצה שילמד אותו. מורה כזה נותן לנו, התלמידים, רצון לאהוב ולהצליח במקצוע. אם יש לכם מורה כזה, אז כנראה שזכיתם.

הר שיעורי הבית

מגיל קטן הרגילו אותנו שמתמטיקה ו"טונה" של שיעורי בית הולכים יד ביד. עקב כך, כמעט כולנו בהדרגה התחלנו לשנוא את המקצוע מרוב כמות שיעורי הבית הבלתי נסבלת, כל זאת בא על חשבון הזמן הפנוי שלנו. טיפ מאיתנו, נסו לארגן נכון את הזמן שלכם כך יהיה לכם מספיק זמן גם לעשות את שיעורי הבית וגם זמן פנוי. בנוסף, אתם יכולים לפנות למורה בבקשה שייתן פחות שיעורי בית. מי יודע, אולי הוא עוד יסכים? גם אם המורה החליט לתת הרבה שיעורי בית פעם אחת, לא נורא, הסתכלו על הצד החיובי שבעניין, יותר תרגול להבנת החומר.

© sutterstock

נסו לחקור ולהבין את הרעיונות העומדים מאחורי הדברים

מאחורי כל משפט פיתגורס, טנגנס ונגזרת יש תמיד עיקרון וסיבה לכך. אם תחליטו מתישהו לחפש קצת באינטרנט ולראות למה הנוסחה נקבעה כפי שהיא או תקראו קצת על ממציאה, אנו בטוחים שדבר זה יסייע לכם להבנת הנוסחה וזכירתה טוב יותר מאשר שהיא סתם תהיה כתובה לכם במחברת.

אל תפחדו מתוצאות של מספרים לא שלמים

מי מאיתנו לא נתקל לפחות פעם אחת בפתרונות בעלי מספרים לא שלמים מעצבנים? לצערנו, זו לא תהיה הפעם האחרונה שתקבלו תוצאה עם מיליון מספרים אחרי הנקודה, אבל אל דאגה, זה לא אומר שתוצאתכם שגויה. תמיד נסו לבדוק שוב את תשובתכם, ואם אתם מגלים שהתוצאה יצאה זהה בשני המקרים, התוצאה יצאה כפי שהיא אמורה להיות, אתם בעצם הצלחתם.

 

תגובות