בדרך לפסגה: "הכדורגל הוא הכל בשבילי". צילום: מ.ס אשדוד

בדרך לפסגה: "הכדורגל הוא הכל בשבילי"

בעיר אשדוד הוא כבר מזמן הפך למוכר, לאחרונה אף עמד בעין סערה תקשורתית בעולם הכדורגל. אם לא הכרתם אותו עד היום, הגיע הזמן להכיר: גיל כהן תלמיד כיתה י"ב, שלומד במגמות ביולוגיה וערבית בתיכון מקיף יא אשדוד. הוא אחד משחקני הכדורגל הצעירים בליגת העל שמנבאים לו עתיד. הכוכב העולה של קבוצת הכדורגל הבוגרת מ.ס אשדוד ושל נבחרת ישראל הצעירה

 הוא התחיל לשחק כדורגל בגיל 8, וגדל כשחקן ב-מ.ס אשדוד "מגיל צעיר זה היה חלום ותמיד ידעתי שאני רוצה להיות שחקן כדורגל". לדבריו ,בני משפחתו ובעיקר אביו שנהג לשחק איתו כדורגל בילדותו, דוחפים אותו ותומכים בו לאורך כל הדרך "כולם מפרגנים ונותנים לי בטחון". כהן מגיע כל יום לבית הספר במטרה ללמוד כמו כולם, אולם קריירת הכדורגל שלו מאלצת אותו לעזוב את בית הספר במהלך היום לטובת האימונים. עם זאת, הוא לא מרים ידיים ולמרות הקושי, הוא משלים את החומר הנלמד לבד, "מגיל קטן ההורים שלי אמרו לי שאסור לוותר על בית הספר" הוא מסביר ומדגיש כמה זה חשוב.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הכדורגל הוא הכל בשבילי". כהן מסביר כי הספורט היא מסגרת שעוזרת ונותנת לו את האופציה להכיר אנשים חדשים מאשדוד ומחוצה לה, "לא יכול לוותר על הכדורגל". לנבחרת ישראל הוא הצטרף לפני כשנתיים "אני נותן כל מה שאני יכול לנבחרת, וחושב שאני מייצג בכבוד" יש לו שאיפות גדולות והוא מכוון גבוה, "מקווה להמשיך לנבחרת הבוגרת". כהן, הוא למעשה הנער הראשון משנתון 2000 שמשחק בליגת העל, זהו תואר בפני עצמו. "זו הרגשה מדהימה, וזה נותן לי ביטחון" הוא מסביר ומוסיף שהרגע המרגש שזכור לו הוא ששיחק עם קבוצת הבוגרים נגד הפועל באר שבע וקיבל מחמאות רבות, "הרגשתי מצויין לאחר המשחק".

82646d5ce116a
© צילום פרטי

כדי להיות שחקן כדורגל צריך לעשות הרבה ויתורים, במיוחד בגיל הנוער כשכולם יוצאים למסיבות ובילויים. "כל החברים שלי יוצאים ואני נשאר בבית לישון כי יש לי משחק" הוא מסביר ומוסיף, כי נאלץ לפספס מדי פעם טיולים שנתיים ויציאות חברתיות, על מנת להתאמן או לישון טוב לקראת משחק "אני מאמין שמי שרוצה להצליח יידע לוותר ולהאמין שזה ישתלם לו בעתיד". כמו כל שחקן מתחיל, גם לגיל יש מודל לחיקוי, ועל כך מספר, "המודל לחיקוי שלי הוא ניר ביטון, שהתחיל את הקריירה שלו ככדורגלן בקבוצה מ.ס אשדוד, כשהיה נער הוא פרץ ולאחר מכן התחיל לשחק בקבוצת הבוגרים ומשם הגיע לאירופה" לדבריו השחקן ניר ביטון מעולם לא ויתר, וזו התכונה שהוא מעריך אצלו.  לאחרונה, כהן עמד בעין סערה תקשורתית כאשר מ.ס אשדוד סירבה לשחרר אותו לנבחרת הנוער עקב משחק שלה נגד סכנין. בעקבות כך, הושעה למשך כחודשיים מנבחרת הנוער של ישראל, במשחק נגד סכנין הוא עלה למגרש ואף פתח בהרכב. כהן משתף אותנו איך הרגיש בתוך הסיטואציה המורכבת הזו, "זה מבלבל כי מצד אחד יש לך את המועדון שלך ומצד שני יש את הנבחרת ואין לך כל כך בחירה פה, אתה נמצא בתוך הבלגן ולא יכול לעשות כלום בעניין". 

© טל אקוקה צילום אירועים

מהן השאיפות שלך?

"כרגע להמשיך להשתלב בקבוצה הבוגרת ולצבור כמה שיותר ניסיון ובהמשך, להגיע לנבחרת הבוגרת של ישראל" כמובן שבתכניות ארוכות הטווח שלו, נכללת הכוונה להגיע לקבוצת כדורגל באירופה.

אילו טיפים תוכל לתת לבני נוער שרוצים להיות כדורגלנים?

"אני ממליץ לבני נוער שרוצים להצליח ככדורגלנים, לא לוותר אף פעם וגם כשקשה להמשיך לנסות עד שמקבלים את ההזדמנות להוכיח את עצמכם. להתנהג כמו מקצוענים, לעולם לא להיכנע ללחץ חברתי, ותמיד להקשיב לעצמכם. כמובן שצריך להתמיד ולהשקיע, בין אם זה ללכת לחדר כושר או לשמור על תזונה נכונה ולישון טוב".

 

תגובות