15 דקות תהילה: האנשים שהתפרסמו רק לאחר מותם. צילום: fotolia

15 דקות תהילה: האנשים שהתפרסמו רק לאחר מותם

אמנים, שחקנים ואנשי ציבור נוספים בעולם קיבלו את התהילה שמגיעה להם רק לאחר שהלכו לעולמם. החל מוינסנט ואן גוך, דרך גלילאו גליליי ועד אדגר אלן פו, הכנו עבורכם את רשימת האנשים המפורסמים שלא זכו לקצור את פרי עמלם בעודם בחיים

ישנם מאות אמנים, מוזיקאים, מדענים ויוצרים שהתפרסמו רק לאחר מותם, אך האם תוכלו למנות כמה מהם? ובכן, עכשיו תוכלו. האנשים האלה תרמו לאומנות, למדע ולאנושות בדרכים רבות ולא יקבלו את הפז שמגיע להם לעולם. למרבה הצער, הם מתו בעוני, ללא יכולת לדעת כמה הם שווים ואינם מודעים להערצה שלנו כלפיהם בימינו. התהילה שלאחר המוות מראה שלמרות שאי אפשר לחיות לנצח (בינתיים), כישרון יישאר לתמיד. הנה חמישה אנשים שלצערנו, לא יודעים עד כמה מדהימים הם

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

וינסנט ואן גוך

כאשר חושבים על אומנות, אחד השמות הכי בולטים הוא וינסנט ואן גוך. הצייר, שחי עם אפילפסיה ודיכאון, הותיר אחריו את האמנות המדהימה שלו שנוכל לדון עליה למשך מאות שנים. ואן גוך מכונה לעתים קרובות "הגאון הלא מובן", אמן שלא זכה להערכה רבה ואף זלזול, ומכר רק ציור אחד במהלך חייו. היום האמנות שלו שווה מילוני דולרים והשאירה מורשת מבריקה.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by J.W ZHANG (@jiwen_zzz) on

 

גלילאו גליליי

אבי הפיזיקה המודרנית, האיש שלקח אותנו קרוב יותר לגופים השמימיים באמצעות המצאתו של הטלסקופ ותיאוריות על מערכת השמש. למרבה הצער, זכה גליליי לביקורת נוקבת במהלך זמנו ונתקל גם באיומי מוות וכעס משום שהתאוריות שלו היו מנוגדות לדת. המדען, המתמטיקאי והאסטרונום נפטר במאה ה-17 וגאונותו משרתת אותנו עד היום ובעצם, גליליי לימד אותנו את כל מה שאנחנו יודעים בתחום זה. אפשר להתנחם בכך שהתאוריות של גליליי והאידיולוגיות התפרסמו מספר מאות שנים לאחר מכן וקיבל תהודה רבה ברבחבי העולם, למרות שהוא כבר לא איתנו.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Culturizando (@culturizando) on

אדגר אלן פו

אדגר אלן פו מהווה נקודת דרך חשובה וחזקה בעולם הספרותי כיום, במהלך חייו הסופר האמריקאי בקושי היה יכול להרשות לעצמו שתי ארוחות ביום, ובנוסף לזאת, נהפך לאלכוהוליסט אחרי מות אשתו. היום אנו מכירים אותו כסופר הראשון שהציג לעולם את סגנון הכתיבה הבלשית והמדע הבדיוני. בתקופתנו הוא זוכה לאינספור שבחים על הרומנים שלו, רעיונות וסגנון הכתיבה המיוחד שאפיין אותו.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Krystal Chanelle (@booksandcashmere) on

 

ג'יימס דין

הקריירה של ג'יימס דין הייתה קצרה מדי. השחקן המוכשר הלך לעולמו רק עם סרט אחד ששוחרר ושניים בתהליך הפקה. כיום, הוא זכור כאחד הכוכבים הטובים ביותר של הוליווד וגם האדם הראשון שקיבל לאחר מותו מועמדות לפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר. דין נפטר בתאונת דרכים בגיל 24.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by James Dean (@hollywoodslegend) on

 

אמילי דיקנסון

החברה השמרנית בשנים אלו לא הייתה מוכנה לחידה שכזאת- לפני פטירתה בשנת 1886 ממחלת כליות, רק שמונה משיריה ראו את אור, וזאת לאחר שעברו עריכה מופרזת על מנת להתאים לנורמות החברתיות בזמנו. אך לאחר מותה התפרסמו קרוב ל-2000 משיריה, שכיום מזוהים כחתימה היסטורית ופרסומיה זכו לשבחים אדירים.

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by 彩乃 (@ayano_official) on

 
תגובות