כך תקבלו החלטות חשובות בחיים. צילום: fotolia

כך תקבלו החלטות חשובות בחיים

איך בוחרים לקחת החלטות? על מה צריך לחשוב לפני? אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטות חשובות

כולנו צריכים להחליט דברים. ואם נאמר את האמת, כמעט בכל רגע נתון בחיינו אנו עומדים מול החלטות ובחירות, חלקן קטנות ואינן בעלות חשיבות גדולה, אך מה קורה כשההחלטה גדולה ובעלת משמעות חשובה? קבלו מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור ולהחליט בדרך הכי טובה שיכולה להיות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

להבין מה משמעות הבחירה

לעיתים איננו חושבים באמת על המעשים וההחלטות שלנו או שאיננו מבינים מה אנו באמת רוצים. על מנת שתגיעו להחלטה או לבחירה שתהיה הכי נכונה עבורכם עליכם לשבת עם עצמכם ולהבין מהי משמעות הבחירה? מה יהיו השלכותיה? האם היא תגרום לכם לתחושה טובה או שמא תעיק עליכם ותגרום לכם לתחושות רעות וחרטה?

© shutterstock

להתייעץ

אין ספק שדעה של בן אדם אחר חשובה, ואת זה מלווה המשפט המפורסם: "דברים שרואים משם לא רואים מכאן". עלינו להקשיב לדעות של אחרים ולשמוע את עמדתם בנושא. בנוסף, אפשר לשאול אותם שאלות שעלו בראשכם ועדיין לא מצאתם להן תשובה, מי יודע אולי התשובה שלהם תעזור לכם לבחור.

© fotolia

אני ממליצה לכם להתייעץ עם מישהו שאתם סומכים על דעתו ויודעים שיציע לכם את הטוב ביותר עבורכם. זה יכול להיות אחד מבני המשפחה, חבר או חברה, אחד מאנשי צוות בית ספרכם או כל בן אדם שאתם מרגישים מספיק קרובים אליו על מנת לשתף אותו בתחושותיכם.

להירגע

כשאני מנסה לבחור משהו חשוב או גורלי אני שומעת מוזיקה או יוצאת לרוץ. זה מרכז אותי ומפקס לי את המחשבות. אני ממליצה לכם, לעשות משהו שמרגיע אתכם, זו יכולה להיות פעילות גופנית, צפייה בטלוויזיה, שמיעת מוזיקה או כל דבר אשר עולה על ליבכם. שימוש בדברים ועשיית מעשים אשר גורמים לנו להירגע מטיבים על כושר הבחירה שלנו ועוזרים לפקס את מחשבותינו על מנת להגיע להחלטה הטובה והמועילה ביותר עבורנו.

© fotolia

לחשוב בחיוביות

בסופו של דבר הבחירות וההחלטות שלנו בחיים אמורות לעשות לנו טוב ולהקל עלינו ולא לגרום לנו לרע. עלינו לחשוב תמיד בחיוביות כי כמו שאומרים: "מחשבה יוצרת מציאות", ואם נחשוב טוב ונקווה לטוב ונפעל כדי שיהיה טוב, בסופו של דבר - יהיה טוב!

© fotolia
 
תגובות