מאישה לאישה: הנשים שלקחו את הפמיניזם צעד קדימה. צילום: fotolia

מאישה לאישה: הנשים שלקחו את הפמיניזם צעד קדימה

מתי בפעם האחרונה לקחתם דעה או עמדה שחשובה לכם, והלכתם איתה צעד אחד קדימה, להפיכתה לכדי מציאות? רבים מאיתנו לא באמת עושים הרבה בעניין, לכן כדי לקבל קצת השראה, הכירו את הנשים שעמדתם הפמיניסטית הביאה אותם לכדי מעשים משני עולם

פמיניזם הוא נושא מדובר מאוד בשנים האחרונות. כולנו מדברים על העצמה נשית, שומעים קמפיינים המקדמים שוויון מגדרי ורואים סרטים וסדרות המעבירים מסרים דומים. אך רובנו לא באמת עושים משהו משמעותי עם הדעות שלנו, אנו מספרים אותן ודובקים בהן, אך לרוב לא יוזמים או לוקחים את הרעיון צעד אחד קדימה. לכן, הגיע הזמן להכיר את הנשים שפמיניזם בשבילן זו לא רק דעה, אלא דרך חיים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

רוזה פארקס 

נולדה וחיה באלבמה בין השנים 1913-2005. פארקס עשתה מעשה שנחשב אולי קטן, אך הוביל לשינוי עצום. בהיותה על האוטובוס בדרך הביתה ב1.12.55, נדרשה לפנות את מקומה באוטובוס לאדם לבן וסירבה. מעשה זה, שהיה אסור באותם ימים, גרם למעצרה והחל את השינוי כנגד הגזענות.

 

 

מלאלה יוספזאי 

אם עדיין בטעות לא שמעתם את השם הזה מעולם, אז הגיע הזמן להכיר: זוכת פרס הנובל הצעירה בעולם - לוחמת זכויות נשים בפקיסטן לאחר שנורתה בראשה ושרדה. מאז היא סמל ולוחמת למען הזכות של נשים להשכלה וזכויות נוספות- והכול בהיותה בת 21 בלבד!

מארי קירי

חיה בין השנים 1867-1934 ופרצה גבולות 'נשיים' משמעותיים רבים. באותה תקופה, היה מקובל שתחום המדע ישויך לגברים בלבד. קירי הייתה האישה הראשונה לזכות בפרס נובל- ולא רק באחד, אלא בשניים. בנוסף, היא גם הייתה המרצה הראשונה באוניברסיטת 'סורבוןשבצרפת, אכן אישה מעוררת השראה.

 

 

אמיליה ארהארט

אם השם הזה מוכר לכם זה לא במקרה, ארהארט מוכרת כאישה הראשונה שכבר בשנת 1932 טסה לבדה לגמרי מעל האוקיינוס האטלנטי, ושוב ב1935 ביצעה לבדה טיסה מהוואי לקליפורניה - שתי טיסות שמעולם לא בוצעו על ידי אישה עד אז. ב1937 החלה לטוס בטיסה להקפת העולם שממנה לא חזרה.

גולדה מאיר

אין אחד שלא מכיר את ראשת הממשלה (האישה) הראשונה והיחידה שהייתה בישראל. מאיר כיהנה גם כשרת העבודה ושרת החוץ, וכראשת ממשלה הובילה אותנו במהלך מלחמת ההתשה ומלחמת יום הכיפורים.

 

 

 
 
 

 

תגובות