חשוב לזכור: חמש תובנות משמעותיות שישנו את חייכם. צילום: fotolia

חשוב לזכור: חמש תובנות משמעותיות שישנו את חייכם

מי מאיתנו לא עצוב לפעמים, עצבני או מתוסכל? כולנו נמצאים מדי פעם במצבים קשים יותר וקשים פחות, ונאלצים להתמודד עימם בגבורה. אז איך ניתן להרגיע את החששות בכל פעם שהן צצות? אספנו עבורכם את רשימת התובנות שלנו שישפרו את חייכם פלאים

במהלך גיל ההתבגרות וגם לאחריו, בני נוער רבים מתמודדים עם פחדים וחששות הטבועים בהם ומכתיבים את הצעדים על פיהם יפעלו במרחב החברתי ובכלל. כולנו רוצים להיות חברותיים, מצחיקים ונינוחים - אך לפעמים הרגשות השליליים מאיימים להרוס את מצב הרוח. אז איך אפשר להרגיע את החששות והרגשות שעולים בנו בכל פעם מחדש? הכנו במיוחד בשבילכם את חמש התובנות החיוניות שחשוב שתזכרו לחיים

עוד בערוץ המגזין:

תאהבו את עצמכם

אמנם זוהי קלישאה קלאסית, אבל אהבה עצמית עוד לא הזיקה לאף אחד. בעידן המודרני מרבית האנשים טרודים במשך רוב שעות היממה בדברים שאינם אוהבים במראה החיצוני שלהם, או באישיות המיוחדת שלהם. כמובן שתמיד יש דברים שניתן לשפר, אך זכרו תמיד שאתם יפים ומעניינים בדיוק כמו שאתם, עם כל המגרעות והחסרונות שלכם. מגיע לכם לאהוב את עצמכם!

הכי חשוב שתאהבו את עצמכם בדיוק כפי שאתם!
הכי חשוב שתאהבו את עצמכם בדיוק כפי שאתם! © צילום: Sutterstock

תהיו מי שאתם

אז לאחר שהבנתם שאתם ראויים לאהבה עצמית, הגיע הזמן להבין גם שאין שום בעיה להיות מי שאתם ולהראות האישיות הייחודית שלכם לסובבים אתכם. בין אם אתם מרגישים חסרי בטחון בבית הספר, בתנועת הנוער או בכל מסגרת חברית אחרת- הכניסו לעצמכם לראש: "אני מי שאני, עם כל היתרונות והחסרונות שלי. מי שלא מתאים לו, לא ראוי להיות חבר שלי". מנסיון, ברגע שתפתחו לאנשים אחרים, הם יראו את התכונות הטובות שבכם ותמצאו חברים אמיתיים לחיים. אם לא תהיו מי שאתם, אז מי תהיו?

אל תחששו לחשוף את האופי שלכם ולהיות מי שאתם
אל תחששו לחשוף את האופי שלכם ולהיות מי שאתם © shutterstock

אל תפחדו לקחת סיכונים

פעמים רבות במהלך החיים וודאי נתקלתם באפשרויות שנדמות כמסוכנות במבט ראשון, כמו הזדמנות ליזום שיחה עם הקראש או להביע דעה שונה משל חבריכם. סיכונים יכולים כמובן להתברר כמסוכנים ולא כדאיים, אך אם תבחנו את הדברים בהגיון תוכלו להחליט באילו מצבים כדאי לקחת את הסיכון ולקפוץ למים הקרים. כמאמר המשפט הידוע, תקחו את הסיכון או שתאבדו את ההזדמנות, לא ככה?

אל תפחדו לקחת את הסיכון וליזום שיחה עם הקראש
אל תפחדו לקחת את הסיכון וליזום שיחה עם הקראש © Fotolia

תסמכו על האינטואיציה שלכם

בהמשך ישיר לסעיף הקודם, שימו לב לתחושת הבטן שלכם ולהרגשה שאתם חשים בסיטואציות מסויימות או בחברת אנשים אחרים. האינטואיציה שלכם בשילוב הגיון בריא יכולה לשמש ככלי להבנה ולניתוח מצבים לא ברורים, בהם אינכם יודעים כיצד לפעול. הכלל הוא כזה: ברגע שאתם מרגישים תחושת סכנה, חוסר נוחות או פחד- מגיע הזמן להקשיב לקול האינטואיציה ולפעול בהתאם. אל תחששו לסמוך על עצמכם!

אתם מכירים את עצמכם הכי טוב, תקשיבו לתחושת הבטן שלכם
אתם מכירים את עצמכם הכי טוב, תקשיבו לתחושת הבטן שלכם © shutterstock

תקחו הכל בפרופורציות

שוב נכשלתם במבחן במתמטיקה? רבתם עם החברה הכי טובה שלכם? לא נורא, קחו הכל בפרופורציות מתוך הבנה שאלו מצבים מתסכלים, אך הם יחלפו במהרה. בני נוער רבים נוטים לחשוב שכל חוסר הצלחה קטנטן הוא סוף העולם, ושאם יכשלו במקצוע מסויים אין להם עתיד בו. תזכרו כי תמיד יש הזדמנויות נוספות בחיים, והשקעה תוביל אתכם להצלחה בפעם הבאה. אז למה אתם מחכים? תתחילו לתרגל!

קחו הכל בפרופורציות, תמיד יש עוד הזדמנויות להשתפר
קחו הכל בפרופורציות, תמיד יש עוד הזדמנויות להשתפר © fotolia

 

תגובות