אופטימיות זה שם המשחק: כך תצליחו לשמור על גישה חיובית. צילום: fotolia

אופטימיות זה שם המשחק: כך תצליחו לשמור על גישה חיובית

בסיטואציות רבות, אנו נוטים לחשוב על הצד השלישי ולהתעלם מהצד החיובי. עם זאת, חשוב להשאר עם גישה חיובית, לדעת איך להשתפר ולצאת מהמצב שנכנסנו אליו

על כל אחד מאיתנו עובר מדי פעם יום פחות מוצלח, בו אנו נוטים לחשוב על כל הרע שבא, ועל כל הרע שעתיד להגיע. עם זאת, כולנו בתוך תוכנו יודעים שהגישה הזו ממש לא נכונה, ולא מועילה לאף אחד. אז במיוחד עבור כל אלו שמחפשים שינוי, כך תצליחו לשנות את הגישה, ולהסתכל על הדברים בצורה קצת יותר אופטימית.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הכל לטובה

גם אם נדמה שקרה לנו הדבר הכי נורא בעולם, צריך לזכור שבסופו של דבר - הכל לטובה, כלומר דברים לא קורים סתם, אף אחד לא מעוניין שיהיה לנו רע. אם נכשלנו במבחן יכול להיות שזו נורת אזהרה, שמתזכרת אותנו שכנראה אנחנו לא בקיאים בחומר כפי שאנחנו חושבים שאנחנו, ושכדאי לנו ללמוד הרבה למבחן הבא. בנוסף, ההיסטוריה הכתיבה והוכיחה את עצמה, נכון - לא תמיד הסוף טוב, אבל מי אמר שזה לא הסוף הכי טוב עבורנו?

© Fotolia

תמיד היה יכול להיות נורא יותר

כשאנחנו מסתכלים על הצד השלילי בסיטואציות מסויימות, אנחנו נוטים להאמין שזו התחתית עבורנו. בדרך כלל שמצב כזה קורה, זה רגע שאנחנו מאוד נסערים עם עצמנו, אבל גם במצב כזה צריך לזכור שתמיד היה יכול להיות מצב נורא יותר. אז במקרה כזה תתעודדו, לפחות אתם נמצאים בסיטואציה הזו ולא בסיטואציה הכי גרועה שאתם יכולים לדמיין.

מכאן אפשר רק לצמוח

בסיטואציות שאנחנו מרגישים חלשים, שנכשלנו במשהו, קל לנו להמעיט את הערך העצמי שלנו. עם כל הקלות שבדבר, צריך לזכור שהגישה הזו היא לא הגישה הנכונה, חשוב להתחזק מהנקודה הזו ולא לתת לה להשתלט עלינו. נכון, הנקודה שאנו נמצאים בה אולי לא הכי זוהרת אבל עם זאת, ממנה אפשר רק להתפתח ולצמוח. אז כשנמצאים ברגע הזה, תחשבו איך תוכלו להתפח מכאן, ומה תוכלו לעשות כדי לשפר את המצב.

© Fotolia

לחפש נקודת אור

לכל עניין ולכל אחד יש לפחות דבר אחד שחיובי בו. גם אם אנחנו עומדים מול סיטואציה שעל פניה נראת מזוויעה, צריך לזכור שגם לה חייב להיות צד חיובי. גם אם זה סתם רגע ביום, או שיחה מיוחדת שזכורה לנו עם אדם שפגשנו במהלך היום ואפילו, סתם הערה חיובית שמישהו זרק לנו. בכל דבר יש צד חיובי, רק צריך לחפש ולמצוא אותו.

תשארו אופטימיים

תמיד יש הזדמנות נוספת לשפר את התוצאות שלנו בכל דבר, כל יום מוביל להזדמנות חדשה ופותח דלת חדשה. אז נכון לא תמיד הכל הולך כפי שתכננו, ולא תמיד הכל הולך כפי שרצינו. אין מה לעשות, כל אדם יעבור דברים כאלו בחייו, החוכמה היא להפיק מהדברים האלו את המיטב ולהסתכל על הצד החיובי.

תגובות