משפחה של נתינה: העמותה שבה מוגבלות אינה מגבלה. צילום פרטי

משפחה של נתינה: העמותה שבה מוגבלות אינה מגבלה

עד כמה רחוק ניתן להגיע עם מעט רצון טוב וסולידריות חברתית? אם תשובתכם היא "לא רחוק מידי" או "הלוואי שזה היה מספיק", ברור שאינם מכירים את עמותת איל"ן, שבה הכל, אבל הכל, נבנה סביב עשייה למען מטרה טובה ותרומה לחברה

אור דינוביץ' (13) מחדרה - כדורסלן מצטיין, אחיו הצעיר של שי, שנולד עם שיתוק מוחין מספר על הפעם הראשונה שהגיע לעמותה "ראיתי שאמא שלי עובדת באיל"ן, והחלטתי ללכת להתנדב פעם אחת. מפעם אחת זה נהיה שנה, ואחריה המשכתי לעוד שנה, ועוד שנה, ובסוף הגעתי לשש, שבע שנים". אמו של אור, מיכל דינוביץ' (54), מספרת שלפני 15 שנים התחיל מסעה עם איל"ן כמתנדבת, אך עם השנים נהפכה למנהלת סניף חדרה של העמותה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ספרו לי על המשפחה שלכם - מה שונה בה מכל משפחה אחרת?

אור: "המשפחה שלי היא לא משפחה רגילה, יש לי אח ששמו שי, והוא משותק בכל צד ימין של הגוף. אח שלי, למרות כל המגבלות שלו, היה בצבא למרות שלא רצו לקבל אותו בכלל. אמא שלי נלחמה כדי שיקבלו אותו לשם. עכשיו הוא עובד בעיריית חדרה, ועל כל הקשיים שלו הוא התגבר על הכל, וגם ההורים שלי, אז אני גאה בכולנו על כל הדברים שעברנו".

מיכל: "אור למעשה נולד לתוך הנכות, הוא חי בתוך זה. הוא נולד לאמא שנותנת ומעניקה לאיל"ן ואנחנו בכלל משפחה של נתינה. לכן זה מובן מאליו בשבילו שגם הוא צריך לתת".

© צילום פרטי

התנדבות פעילה- מה אתה עושה בהתנדבות באיל"ן?

"עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) מטפלת באלפי אנשים עם מוגבלויות פיזיות באמצעות 39 סניפים ברחבי הארץ. אור הסביר, שבמסגרת ההתנדבות שלו באיל"ן הוא לוקח חלק בפעילויות ספורט עם הילדים בכל שבוע, ולוקח חלק פעיל בהתרמות העמותה: "היה יום שעשינו בקניון של חדרה מכירה כדי להשיג עוד כסף לתרומות. רצתי לחנויות ולאנשים ושאלתי אותם אם הם רוצים לקנות, כך הרווחתי יותר מארבעת אלפים, חמשת אלפים שקל" - הסביר בהתלהבות והוסיף, "בהתרמות יש לי מרץ מאוד גדול. יש לי חשק לעשות את זה. אני עושה התרמות בכיף, ומרוויח הרבה מאוד כסף כל שנה."

אילו מסרים תרצו להעביר לקוראים של הכתבה הזו?

אור הסביר: "כדאי לכם להתנדב, זה עושה כיף לאנשים עם מוגבלויות, זה נותן להם אושר, אי אפשר להבין עד כמה. כשאתה מתנדב אתה מקבל הרגשה כיפית." לאחר מכן הוסיף והדגיש שאם רואים אדם עם מוגבלות, צריך להיות איתו ולשמוח איתו, כי בסופו של דבר הוא בן אדם בדיוק כמונו.

מיכל: "חשוב שחבר'ה צעירים יצאו ויתנדבו עם ילדים עם נכויות, שיתייחסו אליהם כמו כל אחד אחר. שי אומר שחשוב לו להיות כמו כולם, שיתייחסו אליו כשווה בין שווים. כמו כן, שבתי ספר יסכימו לצאת להתרמות ושילדים יצאו להתרמה."

© צילום פרטי

אז איפה אתם נכנסים לתמונה?

מלבד ההתנדבות, שהיא מבורכת בכל ימות השנה, יש עוד משהו קטן שכדאי לכם לדעת: ממש בקרוב, כבר בחודש מרץ הקרוב למעשה, מתקיים באיל"ן יום מיוחד: ביום שלישי, ה-26 במרץ 2019, יתקיים "מצעד הפרוטות" - יום ההתרמה השנתי של איל"ן, במהלכו יפקדו אלפי תלמידי בתי הספר את בתי התושבים ברחבי הארץ לגיוס תרומות לארגון. יום מיוחד זה, שמתקיים כבר שנים רבות, "יצר צורת גיוס תרומות שונה, שבה מגיעות התרומות מכל שכבות העם, ולאו דווקא מבעלי הממון, דבר שיוצר לכידות ונותן הזדמנות לכלל הציבור להיות שותף לתרומה ולסיוע לחברה בה הוא חי", כך מספרים לנו ביחסי הציבור של העמותה. אנחנו קוראים לכולם.

קהילה חזקה זו קהילה שתומכת גם בקבוצות היותר חלשות שלה, לכן אנו קוראים לכם, בואו תתמכו וביחד ננסה ליצור עתיד טוב יותר.



תגובות