לא רק באמנות: המשפטים מעוררי ההשראה של האמנים הגדולים. צילום: fotolia

לא רק באמנות: המשפטים מעוררי ההשראה של האמנים הגדולים

הם עיצבו את ההיסטוריה של תולדות האמנות, ומוזכרים פעמים רבות בזכות היצירות המפורסמות שלהם שמעוררות השראה בקרב מיליוני אנשים בתחום. אך יש להם תובנות חכמות על אמנות בכלל והחיים בפרט. אז בין אם אתם מעריכי אמנות גדולים או סתם כאלה שאוהבים לשאוב השראה, אספנו עבורכם חמישה ציטוטים חכמים של האמנים שיודעים יותר מלהחזיק מכחול

שמן, אקריליק, דיו ועוד כמה ''חברים טובים'', הם אלו שעזרו ועוזרים לאמנים לבטא עצמם ביצירותיהם עד היום, על מנת להעביר את מסר והשראה ביצירתם. אבל חוץ מיד כישרונית ובעלת ערך, לאמנים הללו יש גם פה דעתני. אמנים רבים מפורסמים רצו לעורר השראה בזכות התבונה שלהם ולא רק באמירה שביצירתם. החל מפיקאסו ועד גוגן, הבאנו לכם את חמשת המשפטים מבין מאות שעוררו בנו השראה רבה:

עוד בערוץ המגזין:

פאבלו פיקאסו

האמן הספרדי פאבלו פיקאסו, שהיה מבין גדולי האמנים באמנות המודרנית של המאה העשרים, ממייסדי סגנון הקוביזם (סגנון אוונגרדי, זרם מהפכני באמנות), והאחראי בין היתר על יצירות מרהיבות עין כמו:''גרניקה'' ו''העלמות מאביניון''.

''כל ילד הוא אמן, הבעיה היא להישאר אמן כאשר הוא גדל''

בעצם פיקאסו אומר במשפטו, שכל ילד יצירתי אבל כשאנחנו גדלים קשה לשמור על יצירתיות ולכן חשוב לטפח אותה, על מנת להפגין את כישרוננו גם בעתיד. מסכימים איתו לחלוטין

כל אחד, מגדול ועד קטן, יכול להיות אמן משובח
כל אחד, מגדול ועד קטן, יכול להיות אמן משובח © Fotolia

מרסל דושאן

האמן שהלך כנגד החוקים הלא הוא מרסל דושאן, ששם פס על המשפט ''מה היא אמנות?''. מושג ה-''רדי מייד'' (תיאור של אמנות בשימוש של חפצים או אובייקטים), שאותו פיתח דושאן בעולם האמנות הוא מבין הגורמים להתפתחותן של אמניות הפופ-ארט והאמנות המושגית. מבין יצירותיו ניתן למצוא את ''מזרקה'' ואת ''גלגל אופניים''.

''אילצתי את עצמי לסתור את עצמי במטרה מלציית לטעם של עצמי''

דושאן מעביר במשפטו את המסר, שלא משנה עד כמה ננסה תמיד נמשיך להאמין במה שאנחנו מאמינים למרות מה שהסביבה חושבת עלינו. אמן או הוגה דעות? כנראה שגם וגם

אוגוסט רודן

פסליו של הפסל הצרפתי אוגוסט רודן, התבססו בהשפעת הסגנון הריאליסטי. הוא לקח השראה מיצירותיו של האמן מיכאלנג'לו בואונרוטי, ומפה לשם נוצרה יצירתו החשובה הראשונה ''תקופת הברונזה'' ונרכשה על ידי ממשלת צרפת בשנת 1800. ניתן למצוא מבין פסליו את ''האדם החושב'' ואת ''שועי העיר קאלה''.

''דבר אינו בזבוז זמן אם אתה משתמש בחוויה בתבונה''

רודן מעודד אותנו במשפטו, שאם במקרה עברנו חוויה מאכזבת: במקום שנהיה עצובים ממנה, אנחנו צריכים ללמוד מה באמת חשוב בחיים ולהסתכל על דברים שקורים לנו מכמה זוויות שונות. קצת פרספקטיבה, מישהו?

נסו להסתכל על הדברים מנקודות מבט שונות
נסו להסתכל על הדברים מנקודות מבט שונות © fotolia

וינסנט ואן גוך

אין ספק כי שמו הולך לפניו והוא בין האמנים המפורסמים ביותר ברשימה זו, הרי מדובר על וינסנט ואן גוך, הצייר ההולנדי שנחשב מבין גדולי הציירים בכל הזמנים של תולדות האמנות. ואן גוך השתייך לזרם הפוסט-אימפרסיוניסטי (זרם באמנות - תיאור של אמנות מודרנית צרפתית), חיו היו לא פשוטים והוא זכה להכרה והערכה ליצירותיו רק לאחר מותו. חתום מבין יצירותיו על ''ליל כוכבים'' המוכר ועל ''החמניות''.

''דברים גדולים נעשים על ידי סדרה של דברים קטנים המצטרפים יחדיו''

ואן גוך מזכיר לנו במשפטו, כי כל דבר הוא תהליך שאנחנו עושים, צעד אחרי צעד, כשכל פעם צריך לעשות קצת וככה נגשים את המטרה. צודק או צודק? תחליטו אתם

פול גוגן

הצייר והסופר הצרפתי פול גוגן, היה מבין הבולטים, כמו ואן גוך, בזרם הפוסט-אימפרסיוניסטי. בהתחלה, הציור היה כתחביב בשבילו, אך התפתח למקצוע בגלל הערכה לעבודותיו בחוג המקצועי. בשנת 2015 נמכר ציורו ''מתי תינשאי לי?'' משנת 1892 בשווי של כ-210 מיליון דולר ונהפך לבין הציורים היקרים בעולם. מבין עבודותיו ניתן למצוא את ''רוח המת צופה'' ואת היצירה מעוררת ההשתאות ''מאין באנו? מה אנחנו? לאן אנחנו הולכים?''.

''החיים הם בקושי יותר משבריר שנייה. כל כך מעט זמן כדי להכין את עצמך אל הנצח''

גוגן מאיר את פנינו במשפטו היפהפה, כי אין לדעת מה יקרה לנו מחר, כל דקה קובעת מה שנעשה ואי אפשר להכין את עצמנו לחיי נצח. חיים רק פעם אחת!

תגובות