בת 15: "מתלבטת האם לעבור לתיכון אחר". צילום: fotolia

בת 15: "מתלבטת האם לעבור לתיכון אחר"

לימודים, משפחה וחברים הם דברים שלא קל להתמודד איתם בגיל ההתבגרות. אבל האם שווה לנו לעזוב את הסביבה המוכרת ולעבור למקום חדש? ואיך אפשר לדעת האם יהיה יותר טוב בבית ספר אחר?

בגיל ההתבגרות אנו חווים משברים שונים בחיים שלנו, ולפעמים לא יודעים כיצד להתמודד איתם. המעבר בין התיכון לחטיבה עלול להיות מבלבל, ולא תמיד קל לתלמידים לבחור את המגמה העתידית בה ילמדו. האם כדאי להיות בצד הנבחר? או שעדיף להיות בצד הבוחר?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו, עוררו סערה אצל נערה בת 15 שבחרה לפנות  לגולשי "ask people" במטרה שייתנו לה עצה.
"אני עם ממוצע 89 בתעודה, אך בגלל שיש לי 2 הקבצות ב׳ ואחת א׳ אז אני מיועדת לכיתת מבר. מבר היא כיתת בגרות רגילה ומלאה, אבל יש לי שם רק 2 מגמות בחירה. ואני לא מתחברת בכלל למגמות שיש לי בכיתה הזו ולא רואה את עצמי יושבת ללמוד במגמות האלה בכלל". הנערה מספרת כי הממוצע הכללי שלה טוב, אך בגלל ההקבצות שהיא בהן היא מיודעת לכיתת מב"ר (מסלול בגרות רגיל). בנוסף, היא לא מתחברת למגמות שניתן לבחור בכיתה הזו, והיא לא רואה את עצמה נמצאת בכיתה הזו.

"לא מתחברת בכלל למגמות" © צילום מסך

"חשבתי אולי לעבור לתיכון אחר שהוא מחוץ לעיר שלי. בתיכון אחר יתנו לי לעשות מבחן ולראות האם אני מתאימה לכיתה יותר גבוהה ושם כן תהיה לי אופציה להיות במגמה שאני מתחברת אליה ורוצה להיות בה, אני לא חושבת שיש סיבה שאני אשב בכיתת מב"ר כשיש לי ממוצע בתעודה שהוא כמעט 90". הנערה מוסיפה ואומרת כי היא חושבת על מעבר לתיכון אחר, שנמצא מחוץ לעיר שלה ושם כן יתנו לה את האופציה להיות במגמה שהיא אוהבת ומתחברת אליה.

"בתיכון אחר יתנו לי לעשות מבחן ולראות האם אני מתאימה" © צילום: fotolia

לאחר זמן מה, הגיב אחד מגולשי האתר: "לא, אין סיבה. תעשי הרבה רעש לפני שאת באמת שוקלת לעבור ואל תחששי לערב את ההורים. לרוב עלייה מחטיבה לתיכון זאת התקופה שבה בית הספר מאבד הרבה תלמידים לטובת מקומות פרטים/בתי ספר אחרים ולכן הם עושים כל מה שאפשר כדי לשמור אותם אצלם. אני לא חושב שיהיה לך יותר מדי קשה להשיג את מה שאת רוצה".

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שתמיד אפשרי וניתן להשיג את מה שאתם רוצים ואין ספק שאתם תצליחו להשיג אותו, תאמינו בעצמכם!

 
תגובות