מוזר: מנהגים שונים ברחבי העולם. צילום: fotolia

מוזר: מנהגים שונים ברחבי העולם

לכל מקום בעולם, יש את הנורמות והמנהגים שלו. לעתים, למראית עין חיצונית - זה יכול להתפס כדבר לא שגרתי, ויש שיגידו שאפילו מוזר. בדיוק בשביל כל מי שהתענייו ולא ידע, אספנו לכם את המנהגים המשונים מרחבי העולם

בעולם, זה נשמע מוזר שבחנוכה אנחנו מסובבים סביבונים ובשבועות אוכלים מאכלים חלביים. אנחנו רגילים לזה, וזה נראה לנו הדבר הכי הגיוני ולגיטימי שקיים. לעומת זאת, אנחנו לא רגילים ומכירים מנהגים שעמים אחרים נוהגים לעשות מדי שנה ואפילו בחיי היום יום.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום טבילת דוב הקוטב

יום טבילת דוב הקוטב, הוא מנהג המתקיים בכל שנה בתחילת השנה החדשה. באותו זמן ושהקור עוטף אותנו, אלפי אנשים נכנסים אל הים. מנהג זה נפוץ במדינות כמו הולנד, ארה"ב, קנדה ואנגליה ובמדינות רבות באירופה.

גם בחורף של ישראל לא היינו מסוגלים לצאת
גם בחורף של ישראל לא היינו מסוגלים לצאת ©  fotolia

29 לפברואר

ה29 לפברואר הוא תאריך שחל פעם אחת ב4 שנים. באירלנד, ביום זה נהוג שהאישה מציעה נישואין לבחיר ליבה. יום זה נקרא ''Day Leap". אם הגבר מסרב להצעה, הוא מחוייב על פי המסורת לקנות מתנה או לשלם קנס כספי לאישה שאותה הוא דחה.

תחבורה ציבורית

ביפן, לא נהוג לפנות את המושב עבור אנשים מבוגרים, חולים או נשים בהיריון. בתחבורה הציבורית ביפן יש מקומות שמורים ואסור לשבת בהם חוץ מהאדם שהמושב שייך לו. אם נודה באמת, יש פעמים שהיינו רוצים מקום שמור בתחבורה הציבורית לא?

אנחנו בכל זאת היינו קמים למבוגרים ונשים בהיריון
אנחנו בכל זאת היינו קמים למבוגרים ונשים בהיריון © Fotolia

טקס התבגרות

אצל שבט ההאמר שבאתיופיה, מתבקשים המתבגרים לרוץ על שורת שוורים 4 פעמים. הם מתחייבים לעשות זאת כשהם עירומים. בזכות טקס זה, הנער יכול לצאת לצייד של גברי השבט, רשאי לקבל זכויות של גבר ולהתחתן עם אישה מהשבט.

חג המולד

בגרמניה, בערב חג המולד, ילדים נוהגים להשאיר נעל ריקה מחוץ לבית. במהלך הלילה, הנעל מתמלאת
בממתקים, אך אם הילדים לא התנהגו יפה במהלך השנה, שמים ענף בנעל במקום ממתקים. תכלס? רק הציפיה לממתקים תגרום לנו להיות ילדים טובים

הייתם ילדים טובים השנה?
הייתם ילדים טובים השנה? © Fotolia

פסטיבל האש הויקינגי

בסקוטלנד, פסטיבל זה מתקיים פעם בשנה. בפסטיבל ישנו מצעד של האנשים המחופשים לויקינגים וכשבידם לפידים, בסוף הפסטיבל הם שורפים ספינה ויקינגית, כמתנה לאל השמש. פסטיבל זה מציין את סופם של החגים.

 

תגובות