מעבר לדמיון: "יצירתיות היא משהו שאינו מובן מאליו". צילום: fotolia

מעבר לדמיון: "יצירתיות היא משהו שאינו מובן מאליו"

בין אם אתם אנשים יצירתים ובין אם לא, בלתי אפשרי לפספס את חשיבות היצירתיות בחיינו. תאמינו או לא המנורה, העפרון והקערה שאמנם נראים לו כמובנים מאליו, הומצאו על ידי אנשים שבסך הכל הייתה בהם טיפה של יצירתיות. "כל אחד לוקח את אותו המושג הזה באופן אחר בין אם זו תכונת אופי או כישרון" • טור אישי

יצא לכם פעם לחשוב, כמה הדבר שנקרא "יצירתיות" משפיע על חיינו, שזה דבר שהוא לא מובן מאליו? ועד כמה היא משפיעה עלינו כמעט בכל דבר שאנו עושים? היום בטור באתי לדבר איתכם עד כמה יצירתיות היא גורם חשוב בסביבה שלנו. כשעולה לי המושג "יצירתיות" עולה לי בדמיון אדם בעל רעיונות רבים לכל סיטואציה, בעיה או משימה שניתנת לו , אבל זה לא רק הרעיונות שיש לו בראש אלא גם החשיבה היצירתית שיש לאותו אדם שאני מדמיינת בראשי, כל אחד לוקח את אותו המושג הזה באופן אחר בין אם זו תכונת אופי או כישרון שיש לאותו האדם הספציפי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הייתי רוצה לספר לכם איפה היצירתיות פוגשת אותי בחיי ובסביבה שלי, האמת שמאז ומתמיד הוגדרתי כאדם ''יצירתי'' על ידי הסובבים אותי (משפחה, חברים ועוד..). היות ותמיד היה לי חיבה גדולה לתחום האמנות, בעיקר ציירתי מגיל צעיר את כל הרעיונות "המשוגעים" שהיו לי. לא תמיד הבינו את החשיבה היצירתית שלי, ידעתי שאמנות היא כלי התקשרות והביטוי הכי חזק שיש לי. כיום אני בשנה השנייה במגמת אמנות. היצירתיות? היא חלק בלתי נפרד ממני בכל התהליך במגמה, מחשיבה על רעיון למשימה שנותנים לי עד לצורה בה אני מגישה את העבודה. טיפ שאני תמיד משתמשת בו לעבודות שאני מכינה: תחשבו איפה אתם מחוברים לנושא שניתן לכם כעבודה ותגדילו ראש היכן הנקודה בה אתם מתחברים לנושא, אגב מומלץ כמעט לכל מקצוע אפשרי. כמובן שיצירתיות היא לא רק קשורה לתחומים אומנותיים, היא החשיבה בפני עצמה, כלי מאוד חשוב בין אם זה ביטוי עצמי או רעיונות לפתירת בעיות.

"מחשיבה על רעיון למשימה שנותנים לי עד לצורה בה אני מגישה את העבודה" © fotolia

אספר סיפור קצר: ראיתי לא מזמן סרטון שנקרא ''החומה'' הוא מדבר על חייל שמנסה לעבור מעל מכשול אך אינו מצליח כמו כל שאר החיילים, הוא מנסה ומנסה אך לא מצליח, הקצינה מוותרת לו אך המפקד מסרב לוותר לו. הוא מאמין כי יצליח לעבור את המכשול. כשחייל כבר מתייאש המפקד אומר לו: "יש לך שלוש דרכים לעבור: מעל, מתחת או באמצע", החייל בוחר לעבור דרך המכשול ומבין בסופו של דבר שיש יותר מדרך אחת לפתור בעיה גם כשהדברים נראים בלתי אפשריים וזאת, דוגמה לחשיבה יצירתית. תארו לכם עולם בו בני האדם היו פשוט אותו דבר, ללא יצירתיות? כן שמעתם נכון אותו הדבר בדיוק, אוהבים את אותם דברים בין אם זו מוזיקה או מאכל, כולם חושבים את אותה חשיבה במדויק, בקיצור כולם הם אותו הדבר ללא שינויים או טעם אחר בדברים, לדעתי אם היה עולם כזה הוא היה מאוד משעמם כי אז לא היו לנו חילוקי דעות על דברים, לא היינו יוצרים וחושבים מהדמיון שלנו, בעצם כל אחד מאיתנו לא היה מה שהוא, אמנם זו קלישאה אבל זה נכון.

"תארו לכם עולם בו בני האדם היו פשוט אותו דבר" © צילום: Fotolia

אני מאמינה שכל אחד מבטא את עצמו באופן שהוא ייחודי לו ולמה שהוא מאמין בו, לא כולם חושבים ומאמנים באותו הדבר, האנושות כולה מרוכבת ממגוון של אנשים מיוחדים ונדירים במינם, כמעט כל אחד נותן משהו מעצמו למען הסביבה שלו. מנקודת המבט שלי, גם אם הוא אינו יודע זאת וזה מה שיפה שיש עולם בעל אנשים שוניםלאחר שדיברנו כמה חשובה היצירתיות בחיינו וכוח ההשפעה שלה, ארצה לבקש שלאחר הכתבה הזו תמשיכו כרגיל בחייכם. כנראה שתשכחו ממנה אבל הפעם אני מבקשת אל תיקחו את החשיבה ואת מה שמיוחד בכם כמשהו שמובן מאליו, אלא תמנפו את זה ותלכו הכי רחוק עם החלומות והתשוקות שלכם. העולם פרוש לפניכם והוא רק מחכה שתביאו מעצמכם, אם אתם נתקלים בהמשך באתגרים זכרו כי יש יותר מדרך אחת לעבור אותם.

 
תגובות