לא מהעולם הזה: היצורים המיתולוגיים שכולנו צריכים להכיר. צילום: fotolia

לא מהעולם הזה: היצורים המיתולוגיים שכולנו צריכים להכיר

זה לא משהו חדש, שכאשר כולנו שומעים לפתע במשפט את המילה "מיתולוגי", באופן אוטומטי האוזניים שלנו נפקחות ואנו רק מחכים לשמוע עוד. אז במיוחד בשביל כל המתעניינים, אספנו לכם את היצורים המיתולוגיים שכולנו חייבים להכיר

לא משנה אם זה סתם מיתוס, או אפילו סיפור מיתולוגי עתיק, העובדה שהסוגיה היא מהעבר הרחוק שאיננו מכירים גורמת להתעניינות רבה אצל כולנו. בסיפורים העתיקים, מתלווים לא מעט פעמים גם יצורים מיתולוגיים. אך מעבר לשמם - אין לנו ממש מידע עליהם, אז במיוחד בשבילכם, החלטנו לקחת את זה צעד קדימה ולעזור לכם להכיר יותר את היצורים המעניינים והטיפה מטושטשים עבורנו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קנטאור

יצור מיתולוגי זה - שחציו סוס וחציו אדם, מפורסם במיתוסים רומיים ויווניים רבים. טבעו של הקנטואורים, על פי המיתוסים היווניים הוא אלימות ופראיות , אך למרות זאת הם מופיעים בספרים ובסרטים רבים כגון: "הארי פוטר" "פרסי ג'קסון" ו"נרניה".
 
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Aniket (@idiosyncratic_artist1602) on

 

מינוטאור

על פי מיתוס יווני מפורסם, המינוטאור שחציו אדם - חציו שור, הוא בנו המקולל של מלך כרתים. המינוטאור היה אלים ביותר ופגע ברבים, לכן המלך החליט לכלוא אותו במבוך גדול ומסובך שממנו לא יוכל לצאת. מידי תקופה מסוימת הכניס המלך למבוך שבעה נערים ושבע נערות שיהיו למאכל המינוטאור. הנערים והנערות לא יכלו לצאת מכיון שאבדו במבוך ולא מצאו את הדרך החוצה, יום בהיר אחד, אחד מהנערים שנשלחו למבוך, היה תזאוס - אהובה של אריאדנה בת המלך. אריאדנה, שלא רצתה שתזאוס ימות, נתנה לו פקעת חוטים שאותה יחזיק בזמן שילך במבוך, בזמן שקצה הפקעת נמצא בידה של אריאדנה, כוונתה היתה שתזאוס יעקוב אחרי החוט בדרכו חזרה וכך יצא מהמבוך, תוכניתה הצליחה ויותר מכך, תזאוס הרג את המינוטאור.

דרקון

הדרקון, הוא חיה מיתולוגית קסומה שנפוצה בתרבויות רבות, אתם ודאי מכירים אותו בעיקר מסרטים ומספרים בהם הדרקון פעמים רבות שומר על המבצר בו נמצאת הנסיכה. סיפור מעניין לגבי דרקונים, הוא שהיפנים והסינים שלא כל כך מחבבים אחת את השניה מסוכסכים לגבי נראות הדרקונים; לדרקונים היפנים ישנם שלושה טפרים, ולסינים ארבעה, על כן היפנים שחושבים שיפן היא המולדת האמיתית של הדרקונים, ובנוסף הם חושבים שכאשר הדרקון מתרחק צומחת לו אצבע שלישית, סוג של מוטציה. לעומתם, הסינים שמאמינים שסין היא המולדת האמיתית של הדרקונים, מאמינים שאחת האצבעות נושרת לדרקונים כשהם מתרחקים מסין.
 
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Nora Potwora (@norapotwora) on

סירנה

הסירנות הן בתולות ים מהמיתולגיה היוונית, שחיו על אי מוקף בסלעים וצוקים. כשספינות עברו לידן הן נהגו לשיר, מסופר ששירתן היתה כל כך יפה וענוגה, שהמלחים קפצו מספינותיהם ושחו אל מותם או לחילופין, כיוונו את ספינותיהם אל האי מוקף הצוקים ושם ספינתם נטרפה.

פגעסוס

הפגעסוס, הוא יצור נוסף מהמיתולגיה היוונית. הוא מתואר כסוס מכונף, שאותו אילף הגיבור היווני - בלרופון.  בעזרת רסן קסום - שקיבל מאלת החכמה אתנה, ולאחר מעשי גבורה רבים שעשו פגסוס ובלרופון למען היוונים, רצה בלרופון להגיע אל האולימפוס, מקום משכן האלים ולהתגורר ביניהם. פגעסוס שלא אהב את החלטתו, העיף את בלרופון מגבו, ואילו הוא עצמו הגיע לאולימפוס התגורר שם, ואף הקים שם את משפחתו, משפחת סוסים מכונפים.
 
 
 
 

 

תגובות