אמ;לק: פרסום נתוני בעלי זכות ההצבעה לקראת הבחירות. צילום: fotolia

אמ;לק: פרסום נתוני בעלי זכות ההצבעה לקראת הבחירות

גל האנטישמיות באירופה נמשך, קוקה קולה מרימה לאירוויזיון ומדד הדיוק של רכבת ישראל • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן במותן המצער של שתי ישראליות בבהתהפכות סירה בנהר בדרום צ'ילה? פספסתם את נפילת תלמיד תיכון ממצוק בטיול בדרום? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

שתי ישראליות נהרגו בצ'ילה

על פי דיווח משרד החוץ, שתי נשים ישראליות בנות 61 ו-71 נהרגו, ארבעה נפצעו קשה ועשרה נפצעו קל בהתהפכות סירה בנהר בדרום צ'ילה. הפצועים הובהלו לבתי החולים באזור, וחלק מהנפגעים שסבלו משברים פונו במסוק. המטיילים הגיעו עם חברת הטיולים "מסעות", ועל פי הדיווחים של משרד החוץ, הסירה הקטנה עליה היו התנגשה בסלע ליד מפל והתהפכה לאחר שהסקיפר איבד שליטה. השלטונות בצ'ילה פתחו בחקירה לבדיקת נסיבות התאונה.

6,339,279 בעלי זכות הצבעה

המרכז למחקר ומידע של הכנסת פרסם נתונים לקראת הבחירות, שמהם עולה כי 6,339,279 ישראלים יוכלו לממש ב- 9 באפריל את זכותם ולהצביע בבחירות הכלליות לכנסת ה- 21. מדובר בזינוק של כחצי מיליון איש במספר בעלי זכות הבחירה ביחס לבחירות הקודמות ב-2015 , אז עמד המספר על 5,881,696 איש. עוד מהנתונים עולה כי בסה"כ יוצבו ברחבי הארץ כ- 10,720 קלפיות, שמתוכן 3,949 קלפיות יהיו מונגשות למוגבלים בניידות. מדובר גם כן בעלייה משמעותית של כ-50% במספר הקלפיות המונגשות ביחס לבחירות לכנסת ה-20.

6,339,279 ישראלים יוכלו לממש ב- 9 באפריל את זכותם להצביע © Fotolia

שב"ס בכוננות גבוהה

בשירות בתי הסוהר הכריזו על כוננות גבוהה לקראת צעדי מחאה מצד אסירי חמאס, ויחידות מיוחדות הוקפצו לבתי הכלא בשל כך. הרקע לכוננות הוא חסימת הקליטה הסלולרית בטלפונים הניידים של האסירים למניעת ניסיונות הכוונת פעולות טרור מתוך בתי הכלא - שבעקבותיה הכריז חמאס על צעדי מחאה. המחאה באה לידי ביטוי בכך שהנהגת האסירים התפטרה מייצוג האסירים, ובשב"ס רואים זאת כצעד מחאה חריף ביותר, ולכן שירות בתי הסוהר נערך לכל תרחיש; פגיעה בסוהרים, פגיעה במתקני הכלא והפרות סדר.

יום שני

גל אנטישמיות באירופה

המתקפות האנטישמיות באירופה נמשכות כשצלבי קרס וכתובות אנטישמיות רוססו סמוך לבתי יהודים בצרפת ובמדריד. משטרת מדריד פתחה בחקירה בעקבות המקרים, הנושא מטופל גם על ידי ארגון הביטחון של הקהילה היהודית וכן על ידי עיריית מדריד, שדאגה להסרת הסיסמאות. שגרירות ישראל במדריד העבירה את התמונות לכמה ארגונים שפועלים בניטור ומאבק באנטישמיות וכן פרסמה את התמונות ברשתות החברתיות. בשגרירות הוסיפו כי עצוב לראות שהאנטישמיות עדיין קיימת בספרד.

יום שלישי

תלמיד תיכון נפל ממצוק בטיול בדרום

תלמיד תיכון נפצע באורח בינוני לאחר שנפל ממצוק בטיול בקניון שחורת שבהרי אילת. מבדיקה ראשונית של המשטרה עולה כי הוא טיפס על מצוק בגובה של כ-10 מטרים כדי לצלם, אך הסלע התפורר והוא צנח לנקיק צר. התלמיד חולץ באמצעות מסוק והוטס לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, משם נמסר כי התלמיד סובל מפגיעת ראש וחבלות אך מצבו בינוני.

עיכובים ברכבת

כ-800 נוסעים עוכבו ברכבת שנעצרה למשך יותר משעתיים באזור תחנת יבנה, לאחר שנהג הקטר חש שפגע במשהו בעת הנסיעה ועצר את הרכבת על פי הנהלים. המשטרה סגרה את שתי מסילות הרכבת באזור וביצעה סריקות יחד עם סיורי ביטחון שהוזנקו למקום, אך לא נמצאו סימנים המעידים על פגיעה באדם או בבעל חיים על ידי הרכבת. הדבר גרם לשיבושים בתנועת הרכבות, ונוסעי הרכבת שעוכבה הועברו לרכבת חלופית והתנועה שבה בהדרגה לסדרה.

יום רביעי

מדד הדיוק של רכבת ישראל

רכבת ישראל הודיעה כי בכוונתה להוסיף "מדד דיוק" ליישומון שלה, שיספק לנוסעים פרטים על פעילות הרכבות. מדד הדיוק צפוי להיכנס לפעולה בשבועות הקרובים, והוא יספק מידע על זמן הגעת הרכבות אל תחנות היעד, כפי שקיים כבר היום, ויכלול גם את זמני ההגעה לתחנות ביניים ואת מספר הרכבות שהגיעו בזמן, בזמן אמת, לצד דיווח מיידי על רכבות שבוטלו מסיבות תפעוליות או אחרות. בנוסף, ברכבת ציינו כי יפורסמו מדי יום נתונים על רכבות שהגיעו בזמן, איחרו או בוטלו.

יום חמישי

בן 12 חשוד בריסוס כתובות אנטישמיות

צוות פעולה מיוחד לפשעי שנאה עצר נער כבן 12 בחשד לריסוס עשרות צלבי קרס וכתובות "הייל היטלר" "אין כניסה ליהודים" בחצר בית ספר בניו יורק. לדברי משטרת המקום, הם יגלו אפס סובלנות למקרים מסוג זה.

קוקה קולה מרימה לאירוויזיון

בקרוב תוציא חברת קוקה קולה מהדורה מיוחדת של קוקה קולה וקולה זירו אשר יחליפו לתקופה את צבעי האדום והשחור. כמחווה לנטע ברזילי, על כל פחית תתנוסס באנגלית מילת סלנג בעברית כמו תרימו וקולולו
תגובות