לא רק לשנן: דרכים יצירתיות לזכור את החומר למבחן. צילום: Fotolia

לא רק לשנן: דרכים יצירתיות לזכור את החומר למבחן

תקופת המבחנים נמצאת בדרך כלל בשלב שהשנה בשיאה, אנחנו לרוב מוצאים את עצמנו תחת לחץ בלתי הגיוני של המון מבחנים ובעיקר, עם המון חומר שעלינו לשנן ולזכור למבחן הקרוב. אז במיוחד לכל התלמידים ששינון פחות עובד אצלם, אספנו עבורכם את רשימת הדרכים היצירתיות ללמידה למבחנים

למי מאיתנו לא קרה ששעות ספורות לפני המבחן, בעודנו קוראים וחוזרים על החומר, פתאום אנחנו מבינים שלמרות שישבנו, שיננו וחרשנו שבוע מראש עדיין לא הצלחנו לקלוט את החומר? אז לא עוד, אנחנו כאן כדי להראות שיש עוד דרכים לזכירת החומר למבחן מלבש שינון.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שירים

בואו כולנו נודה באמת, אין דבר ממכר וקליט כמו שירים. אולי זה הלחן המקפיץ, אולי אלו המילים שלעתים נוגעות בנו, אבל חד משמעית, אין כמו מוזיקה בשביל קצת מצב רוח ומצב רוח, הוא ללא ספק משהו שאנחנו צריכים כשאנחנו לומדים למבחן. אז כדי לזכור את החומר למבחן הקרוב, נסו להפעיל את היצירתיות שלכם ולכתוב שיר על החומר. אנו ממליצים לקחת לחן של שיר שאתם אוהבים, בעיקר כזה עם לחן קצבי ומגניב, ככה הלמידה והזכירה של החומר תהיה הרבה יותר פשוטה, תוכלו לזכור את החומר באותה קלות בה אתם זוכרים את המילים של כל השירים האהובים עליכם.

ועכשיו רק נשאר לכם לבחור איזה שיר אתם יותר אוהבים
ועכשיו רק נשאר לכם לבחור איזה שיר אתם יותר אוהבים © fotolia

הקלטות

כשאנחנו שומעים משהו המון פעמים נורא קשה שלא לזכור אותו, זוהי הדרך הכי פשוטה וגם הכי יעילה לזכור דברים, פשוט תפתחו את אפליקצית ההקלטות בטלפון שלכם ותקליטו את עצמכם מקריאים את החומר. מה נשאר לעשות אחרי שהקלטתם? פשוט תשמעו. סתם בבית, בדרך לבית הספר, או אפילו בזמן ריצה או פעילות ספורטיבית אחרת, קחו אתכם אוזניות, תשמעו את עצמכם מלמדים את החומר וככה, הוא ייכנס לכם לראש בדרך הכי מהירה.רק עוד טיפ מאיתנו: תזכרו שלשמוע המון חומר, לפעמים יכול להיות נורא מעייף אז תקפידו שההקלטות לא יהיו ארוכות מדי, ככה תוכלו להפיק את המיטב מההקלטות ולהגיע הכי מוכנים למבחן.

פתקים במקומות שונים בחדר

על החלון, על המראה, תלויים על דלת הכניסה, או אפילו מודבקים מעל המיטה. קחו פתקים קטנים, סכמו עליהם את החומר לפי נושאים והדביקו במקומות שונים בחדר, ככה לא משנה לאן תפנו, תמיד תיתקלו באחד הפרקים למבחן הקרוב. עכשיו בטוח תזכרו את כל הנוסחאות המתמטיקה, או את שמות כל המלכים בממלכה החשמונאית.

הכי חשוב לפזר בכמה שיותר מקומות
הכי חשוב לפזר בכמה שיותר מקומות © fotolia

ריקודים

בעקבות הפרק המפורסם של "האנה מונטנה", בו מיילי ממציאה את "ריקוד העצמות" כדי לזכור את החומר למבחן בביולוגיה ובסופו, רוקדת אותו עם כל בני כיתתה אתם זוכרים? יופי, אז בשביל להצליח לזכור את החומר למבחן הבא עליכם לעשות בדיוק אותו הדבר. חברו ריקוד שכל תנועה בו מזכירה לכם נושא אחר בחומר, ואחרי כמה חזרות, הגוף שלכם כבר יזכור לבד את התנועות, הראש שלכם יתרגם את התנועות לחומר ואתם תזכרו הכל בלי מאמץ בכלל, טוב חוץ מכמה שרירים תפוסים.

ראשי תיבות

מכירים את הנושאים האלה, שמתפרקים לתתי נושאים, שמתפרקים לתתי נושאים ואת כולם אתם צריכים לזכור למבחן הקרוב? אז בדיוק בשביל מקרים כאלה, אתם חייבים ליצור לעצמכם ראשי תיבות. צרו לעצמכם ראשי תיבות בשביל כל נושא, כאשר כל אות מבטאת תת נושא אחר וככה במקום לזכור פסקה שלמה תצטרכו פשוט לזכור מילה אחת שתזרוק אתכם ישר ובלי מאמץ אל תוך החומר. לדוגמה: על מנת לזכור את כל הזכויות הטבעיות במקצוע האזרחות, השתמשו בראשי התיבות "כח החשק"- כבוד, חירות, הליך משפטי הוגן, חיים וביטחון, שיוויון, וקניין, פשוט ולעניין.

 
תגובות