בואו לבדוק: האם אתם מודעים לזכויותיכם?. צילום: fotolia

בואו לבדוק: האם אתם מודעים לזכויותיכם?

"הסתדרות הנוער העובד והלומד" פרסמה את הדוח לשנת 2018. הדוח עוסק במאבק בניצול ילדים, בני נוער וצעירים בעבודה. והתוצאות? מפתיעות

המצב כיום עגום בשוק העבודה בקרב בני הנוער בישראל, מלא בניצול עקב חוסר הידע של בני הנוער לזכויותיהם. התקבלו מעל ל-5000 פניות מצעירים שחשו מנוצלים בעבודתם. סקרנים לדעת באיזה ענף יש את הניצול הרב ביותר? נחשו ובדקו אם צדקתם!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי

למרות הכל, יש גם חדשות טובות – המאבק בניצול צעירים בעבודה מצליח. הסתדרות הנוער העובד והלומד השיבה כ-1,250,000 ש"ח לבני הנוער והצעירים ממעסיקיהם, וזו עלייה של 6% בסכום הכספי בהשוואה לשנה שקדמה. העשור האחרון מסתכם בהשבת 16 מיליון ₪ לבני הנוער.

62% מבני הנוער בישראל, שהם כ-380,000 בני נוער, משתתפים בשוק העבודה לאורך השנה, בין אם כעובדים ובין אם כמחפשים אחר עבודה.

התקבלו 5,265 פניות מבני נוער וצעירים בשנת 2018. שיאניות ניצול הנוער הן מסעדות ובתי קפה, רשתות מזון מהיר ואולמות אירועים, המהווים 45% מסך מקרי הטיפול. בעקבות השינויים בענף המסעדות: מספר שיא של פניות בענף (עלייה של 73%)

עיקר הפגיעה בצעירים העובדים הוא בתחום השכר, שמהווה 80% מסך מקרי הטיפול. סעיפי הפגיעה בתחום זה מתייחסים להלנת שכר, הפרשי שכר, אי תשלום שכר מינימום, שיבוש תלושים ועוד.

הנתונים באדיבות הסתדרות הנוער העובד והלומד

תגובות