אתם לא לבד: דרכי התמודדות לאלימות במשפחה. צילום: fotolia

אתם לא לבד: דרכי התמודדות לאלימות במשפחה

כולנו שמענו על המקרה המצער, של הנערה שנרצחה לפני מספר ימים על ידי בן זוגה לשעבר של אמה. בעקבות המקרה הנורא נחשפנו לתופעה רחבת ההיקף שאינה חודלת מלהתקיים ומימדיה גדולים משחשבתם - אלימות במשפחה. מהי אלימות במשפחה וכיצד ניתן למזער את התופעה?

אלימות במשפחה היא תופעה פוגענית שמטרתה לפגוע ולהזיק. סוגי האלימות הקיימים הם: אלימות מילולית, אלימות פיזית, אלימות מינית, אלימות נפשית, אלימות כלכלית, אלימות חברתית ואלימות רגשית. על פי נתונים סטטיסטיים נמצא כי מדי יום מוגשות כ-55 תלונות על אלימות במשפחה והמשטרה מבצעת מעצר בכ-12 מקרים מתוכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לאף אדם לא מגיע לעבור התעללות ולסבול, אלימות היא פסולה ומנוגדת לחוק. הקורבנות של אלימות במשפחה יכולים להיות שחורים או לבנים, הומואים או לסביות, יהודים או ערבים וגברים או נשים. החשש לדווח נמצא בכל אחד מסיבות רבות, החל מדעות קדומות ועד בושה ופחד. האלימות מנוגדת לחוק- שקלו לדווח ולקבל עזרה. הכוח בידיים שלכם.

© Fotolia

ישנם גורמים חיצוניים שאליהם תוכלו לפנות בשעת הצורך על מנת לקבל סיוע. תחילה, ניתן לפנות לאדם מבוגר שאתם סומכים עליו, בין אם הוא המורה או המנהל שלכם בבית הספר. גופים רבים קיימים על מנת לעזור לאנשים החווים אלימות במשפחה.

-מרכז קהילתי לנשים אריתראיות בישראל- מרכז שמספק מרחב בטוח שבו אפשר להתפתח ולקבל תמיכה וייעוץ.

טלפון- 054-5682136 מייל- eritreanwomenscenter@gmail.com

-תנועת הנשים נעמ"ת- גוף שעוסק בטיפול ומניעה של תופעות האלימות במשפחה.

טלפון- 03-6492469/70 פקס- 036492472

-הקו החם למניעת אלימות במשפחה- הגנה, תמיכה וסיוע ראשוני לנפגעי אלימות במשפחה.

טלפון- 1-800-220-000

-המשטרה- אחראית על אכיפת החוק ומטפלת במקרי אלימות

לחיוג- 100

-לא לאלימות- קו חירום ארצי לאלימות במשפחה שפועל 24/7

לחיוג- 1118

 

תגובות