חוסך זמן: כך תייעלו את העבודה הקבוצתית שלכם. צילום: fotolia

חוסך זמן: כך תייעלו את העבודה הקבוצתית שלכם

לכולנו קרה יותר מפעם אחת, שנפגשנו עם חברים למטרת עבודה לבית הספר, ובמפגש יצא כי מה שעשינו וקשור לעבודה, שואף לאפס. עקב כך היינו צריכים להיפגש פעם נוספת. לכן, אנו מציעים לכם טיפים שימקדו אתכם בעבודה ואלטרנטיבות אחרות שיחסכו לכם זמן רב

לאחרונה, אנחנו, התלמידים מקבלים יותר ויותר מטלות ועבודות קבוצתיות הדורשות עבודת צוות, תיאום ובעיקר אורכות זמן רב. לכן, הטיפים הבאים נועדו לקצר את זמני העבודה. אז החל מתכנון יעדים קטנים ועד עזרים טכנולוגיים שימושיים , אספנו לכם את הטיפים הטובים ביותר לייעול העבודה שלכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תקבעו לעצמכם לוח זמנים ליעדים קטנים

הדרך הטובה ביותר לעמוד בתאריך ההגשה ולא לאחר, היא עמידה בלוחות זמנים שתקבעו לעצמכם. איך? בדרך ממש פשוטה, הציבו לכם יעדים קטנים, למשל "בשבוע הקרוב אני מסיים את החלק הראשון של העבודה" ובשבוע לאחריו את החלק השני ניתן לפרוס זאת ליותר נושאים כך שתוכלו לסיים בקלות ובמהירות את עבודתכם.

jpg0852
 © shutterstock

מצגת שיתופית ב"google drive"

לכל אחד מאיתנו שמחזיק מחשב עם אינטרנט, יכול לנצל את הכלי השימושי שנמצא ב-"google drive" – מצגת שיתופית (הנקראת באנגלית google slides""). זהו כלי נהדר בו ישנה אופציה להיכנס למצגת כמה אנשים בו-זמנית, לערוך את המצגת ולצפות בשינויים של חברי הקבוצה בזמן אמת. בדרך זו אין צורך כלל להיפגש אלא רק לעשות שיחת ועידה בטלפון במידה שרוצים לדבר על העבודה בזמן עריכת המצגת, דבר זה חוסך זמן רב וממקד את השיחה לנושא העבודה.

חלוקה לקבוצות קטנות

ככל שבעבודה הקבוצתית יותר ויותר חברים לוקחים חלק, כך קשה למצוא זמן משותף להיפגש. לכן, אנו מציעים לכם לחלק את העבודה לחלקים קטנים ואת הקבוצה לקבוצות קטנות יותר, כל אחד מחברי הקבוצה הקטנה יוכלו למצוא בקלות רבה יותר זמן להיפגש ולעבוד על חלקם. בדרך זו תוכלו להיפגש בינכם ולעבוד יחד על העבודה.

לימודים
© Fotolia

חלקו את העבודה בינכם

אין לכם זמן כלל להיפגש? חלקו בינכם את העבודה, כל אחד יעבוד על חלק אחר מהעבודה בזמנו הפנוי, תבדקו את התוצרים אחד של השני ולבסוף אחדו אותו לקובץ אחד משותף. דבר נוסף המתקשר לסעיף הקודם, גם אם אתם כן מוצאים זמן להיפגש עם קבוצתכם, חלק ניכר מחברי הקבוצה יושבים בצד ומשוחחים על נושאים לא קשורים לעבודה. בדרך של חילוק העבודה בין כולם והכנתם בקבוצות קטנות יותר לכולם יהיה מה לעשות ולהתחבר מהצד שלהם לעבודה. וחוץ מזה, פחות עבודה לכל אחד!.

תגדירו מתי זהו הזמן להיות רציניים ומתי ניתן לצחוק ולהשתחרר
בואו נודה באמת, לרובנו לא יוצא לפגוש את חבריהם מעבר לבית הספר. העבודה היא תירוץ מצוין להיפגש עם החברים. מאחר שלרוב הפן החברתי והצחוקים משתלטים על המפגש, אנו מציעים לכם לראות היכן עובר הגבול ומידיי פעם לומר "יאללה, בואו נחזור לעבוד".

 
תגובות