בת 14 : "ממשיכה להיכשל במתמטיקה". צילום: shutterstock

בת 14 : "ממשיכה להיכשל במתמטיקה"

תקופת החטיבה והתיכון היא לא קלה במיוחד, אלא מאתגרת וגורמת לנו להתמודד עם קשיים רבים. אז כיצד ניתן להתמודד עם תקופה זו? ועם ההרגשה שהציונים שלנו "יורדים" ממה שהיו בימים טובים יותר? הנה כל הפרטים

במהלך גיל ההתבגרות אנו עוברים שינויים רבים, חברים, משפחה ולימודים. כל אלה משפיעים עלינו לטובה ולרעה, לפעמים אנו חשים "קפיצה" מסוימת בחומר הלימוד, או שאולי אנחנו לא עומדים בקצב. אז איך ניתן להצליח באותו מקצוע שבו אנו מתקשים במיוחד? 

עוד בערוץ המגזין:

מחשבות אלה, עוררו סערה אצל נערה בת 14, שבחרה לפנות לגולשי "Ask Pepole", במטרה שייתנו לה עצה.
"ככל שאני יכולה לזכור תמיד הייתה לי בעיה עם מתמטיקה והציונים שלי לא היו תמיד כאלה גבוהים אבל השנה הכול נהיה גרוע לגמרי", הנערה מספרת על כך שהיא זוכרת שתמיד מתמטיקה לא היה הצד החזק שלה, אבל השנה המצב הפך לקיצוני. "ניסיתי מפרטני עד לסירטוני הסברה ביוטיוב וההורים שלי ניסו לעזור לי לא מעט. אבל, לצערי הם לא יכולים לממן לי מורה פרטית ואני מתרגלת תרגילים מהספר והאינטרנט בלי הפסקה, שום דבר לא עוזר".

הנערה מסבירה שחרף מאמציה הגדולים, היא עדיין לא מצליחה ומגיעה לציונים נמוכים ונשארת באותה עמדה. "אני בהקבצה ב' ואם עד סוף כיתה ט' אני לא אוכל לעלות להקבצה א' אני אצטרך לעשות בגרות 3 יחידות ואין לי שום רצון בזה", הנערה מפרטת שאינה רוצה לעשות 3 יחידות, אין לה שום רצון בכך ושהיא צריכה לעלות להקבצה א' לפחות עד סוף כיתה ט'.

"אין לי שום רצון לעשות 3 יחידות מתמטיקה" © צילום מסך

לאחר זמן מה, הגיבה אחת מגולשות האתר: "היי, אם הורייך לא יכולים לממן לך שיעורים פרטיים תלכי למורה שמלמדת אותך ותסבירי לה שאת מוכנה להשקיע את כל כולך כדי להתקבל להקבצה א' ושאם היא יכולה שתביא לך שעות פרטניות בסוף היום (רק את והיא)... על מנת לעבור מהקבצה ב' להקבצה א' דרושה המון המון השקעה!"

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שתמיד אפשר לפנות לחבר טוב שישב איתכם או בן משפחה, שיסביר לכם ויתרגל את החומר הנלמד כדי שתצליחו!

תגובות