קופצים לסייר: חמש תערוכות אמנות מומלצות. צילום: fotolia

קופצים לסייר: חמש תערוכות אמנות מומלצות

לא מוצאים מה לעשות בשבתות? קיבלתם יום חופש פנוי ואין לכם מושג איך לנצל אותו? יצאנו בשבילכם לסייר במוזיאוני האמנות בארץ, על מנת להמליץ לכם על התערוכות המוערכות בישראל שללא ספק שוות ביקור

העולם מתחלק לשניים כשמדובר במוזיאונים העוסקים באמנות. אלה שיכולים לבלות בהם שעות ואלה שעושים סיור מהיר של חמש דקות ואומרים ''נו, הלכנו?''. אבל היום הבאנו לכם הצצה למוזיאוני האמנות בארץ, בהם יש את התערוכות המקוריות ביותר שאף איש לא יוכל להתעלם מהן. אז איזו תערוכה מביעה ביקורת על תרבות הצריכה? ומהי התערוכה שכל חובב אופנה חייב להיות בה?

עוד בערוץ המגזין:

''אליס בארץ הספרים'' (מוזיאון תל אביב לאמנות)

מי לא מכיר את הסיפור ''אליס בארץ הפלאות''? אין אחד שלא הקריאו לו את ספרו של לואיס קרול בילדות ואפילו ראה את הסרט המפורסם של ''דיסני''. התערוכה ''אליס בארץ הספרים'' מתבססת על מאה ספרים מתוך אוסף הספרים העשיר של הרפתקאות ''אליס בארץ הפלאות'', שעיקר ההתמקדות בהם היא האיורים הרבים של אמנים מרחבי העולם, שהוציאו לא מעט עותקים לספר וחלקם אפילו נדירים. בתערוכה ניתן למצוא גם את העותק המקורי עם איוריו וכתב ידו של לואיס קרול. חוץ מן הספרים באוסף ישנם עוד חפצים - למשל כמו: משחקים, תקליטים, דיסקים ושלל דברים נוספים שקשורים בסיפורה של אליס. התערוכה נועדה לחבר בין המבוגרים שגדלו על הסיפור בילדותם לבין הילדים שנחשפים לעולם מלא פנטזיה וקסם, כך הם חווים חוויה משותפת שמשלבת אמנות וסיפור ילדות אהוב שרבים גדלו וממשיכים לגדול עליו.

* התערוכה מוצגת בימים אלה במוזיאון.

''לחיי העם הזה'' (מוזיאון תל אביב, תל אביב)

חגיגות ה-70 אמנם כבר היו בשנה שעברה, אך תמיד כיף לראות ולשמוע על מורשת ישראל. בתערוכה ''לחיי העם הזה'' ההיסטוריה הישראלית מונצחת בפריטי זכוכית, מתוך אוסף של אנשים פרטיים שאספו במשך שנים רבות מהקמת המדינה ועד אמצע שנות השבעים. הכלים המוצגים בתערוכה היו באותם זמנים מצויים בכל בית ישראלי, ושמשו בצורה יומיומית לעיצוב הבית או פריט לשמירה. עיקר האיורים על פריטי הזכוכית הם: אירועים היסטוריים, סגנון חיים וסמליות ישראלית.

* התערוכה עדיין מוצגת בימים אלו במוזיאון.

''בינינו'' ( מוזיאון ישראל, ירושלים)

יצא לכם לחשוב פעם על המפגשים שלנו עם אנשים ביום יום? אלו תחושות המפגשים האלה עוררו בכם? או אפילו חילוף מבט מהיר? התערוכה ''בינינו'' שמוצגת באגף הנוער של מוזיאון ישראל בירושלים, מזמינה אותנו לחוויה יוצאת דופן של מפגש בין-אישי בכל צעדיו, משלב ההיכרות ועד שלב הפרידה. מייצגי האמנות בתערוכה מתארים שלל מפגשים יומיומיים: ממפגש עם אדם קרוב ועד מפגש משפחתי בסלון הביתי, מהכנסת אורחים מופשטים ועד מפגשים עם אנשים זרים ברחוב, כאלה שעוד לא יצא לנו להכיר. בעזרת היצירות אפשר לראות קשר עין, הבעות פנים ושפת גוף על היחסים בינינו לבין אנשים אחרים.

התערוכה מתמקדת בחוויות שלנו ממפגשים יום יומיים עם הסובבים אותנו © Sutterstock

* התערוכה מוצגת עד יוני 2019.

''מקום לאופנה'' (מוזיאון ישראל, ירושלים)

אופנה, מאז ומתמיד איתנו מימי קדם ועד היום. היא כולה מרוכבת מאלמנטים רבים בין אם זה מסר או אמירה מסוימת. התערוכה ''מקום לאופנה'' מתמקדת באופנת ארצנו, מימי טרום המדינה ועד השינוי המודרני שבה בימנו. התערוכה היא כמו מסע בזמן, בה אתה צופה כיצד האופנה בארץ הושפעה ממוטיבים רבים, למשל: נופים, אקלים, דעות ואידיאולוגיות עד ההתפתחות המשמעותית של תעשיית האופנה הישראלית בארץ ובעולם. ניתן לראות את דגמי המעצבים ובתי האופנה: אלון ליבנה, דורין פרנקפורט, גדעון אוברזון, משכית, גוטקס ועוד רבים אחרים.

* התערוכה מוצגת עד אפריל 2019.

 "SHOP IT'' (מוזיאון חיפה לאומנות)

תרבות הצריכה, אי אפשר איתה ואי אפשר בלעדיה. בתערוכה ''shop it'' שמוצגת במוזיאון חיפה לאמנות, מעלה את השאלה: ''אני מרגיש קיים כאשר אני חלק מחברה של צרכני קניות?''. התערוכה מראה בעזרת יצירותיה, איך בימנו אדם נתפס כשיש לו רכוש במידה מסוימת, כיצד הסביבה ממתגת אותו? מי שיש לו יותר רכוש נחשב לאדם ממעמד גבוה ומכבוד, אך להיות חסר רכוש זה חוסר מעמד. התערוכה מראה את תגובתה של האמנות כאשר היא ''מתערבת'' בעולם תרבות הצריכה.

''אני מרגיש קיים כאשר אני חלק מחברה של צרכני קניות?'' © fotolia

* התערוכה מוצגת עד 17.2.2019

 
תגובות