זה תלוי רק בנו: כך אפשר לעזור לכדור הארץ. Fotolia

זה תלוי רק בנו: כך אפשר לעזור לכדור הארץ

הריאות של כדור הארץ בוערות, ההתחממות הגלובלית בהאצה מתמדת וזה מרגיש שהדרך לאסון אקולוגי קצרה מאי פעם. הדרך היחידה לעצור או לפחות להאט את האסון הזה הרבה יותר קלה משאתם חושבים והיא תלויה בכל אחד ואחד מאיתנו. הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות למען הכדור

בשבועות האחרונים מתרחש אחד האסונות האקולוגים הגדולים בשנים האחרונות - יערות האמזונס בוערים. מדובר בשטח עצום שמשתרע על שטחן של תשע מדינות ומספק 20% מהחמצן העולמי והוא מכיל אלפים רבים של זנים של בעלי חיים (ואפילו למעלה מ-400 מיני צפרדעים). מוערך כי בכל דקה נשרף שטח של מגרש כדור רגל וחצי ורק. האסון הולך להשפיע רבות על ההתחממות הגלובלית ועל החיים של כולנו. אבל לא מדובר בגזר דין אנחנו עדיין יכולים לעשות שינוי, אספנו לכם חמישה דברים שהקפדה על עשייתם תוכל לעכב משמעותית את התחממות כדור הארץ והזיהום הסביבתי, בואו נהפוך את הכדור שלנו למקום טוב יותר לחיות בו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מיחזור

נפתח בדבר הברור ביותר, מיחזור. אנחנו בטוחים ששמעתם לא מעט כמה חשוב למחזר מה שאומר ששום תירוץ לא יעבוד יותר. כך או כך תרבות הקנייה של העולם המערבי בה הקניונים מלאים בקונים שמחדשים את מוצריהם בקצב מסחרר בכל יום מייצרת דיי והותר זבל. מחזור ושימוש חוזר מפחית את הזיהום. שימו ליד שקית הזבל בבית עוד כמה שקיות ועודדו את בני הבית להקדיש כמה שניות למיון הזבל שלהם זה כל כך קל וכל כך חשוב. אתם יכולים להפריד מהזבל הביתי בקבוקי שתייה, מוצרי נייר ומיכלי פלסטיק - לכל אלו יש פחי מחזור בקרבת ביתכם. למתקדמים: אתם יכולים להסתובב עם שקיות בד לבכך להפחית את השימוש הכולל בשקיות ניילון ונייר.

איסוף זבל

אנחנו רואים זבל בכל מקום, הרבה פעמים גם מחוץ לפחים מזהם את הסביבה שלנו. הסיכוי שתעברו ברחוב או תלכו לים ולא תיתקלו בזבל הוא כמעט אפסי. מדובר זבל שפוגע בנו ובבעלי החיים שסובבים אותנו שפעמים רבות נפגעים קשות ממנו. תשמרו על הסביבה שלנו נקייה. זרקו את הזבל שלכם לפחי האשפה - מלכלוך קטן ועד גדולץ אם אתם יוצאים לפיקניק או על האש, אתם יכולים לרכוש מראש שקיות זבל (עדיף כאלו שמתכלות) ולאסוף את הזבל אחריכם. אל תתעצלו לזרוק את הזבל שלכם בפח (ובפחי המחזור) גם אם זה דורש מכם ללכת עוד כמה צעדים ולעיתים אפילו להערך לכך מראש. 

שימוש בחשמל

ייצור חשמל הוא אחד מהגורמים המזהמים הגדולים ביותר. כל כך קל להשתמש בו, רק לוחצים על המתג וכל החדר כבר מואר, מה שגורם לנו לשכוח את ההשלכות של הלחיצה הפשוטה הזאת. הפיתרון? אכפתיות! בקיץ תוותרו על שמיכת הפוך ותעלו את המעלות במזגן, אל תשכחו לכבות את האור ברגע שאתם עוזבים את החדר, שימו לב שהמזגן תמיד על 25 מעלות ותוציאו מכשירים שלא נמצאים בשימוש מהחשמל.

אוכל ידידותי לסביבה

תעשיית הבשר נחשבת לאחת משלוש הגורמים הגדולים ביותר לזיהום האוויר וההשפעה על ההתחממות הגלובלית. האכלת בעלי החיים, כמויות המים שנדרשות להשקייתם והפסולת המוצקה והנוזלים שהם מייצרים מהווה גורם זיהום משמעותי. לכל מי שדואג לבריאות שלו ישנם שלל תחליפים טעימים ומגוונים ליתרונות של הבשר. זוהי לא כפייה של צמחונות, גם הורדה של מנת בשר אחת בשבוע תעשה שינוי סביבתי משמעותי.

קנייה חכמה

בואו נודה בזה, רוב הזמן אנחנו קונים מוצרים כי אנחנו רוצים אותם ולא מתוך צורך אמיתי. אנחנו מחליפים מכשירי טלפון כל שנתיים או שלוש, מכשירי חשמל, אוכל, מוצרים לבית ושלא נתחיל לדבר על ביגוד. חילוף המוצרים המהיר הזה מייצר כמויות של זבל שבסופו של דבר מזהם את הכדור שלנו. הפיתרון? תחשבו פעמיים לפני שאתם קונים ותקנו כשאתם באמת צריכים ולא בגלל טרנד או רצון רגעי. כמו כן חשוב גם להשתמש במוצרים ידידותיים לסביבה שניתן למחזר או מתכלים בקלות ולהשתדל להשתמש במוצרים רב פעמיים ולא חד פעמיים. כך גם תשמרו על הסביבה ועל הדרך גם תחסכו כמה שקלים.

תגובות