תתעוררו: כך תאמצו שגרת בוקר בריאה. צילום: adobestock

תתעוררו: כך תאמצו שגרת בוקר בריאה

לכבוד פתיחת שנת הלימודים, שתחל בשבוע הבא, הכנו לכם מדריך שיעזור לכם להתעורר על עצמכם ולאמץ שגרת בוקר בריאה

בשיתוף עם תלמה

אנחנו יודעים שתקופת לימודים היא תקופה לחוצה אצל כל נער ונערה - לומדים בבית הספר, מתכוננים בבית למבחנים, תנועות נוער, התנדבויות ומחוייבות אישית ובתוך כל זה משלבים גם בילויים ולעתים עבודה. אז איך מתמודדים עם הכל? בעזרת שגרה בריאה שתתן לכם כוחות ואנרגיות בימים העמוסים.

הבוקר הוא למעשה מראה לאיך שהיום שלכם יראה. אם תתחילו את היום ב"רגל ימין" כל היום שלכם יהיה מלא בכוחות ובאנרגיות טובות. אז איך שומרים על שגרת בוקר של אלופים בזמן בית הספר? פשוט מאוד, מאמצים כמה הרגלים קלים ופשוטים והופכים כל בוקר לבריא יותר.  

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

סדרו את המיטה שלכם בבוקר

אדמירל וויליאם מקריוון הקדיש ספר שלם לנושא. בספר נקרא, בתרגום חופשי "תציע את המיטה - הדברים הקטנים שיכולים לשנות את חייך... ואולי גם את העולם", הוא מספר על חשיבות הפעולה הזאת בבוקר. זה אולי ישמע לכם מטופש, אבל גם לדברים הקטנים בחיים - יש משמעות עצומה. סידור המיטה בבוקר ישפיע לטובה על כל היום שלכם. מקריוון מסביר שכשאנחנו מסדרים את המיטה בבוקר אנחנו מבצעים את המשימה הראשונה שלנו ביום היטב וזה נותן לנו תחושה של גאווה, ואף יעודד אותנו לבצע עוד משימות. לסידור מיטה בבוקר יש יתרון נוסף. תחשבו על זה רגע, אין דבר יותר כיף ונעים מלחזור אחרי יום עמוס למיטה נקייה ומסודרת. כשיש סדר ורוגע בעיניים, גם הנפש שלנו הופכת לרגועה ובריאה יותר. 

המשימה הראשונה של הבוקר© adobe stock

בחרו בגדים והכינו את כל הציוד בערב

מי לא חווה לפחות בוקר של לחץ בחייו. בוקר של לחץ בו אתם צריכים להתארגן מהר כדי לא לאחר לבית הספר. ואז תוך כדי שאתם מצחצחים שיניים, אתם אוספים את הספרים והמחברות מהר לתיק ומתלבשים תוך כדי אכילה. כפי שכבר ציינו, הבוקר משפיע על כל היום. בוקר לחוץ בהחלט יכול להוריד את האנרגיות ומצב הרוח לאורך שאר היום. יתרה מכך - כבר הוכח כי לחץ מתמשך או על בסיס יום יומי מזיק לבריאות שלנו. התארגנות נעימה תהפוך את הבוקר שלכם לנעים שיהפוך את המשך היום שלכם לנעים. לכן, מומלץ להכין את הכל מראש בערב. אמצו לכל הרגל - לפני שאתם הולכים לישון, תקדישו עשר דקות לסידור התיק והציוד שלכם, להטעין את הנייד ולבחור אאוטפיט ליום המחרת. כך תחסכו עצבים בבוקר וכמובן זמן - מה שיפנה לכם כמה דקות לארוחת בוקר בריאה, שעליה עוד נפרט בהמשך. 

מוזיקה נעימה 

מוזיקה יכולה להשפיע מאוד על מצב הרוח שלנו וכפי שציינו בסעיף הקודם כדאי לסגל שגרת בוקר בריאה ונטולת לחצים. מוזיקה בהחלט יכולה לעזור בכך. אתם יכולים להשמיע מוזיקה נעימה בזמן ההתארגנות שלכם בבוקר או אפילו לשנות את צלצול השעון המעורר שלכם (שבנינו, לרוב אנחנו בוחרים באופציה המלחיצה) לשיר או מנגינה נעימה שאתם אוהבים, כך תהיו באנרגיות טובות ובריאות כבר מהרגע הראשון של היום. 

אכלו ארוחת בוקר טובה ומזינה

אומרים שארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום ולא סתם. לארוחת הבוקר יש חשיבות גבוהה מאוד בתפקוד הפיזי והמנטאלי שלנו. אחרי "צום הלילה" רמת הסוכר והאנרגיה בגוף יורדות וארוחת בוקר בריאה ומזינה מחזירה את האנרגיות הדרושות לתפקוד הגוף והמוח. ארוחת בוקר מזינה תעזור לכם לשפר את הריכוז והזיכרון ובכך לשפר את תהליך הלמידה והציונים. בנוסף, צום ממושך בבוקר מעלה את פעילות מערכת העצבים הסימפתטית, שנוטה להכין את הגוף במצבי לחץ, חירום ומתח, ויש לכך השלכות על הרוגע והתפקוד הכללי.

הארוחה הכי חשובה ביום
הארוחה הכי חשובה ביום © adobe stock

תזיזו את הגוף

ביצוע מתיחות או אפילו הליכה קצרה בבוקר תעזור לכם לשחרר את השרירים הקפוצים והתפוסים אחרי שנת  הלילה. ההרגל הזה הוא בריא במיוחד ויעזור לכם להגדיל את טווח התנועה והגמישות של הגוף, להפחית מתח נפשי, לשפר את הריכוז ועוד. אתם יכולים לבצע מספר מתיחות בבוקר לפני שאתם מתחילים להתארגן או לנצל את זמן ההגעה לבית הספר כדי להעדיף פעילות גופנית כמו הליכה או רכיבה על אופניים מאשר נסיעה ברכב או בתחבורה ציבורית. 

© adobe stock

כתבה הזו מתפרסמת במסגרת פעילות "בוקר טוב יותר 3" עם תלמה - שעוסקת בשגרת בוקר, כמפתח ליום טוב יותר.

 
תגובות