בת 17: "אין לי באמת חברים". צילום: shutterstock

בת 17: "אין לי באמת חברים"

לא מעט נערים ונערות מרגישות תחושת בדידות, השאלה שתמיד רצה להם בראש היא האם באמת יש לי חברים? אך מה ניתן לעשות כאשר התשובה היא לא? כיצד ניתן לשפר את המצב?

משפחה, לימודים וחברים - כל אלה הם חלק מתקופת גיל ההתבגרות שלנו. הרבה פעמים אנו חשים במצבי רוח שונים וקיצוניים, מתבודדים הרבה כדי לנסות לשאול את עצמנו את השאלה האם יש לנו חברים אמיתיים?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלה, עוררו סערה אצל נערה בת 17, שבחרה לפנות לגולשי "Ask Pepole" במטרה שיתנו לה עצה.
הנערה מספרת על כך שיש לה כמה בנות שהיא בקשר איתן, אבל אין בינהן באמת כימיה. בנוסף היא אומרת כי היא כן ניסתה להתחבר עם בנות מהשכבה והיא לא מצליחה. "אני לא מרגישה שיש לי באמת חברים, יש לי כמה ידידות שאנחנו בקשר של מידי פעם דיבורים בהפסקות ולא באמת יש כימיה, ניסיתי להתחבר עם בנות מהשכבה אבל לא ממש הולך לי לא משנה מה אני עושה זה רק נראה מוזר". הנערה מוסיפה כי בעבר היה לה קשר ממש טוב עם ידיד שלה - הם היו בקשר קרוב ואמיתי. היא מדגישה שהוא התרחק ממנה לטובת ילדים אחרים, וקשה לה להתמודד עם זה. הנערה כן ניסתה לחזור לקשר שהיו בו אבל היא חוותה פגיעה מצדו. "בנוסף לזה יש לי ידיד בכיתה ליד שפעם היינו חברים ממש טובים, כמו אחים, והוא השתנה לגמרי. הוא תפס כיוון, התרחק, ונמצא כעת עם חברים חדשים. ממש קשה לי עם זה, כי הוא ליד הכיתה שלי ובחלק מהשיעורים לומד איתי ביחד ואנחנו לא מדברים מאז ואין לי גם כוונה כי ניסיתי המון לשקם והוא רק פגע בי".

"כל יום מחדש בבית ספר סיוט" © צילום מסך


לאחר זמן מה, הגיבה אחת מגולשות האתר: "מקסימה, גם אני לא הייתי מקובלת בתיכון והסתובבתי רק עם 2 חברות צמודות אז אני ממש יכולה להתחבר למה שאת מרגישה... כל מה שאני יכולה להגיד לך זה שזה עובר ועוד יגיע יום שכולן ירצו להתחבר איתך. בינתיים העצה שלי היא כזו - תנסי להתחבר באמצעות החוזקות שלך , אם את יודעת לאפר תאפרי מישהי או תראי למישהי את אחת העבודות איפור שלך, אם את יודעת לשיר ולנגן תשירי ותנגני, אם את יודעת שבחורות לידך מעריכות זמר/סדרה וכו' נסי לומר להן שגם את התחלת לשמוע/לראות את זה וככה לפתח שיחה, תנסי להתחבר לבנות בדרך שאינה "רגילה" כדי שידעו מי את ויעריכו אותך. זה מה שאני עשיתי, באתי ביום הראשון של כיתה ו' ושרתי וכולן מחאו לי כפיים והמצב החברתי שלי ממש השתפר. מקווה שעזרתי:)"

אנחנו כאן להזכיר לכם שתמיד ניתן להכיר חברים חדשים לחיים גם מחוץ למסגרת בית הספר, במסגרות שונות כגון: התנדבויות, תנועות נוער וחוגים שונים.

תגובות