בן 15: "מרגיש מנוצל בעבודה שלי כמלצר". צילום: fotolia

בן 15: "מרגיש מנוצל בעבודה שלי כמלצר"

כל אחד מאיתנו שעובד היום, יש זכויות כעובדים בכל גיל. אך לפעמים, המנהלים לא מתייחסים לזכויות אלו ולמעשה מנצלים אותנו. מה קורה שאנחנו מודעים לניצול של המנהלים, אך מהרהרים האם לעזוב את העבודה היחידה שלנו?

היום בענף המלצרות והמסעדנות ישנו ניצול רב של ילדים ובני נוער, ורבים מבני הנוער העובדים אינם מודעים לכך. אך מה נעשה כאשר אנו חשים יחס מזלזל מצד המנהל ותנאי עבודה לא הגיוניים?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו עוררו סערה אצל נער בן 15, שבחר לפנות לגולשי "Ask People" על מנת לקבל עזרה.

הנער משתף כי הוא עובד כמלצר בבית קפה, מקבל את שכר המינימום ולא מקבל טיפים. הנער עובד קשה ואף לא יוצא להפסקות, אבל למרות השקעתו, יחסו הטוב בהתחלה השתנה. "הבוס התייחס עליי בהתחלה ממש טוב, וכעבור שבוע התחיל להשתנות. היום הוא מתעצבן עליי מכלום, למשל כשכולם בהפסקה ואני ממשיך לעבוד, הוא מעיר לי שאני צריך לעבוד בקצב מהיר יותר – כדי להספיק לשרת שולחנות רבים"

"הבוס מתייחס אליי בצורה מזלזלת למרות ההשקעה הרבה שלי"
"הבוס מתייחס אליי בצורה מזלזלת למרות ההשקעה הרבה שלי" © צילום מסך

לאחר זמן קצר הגולשים נחלצו לעזרתו, אחד מהם הגיב: "אני מציע לך לחפש עבודה חדשה וכמה שיותר מהר. אין סיבה שתסבול עצבים וצעקות עליך, אל תוריד מכבודך, לא חסר עבודות שתוכל לעבוד בהן."

אנחנו כאן בשביל להזכיר לכם, אם אתם מרגישים מנוצלים בעבודה ומקבלים יחס מזלזל, כדאי לכם לשקול לעזוב את העבודה הזו. כך תוכלו לחפש עבודה חדשה עם משכורת נאותה ויחס ראוי שבה יכבדו אתכם. בנוסף, ישנה אפשרות לפנות לגורמים המטפלים במקרים מסוג זה -עמותות וארגונים המתמחים בנושא זה.

 

תגובות