השראה: איך למצוא אותה גם שנראה כי היא לא קיימת?. צילום: fotolia

השראה: איך למצוא אותה גם שנראה כי היא לא קיימת?

לכולנו יש רגעים בהם אנו זקוקים במיוחד להשראה, אבל היא אינה מגיעה. בין אם אתם מנסים לצייר ציור או לכתוב שיר, המוזה היא חלק נכבד מהתהליך. אז אילו דברים יכולים לעזור לנו לקבל השראה? אספנו בשבילכם את רשימת גורמי ההשראה הטובים ביותר

זה קורה לכולנו. לאמנים הגדולים ביותר, למשוררים המוכשרים ביותר, לכתבים, שחקנים, זמרים, מבוגרים וילדים. לכל אחד מאיתנו יש רגע שהוא מרגיש תקוע, שאין לו רעיונות, אין לו אמירה חדשה להגיד לעולם, ובקיצור - אין לו השראה. הכנו עבורכם חמש דרכים יעילות לקבל השראה, ואתם תופתעו לגלות באיזו קלות היא תנחת עליכם...

עוד בערוץ המגזין:

את ההשראה לכתבה הבאה קיבלתי באחת ההרצאות הכי משעממות שנכחתי בהן בחיי, הרצאה על רפואת שיניים. לאחר 45 דקות בהן הוצפתי במידע על תהליך העששת, הרגשתי שאני מאבדת את זה. הוצאתי פנקס, והתחלתי לכתוב. הסתכלתי על האנשים סביבי, כשברקע המרצה החליף תמונות של חיוכים יפים במצגת - ופתאום עלה לי רעיון. כתבתי בפנקס כמה שיותר דרכים להעלות חיוך ל-4 אנשים שישבו לידי. לשמחתי הצלחתי במשימה, ולאחר מכן החלטתי לקחת על עצמי אתגר נוסף: בכל יום להעלות חיוך ל-10 אנשים. מהרצאה שכביכול נראתה בעיניי כדבר משעמם ולא יעיל - קיבלתי אתגר והשראה להפוך את הסביבה שלי למקום שמח יותר. השראה מוגדרת במילון כהענקה, נתינה, מוזה, אושר. אני רואה השראה כמעין חוש שישי, שבעזרתו אפשר לעשות הכל. איך נגיע לחוש השישי הזה? בעזרת חמשת החושים שברשותינו.

חוש הראייה

כדי למצוא השראה אנחנו צריכים לפקוח את העיניים. אפשר לצפות בסרט או סדרה אהובים, להתבונן בנוף, בציור יפה, יצירה מעניינת, בסרטונים מעוררי מוטיבציה ואפילו ברשתות החברתיות! לפני חודשיים נכנסתי לעמוד האינסטגרם של נטע ברזילי האגדית, וראיתי שאחד האנשים הגיב לה ״תמשיכי להיות כמו שאת. הלוואי וכולנו נלך בדרכך המיוחדת״. מהתגובה הזו קיבלתי השראה לצייר על הנעליים שלי את נטע ברזילי, שהלוואי וכולנו נלך בדרכה המיוחדת.

נעליים ייחודיות בהשראת נטע ברזילי
נעליים ייחודיות בהשראת נטע ברזילי © צילום פרטי

חוש השמיעה

שומעים? כדי לקבל השראה צריך רק לעצום עיניים ולהאזין. להאזין לטבע, לציוץ הציפורים, לקולות של חיות, לרעשי מכוניות, לאנשים ברחוב. אפשר גם להאזין לשיר אהוב, לרדיו, להרצאה מעניינת, למוסיקה רועשת או למנגינה נעימה. פעמים רבות אנחנו שומעים אנשים סביבינו, אבל לא באמת מקשיבים לעומק דבריהם. ככל שנקשיב באמת לאנשים סביבנו, יש יותר סיכויים שנתמלא בהשראה.

שמיעת מוזיקה שאתם אוהבים תמלא אתסכם בהשראה © fotolia

חוש הריח

מכירים את זה שעובר לידכם מישהו עם ריח כל כך טוב וזה מעלה לכם חיוך? גשו למדף שלכם, פזרו את ריח הבושם שאתם הכי אוהבים - וקחו שאיפה עמוקה שתמלא את הריאות שלכם בריח האהוב. אפשר גם לצאת לגינה ולהריח פרח ריחני, פרי עסיסי - ואם אתם ממש ברי מזל: הריח שבא אחרי הגשם.

אין כמו ריח אהוב כדי לקדם את ההשראה שלנו
אין כמו ריח אהוב כדי לקדם את ההשראה שלנו © fotolia

חוש הטעם

בואו נודה באמת המרירה - אי אפשר לחשוב על בטן ריקה. בואו נודה באמת המתוקה - רובנו חושבים יותר טוב עם משהו מתוק בפה. גשו למטבח, הכינו לכם את הסנדוויץ האהוב, פנקו את עצמכם בקינוח מושחט במסעדה, גלידה טעימה, פירות מתוקים, שוקולד - וכבר תרגישו בהבדל.

אוכל טעים לחלוטין מעלה לנו את רמת ההשראה
אוכל טעים לחלוטין מעלה לנו את רמת ההשראה © fotolia

חוש מישוש

אין ספק שהגוף והנפש קשורים זה בזה. כדי לקבל השראה נסו לשבת בנינוחות, תתרכבלו במיטה עם שמיכה כיפית, מרחו קרם גוף נעים, עשו אמבטיה טובה, ואפשר גם לבקש ממכר שיעשה לכם מסאג׳ מפנק.

התכרבלות מתחת לשמיכה היא דרך מצויינת לקבלת השראה
התכרבלות מתחת לשמיכה היא דרך מצויינת לקבלת השראה © fotolia

השראה תמיד קיימת. גם במקומות החשוכים ביותר, בהרצאות המשעממות ביותר, בחברת האנשים הזרים ביותר. ההשראה נמצאת ממש מתחת לאף שלנו, צריך לחדד את החושים שלנו כדי למצוא אותה. וכמו שזיגמונד פרויד אמר: ״כאשר ההשראה לא באה אליי, אני יוצא ופוגש אותה בחצי הדרך."

תגובות