מחויבים בסטייל: חמישה מקומות התנדבות למחויבות האישית. צילום: fotolia

מחויבים בסטייל: חמישה מקומות התנדבות למחויבות האישית

מי מאיתנו לא התלבט על מקום התנדבות למחויבות האישית? החל מבית חולים, דרך התנדבות עם ילדים ועד שמיעת סיפורים של קשישים. אספנו עבורכם את המקומות הכי מיוחדים שאפשר להתנדב בהם בשביל המחויבות האישית

מחויבות אישית היא המחויבות שלנו לעשות משהו טוב בשביל הזולת. בית הספר מחייב אותנו בכיתה י' להתחייב  כ-60 שעות ובכיתה י"א כ-30 שעות. אך השאלה האמיתית שנשאלת היא: אם כבר מחייבים אותנו להתנדב, איפה כדאי לעשות את המחויבות שלנו כדי שנהנה לבוא ולא רק נחכה שתסתיים? יש הרבה אפשרויות למקומות התנדבות אבל מכיוון שלא לכולם מתאימה אותה המחויבות - אספנו עבורכם חמישה מקומות מעניינים שבהם אפשר להתנדב ולמלא בשמחה את שעות המחויבות האישית.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בית חולים

בבתי החולים יש מחלקות רבות ואיתן אפשרויות רבות להתנדבות, למשל: מחלקת תינוקות, מחלקת ילדים, מד"א, בית מרקחת ועוד. עם זאת, לא חובה להתנדב במקום אחד מסויים. במידה ולא אהבתם את המחלקה שבחרתם בה, תמיד יש מחלקות נוספות שתוכלו להתנדב בהן, מכיוון שבית החולים גדול ורחב. בית החולים מלא במתנדבים מכל מיני מינים, עדות, דתות וגילאים שונים. המטרה בבית החולים היא עזרה, ביטחון והצלת חיים ולכן אנשים מכל גווני האוכלוסייה עובדים שם.

בבית החולים תוכלו ללמוד הרבה על רפואה ועל עצמכם © צילום: Fotolia

עזרה לנזקקים

עזרה לנזקקים הוא חלק גדול מהמחויבות. המטרה העיקרית בעזרה לנזקקים היא לעזור לאנשים שצריכים עזרה ולאנשים שאין להם את מה שיש לכם, ואפילו נראה לכם מובן מאליו. עזרה לנזקקים מתבטאת בדרך כלל בחלוקת מזון ואריזת סלי מזון, אך גם אם תשוחחו עם הנזקק ותשמחו אותו זה יהיה נהדר. לא תמיד אנו מעריכים את האוכל שמכינה אמא או שמחים על פרי שאנחנו אוכלים באפן קבוע. אנחנו מקבלים את השפע שברשותנו בתור שגרה וכמובן מאליו. זכרו ששום דבר אינו ברור ברור כשמש ולכל מוצר ודבר יש ערך מסויים. כאן אתם נכנסים לתמונה: לעזור לנזקקים במה שצריך ועד כמה שאפשר, בשביל שיהיו מאושרים למרות שאין להם הרבה, וכמובן להראות הרבה אופטימיות וחיוביות.

תשתדלו לעזור לנזקק עד כמה שאפשר ולשמח אותו
תשתדלו לעזור לנזקק עד כמה שאפשר ולשמח אותו © Fotolia

ילדים זה שמחה

לחובבי ילדים! אם לא הספיקו לכם האחים הקטנים שלכם בבית וצברתם ניסיון רב בגידול ילדים, אם אתם אחראים ואוהבים ילדים קטנים ולא אכפת לכם "לשעשע" אותם - זאת המחויבות המיועדת בדיוק בשבילכם! עבודה עם ילדים יכולה להיות מתישה, קשה או קלה וכמובן שזה תלוי בכם ובכוח הרצון שלכם. כידוע, אין הרבה גננות בכל גן, והן צריכות להשתלט על הילדים הקטנים ולחנך אותם בצורה מסויימת (ולא חסרים ילדים קטנים). זה לא קל לדאוג לכל כך הרבה ילדים ואנו בטוחים שהגננות ישמחו לקבל עזרה וסיוע.

קול פור סקול

למי שלא מתאים להתנדב בגן ועדיין רוצה להתנדב עם ילדים, תדעו שאפשר להתנדב בבית ספר. בית ספר הוא מסגרת חינוכית שבה קל יותר לעזור לילדים במה שהם צריכים: עזרה בלימודים. מכיוון שבית הספר מחייב אותנו לעשות מחויבות אישית אז בתי הספר שאליהם תלכו להתנדב מבינים עניין, ויודעים מה אתם צריכים לעשות, כלומר, לא תשבו בחיבוק ידיים. המורים בבתי הספר יעריכו את עזרתכם וכמובן ישתדלו לתת לכם עבודות בהתאם.

תוכלו לעזור למורה המלמדת בהעברת השיעור
תוכלו לעזור למורה המלמדת בהעברת השיעור © צילום: shutterstock

בית אבות

מי לא אוהב את סבוש וסבתוש ורק משתוקק להגיע אליהם בסופי השבוע? לארח לקשישים חברה זאת מחויבות אישית נפלאה, כי אין כמו משפחה שלמה ומאוחדת! אבל לצערנו קשישים וקשישות רבים בודדים ואין להם משפחה, וכתוצאה מכך נוטים להיות עצובים, עובדה המשפיעה לרעה על בריאותם. עכשיו הגיע תורכם לעזור ולהתנדב בבית אבות, להרים את מצב הרוח של הקשישים ולהעניק להם ביטחון ושמחה. בעזרת שיחה קטנה תוכלו לשמח את הקשישים, להראות להם שיש מי ששאכפת לו מהם ומקשיב לסיפורים שלהם. מה גם שזה מעניין לשמוע נקודת מבט אחרת ואישית על סיפורים מוכרים מההיסטוריה הישראלית, או שאולי תשמעו סיפורים שאתם לא מכירים. תודו לנו אחר כך 

אין דבר יותר מספק מלשמח קשיש © Fotolia

 

תגובות