מחשבון אנושי: נערים בני 12 מחשבים מהר יותר ממחשבון. צילום: fotolia

מחשבון אנושי: נערים בני 12 מחשבים מהר יותר ממחשבון

כמה שווה 232-149+951+684-390? אתם מן הסתם תפתחו מחשבון כדי לדעת את התשובה אבל הם יפתרו את זה תוך שנייה. יאסין ואמין פאז, שני תאומים בני 12 מצרפת מצליחים לחשב תרגילים מהר יותר ממחשבון

הם יודעים לחשב תרגילים עם חיבור, חיסור, כפל וחילוק עם עד 5 ספרות. הם אפילו יכולים לחשב שורש בשלישית מבלי לפתוח מחשבון. אם התוצאה תצא מספר לא שלם, הם יוכלו להגיד לכם גם עוד 3 ספרות אחרי הנקודה העשרונית ,וכל זה בשנייה. יאסין ואמין התאומים בני ה12 מצרפת  זכו בכישרון שהיה מפשט לכולנו את החיים, ובמיוחד בשיעורי מתמטיקה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

התאומים לומדים בבית ספר פרטי במונפלייה בצרפת, האחד רוצה להיות אסטרונאוט והשני רוצה להיות רופא מנתח וכבר התחיל ללמוד רפואה מספרים. כשמשעמם להם בשיעור הם סופרים, הוריהם הם אלה שהעבירו להם את האהבה למספרים ולחישובים ואפילו פתחו מרכז לחישובים לילדים בעירם. בחודש ספטמבר שעבר, הם השתתפו באליפות העולם ג'וניור בחישובים מתמטיים בגרמניה. התחרות כללה 26 דפים של תרגילים כמו כפל עם מספרים עם 4 ספרות, שורשים והם אפילו היו צריכים לחשב באיזה יום יצא ה15 לספטמבר 1996. הם פתרו את כל התרגילים בשעתיים וסיימו בעשרייה הראשונה בקטגוריה שלהם.

בחודש שעבר, הם השתתפו ב "la france a un incroyable talent" הגרסה הצרפתית של גוט טאלנט ישראל. בתכנית, הם פתרו תרגילים בשילוב עם הומור והדהימו את השופטים. הלוואי שגם אנחנו היינו יכולים לחשב בכזאת מהירות, זה היה לפחות עוזר לנו בבגרות במתמטיקה.

 



תגובות