נחמדות זה שם המשחק: כך תצליחו להסביר פנים לכולם. צילום: fotolia

נחמדות זה שם המשחק: כך תצליחו להסביר פנים לכולם

בחיים יש אנשים שאיתם אנו מסתדרים יותר, ומנגד, יש גם אנשים שאנחנו מסתדרים איתם פחות. לא פעם ולא פעמיים, יוצא לנו להתקל באנשים שלצערנו אנו פחות אוהבים ויותר קשה לנו להסביר להם פנים, ובכל זאת - מה ניתן לעשות כאשר אנחנו נתקלים באנשים כאלו?

אין מה לעשות, בחיים אנו רוצים שכמעט כולם יהיו נחמדים אלינו. בהתאם לזאת, רצוי ואף נדרש שגם אנחנו ניהיה נחמדים אל הזולת. אך כאשר אנו נתקלים באנשים שפחות נחמדים אלינו, מאוד קל לנו להחזיר להם באותו המטבע ולא להתנהג אליהם בנחמדות. בדיוק כדי למנוע את הסיטואציה הזו, מצאנו לכם שש דרכים בהן תוכלו בכל מצב להיות נחמדים ולהסביר פנים לכולם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

למצוא את התכונות החיוביות בכל אדם

גם אם האדם שניצב מולכם, הוא האדם המעצבן ביותר על פני האדמה, ואתם לא מבינים איך מישהו יכול לנהל איתו שיחה - קחו כמה שניות, תביטו בו ותנסו למצוא כמה תכונות חיוביות שמסתתרות בו. הרי לכל אדם יש צדדים פחות טובים אך גם צדדים טובים, ושיחות עם אנשים שאנחנו פחות אוהבים דווקא יכולות להיות הדרך הנכונה למצוא את הטוב בכל אדם, מי יודע, בסוף תרוויחו ככה עוד כמה חברים.

נחמד, נערה, נער, אהבה, חיוך, אהבה,
 © Fotolia

תנסו להימנע משיחות עמוקות

כשאתם ניצבים לשיחה מול אדם שאתם לא מחבבים, אך בכל זאת חייבים לפתח איתו שיחה כלשהי, הטיפ הראשון שניתן לכם הוא פשוט להימנע משיחות ארוכות ועמוקות על חייכם, השתדלו להתמקד בנושאים קלילים וליצור שיחות חולין פשוטות וקלילות כמה שיותר, כך לא תצטרכו להתמודד עם אותו אדם במצבים מורכבים וקשים רגשית.

נסו למצוא ביניכם נקודות דמיון

נכון, אתם לא אוהבים אותו, אבל בין כל שני אנשים על כדור הארץ חייבים להיות כמה מאפיינים משותפים. אולי תחביבים משותפים, אולי שנאה משותפת למאכל מסויים, או אולי אפילו שניכם אוהבים את אותה סדרת הטלוויזיה. ברגע שתמצאו נקודות דמיון ביניכם לבין אותו אדם איתו אתם מדברים, השיחה ביניכם תקלח ותיראה לכם הרבה פחות נוראית, וכך גם הבן אדם איתו אתם מדברים.

בטוח שתהיה ביניכם לפחות נקודת דמיון אחת
בטוח שתהיה ביניכם לפחות נקודת דמיון אחת © צילום: FOTOLIA

נסו לדבר על נושאים מצחיקים

אין כמו הומור טוב בשביל לפתח שיחה מביכה, אז כאשר בלית ברירה אתם נקלעים לשיחה עם אדם פחות נחמד נסו לשבור את הקרח בעזרת הומור טוב. תריצו ביחד כמה בדיחות ואז גם תעבירו את הזמן במהרה, וגם לא תצטרכו ממש לדבר, אלא רק לצחוק - שילוב מנצח.

אל תענו על כל דבר שהוא אומר לכם

לאנשים פחות נחמדים יש נטייה לזרוק הערות מעצבנות במהלך שיחה, מה שלרוב גורם לנו להתעצבן ולענות חזרה. אז הנה טיפ קטן ומשמעותי מאיתנו - פשוט אל תענו. תחשבו פעמיים לפני כל דבר שאתם אומרים והערה עוקצנית שתרצו לזרוק. כי תזכרו שבסופו של דבר, המשך השיחה בכיוונים כאלה לא יכול להועיל לאף אחד מכם, אז עדיף שפשוט תשחררו ותזרמו, אתם לא חייבים להסכים, גם העמדת פנים זה בסדר.

לפעמים הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לא להגיב
לפעמים הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לא להגיב © fotolia

פשוט קחו נשימה, ותהיו נחמדים

הטיפ הכי ראשוני וברור שאנחנו יכולים לתת לכם, הוא פשוט להירגע. גם אם הבן אדם שנמצא מולכם הוא הבן אדם הכי מעצבן ובלתי נסבל בעולם, קחו לעצמכם כמה שניות, תנשמו עמוק, ותנסו להירגע כמה שיותר כי מעצבים ופזיזות לא יוצאים דברים טובים אף פעם, בטח שלא במצבים כאלה, אז פשוט תהיו רגועים ונינוחים, הכל כבר ייפתר מעצמו.

 

תגובות