הסוד להצלחה: כך תצרו רושם ראשוני טוב. צילום: fotolia

הסוד להצלחה: כך תצרו רושם ראשוני טוב

בתקופות שונות בחיים, אנחנו מבקרים לראשונה במקומות שונים ופוגשים אנשים חדשים: במעבר לתיכון או לחטיבה חדשה, ראיונות עבודה, תנועות נוער ועוד. מי מאיתנו לא רוצה להראות על ידי הסובבים אותו כאדם חביב? אז במיוחד עבור מי שבשבילו התחלה חדשה היא עוד סיבה ללחץ, פחדים ומועקה, אספנו כמה טיפים מעולים בעזרתם תוכלו להותיר רושם טוב

הביטוי "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני" נתפס בעיני רבים כקלישאה. אולם, פגישה ראשונה עם אדם שאיננו מכירים עשויה לקבוע כיצד ניתפס בעיניו, ולהותיר חותם - שלילי או חיובי, שלא בהכרח משקף באופן מוחלט את מי שאנחנו או את התכונות שאנחנו רוצים לשדר. לאור החששות שתוקפים אותנו, כאשר אנחנו נאלצים לספר על עצמנו או לדבר באופן כללי עם אנשים חדשים, רבים תוהים, כיצד נוכל לשקף את אישיותנו בצורה הטובה ביותר ולהראות טבעיים ונינוחים. ולכן, קיבצנו לכם כמה דברים שכדאי ליישם: 

עוד בערוץ המגזין:

תהיו חייכנים

"יום בלי חיוך הוא יום מבוזבז", אמר צ'רלי צ'פלין, והוא כנראה צדק. באופן טבעי, בני אדם נוטים להתקרב וליצור קשרים הדוקים יותר, עם מי שנוטה לחייך ולצחוק. צחוק משדר חמימות, חברותיות ומתקשר עם רגשות חיוביים. לכן, כשאתם נכנסים לכיתה חדשה או פוגשים אדם שלא הכרתם, כדאי להיות חייכנים ולהשתמש בהומור בכך תשדרו אופטימיותותרגישו נינוחים יותר.  

הקפידו לחייך
הקפידו לחייך © צילום: Shutterstock

התעניינו בזולת

מי מאתנו לא אוהב שאחרים קשובים לו ושומעים את מה שיש לו להגיד? לרוב האנשים יש דעות מוצקות בנושאים שונים, או שלפעמים סתם מתחשק להם לפרוק את שעל ליבם, והם יהיו שמחים ואף יחבבו אתכם אם תרבו להקשיב להם ולהביע התעניינות. גם אם נושא השיחה לא מאוד מעניין אתכם באופן אישי, תוכלו גם לנתב את השיחה לנושא שמתחשק לכם לדבר עליו. 

ספרו על עצמכם

כפי שציינו, חשוב להתעניין בדברי הזולת, אך כדי לנהל דו שיח תקין מומלץ גם לדבר על עצמכם. שאלו לשלומם, והציגו את עצמכם בפניהם. ספרו בפתיחות על התחביבים שלכם, על כישוריכם ועל דברים אחרים שמעניינים אתכם. ומי יודע? אולי תזכו להכיר חברים חדשים בעלי תכונות משותפות לכם.  

תשמעו אך גם תדברו
תשמעו אך גם תדברו © fotolia

תנועות גוף

גופכם, תנוחת הישיבה ומיקום הידיים יכולים להעיד רבות על היחס כלפי מי שעומד מולכם, וכידוע אנו רוצים לשדר חיוביות. לכן, גם אם אתם מתביישים, שבו בישיבה זקופה. כדאי להימנע משילוב ידיים או קיפול הרגליים, ומתנועות חוזרות המביעות לחץ. אתם יכולים אפילו לדמיין את עצמכם על חוף הים או בבית עם המשפחה. זה עוזר, מניסיון. 

תהיו כנים ורגועים 

ודאי לא הייתם רוצים שחבר חדש בכיתה או בתנועת הנוער יספר לכם על עצמו כשהוא מפריז בתיאוריו על טיולים ברחבי העולם או בפרסי הנובל בהם זכה. חשוב תמיד לדבוק באמת ולהיות כנים עם האנשים שמולכם, כי רק ככה יוכלו להכיר אתכם טוב יותר. השתדלו להיות רגועים, ודעו כי המפתח לשידור ביטחון עצמי תלוי רק בכם. שננו לעצמכם שאתם טובים ומוצלחים, וגם אם לא הצלחתם ליצור חברות חדשה - זכרו כי בני המשפחה והחברים יאהבו אתכם כמו שאתם, לא משנה מה יקרה. 

תגובות