הכוח אצלנו: להצביע או לא להצביע, אין זאת שאלה. צילום: fotolia

הכוח אצלנו: להצביע או לא להצביע, אין זאת שאלה

מחר יתקיימו הבחירות לכנת ה-22 של הממשלה ולנו הצעירים יש כח גדול ומכריע. בין אם זו תהייה הפעם הראשונה או אולי אפילו הפעם השנייה בה יש לכם זכות הצבעה - חשוב שתלכו להצביע. לא מבינים מדוע? הכתבה הזאת היא בשבילכם

מחר (ג') יתקיימו הבחירות לכנסת ה-22 ועבור חלקנו מדובר בפעם הראשונה בה יש לנו זכות בחירה. מאז סבב הבחירות הקודם, שנערך בחודש אפריל חלה עלייה של 0.8% במספר בעלי זכות ההצבעה. מתוך 5.8 מיליון האנשים להם יש זכות לבחור בקלפי, 14% הם מעירים עד גיל 24. אז בין אם זו תהייה הפעם הראשונה או אולי אפילו הפעם השנייה בה יש לכם זכות הצבעה - חשוב שתלכו להצביע. לא מבינים למה כל כך חשוב להצביע? מה המשמעות של חוסר הצבעה? הכתבה הזאת בשבילכם.   

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אחרי שהבנו איפה ומתי מצביעים, הגיע הזמן שנדבר על החשיבות העצומה שיש לכל קול ולא משנה למי אתם מצביעים. ראשית כל, הבחירות הן ההזדמנות שלנו להשפיע על אורך חיינו ועל התנהלותה של המדינה. הבחירות הן הדרך שלנו להשפיע. אם משהו מפריע לנו, אם חשוב לנו תחום מסויים, אנו צריכים להביע את דעתנו בקלפי.  הקול שלנו בעל משמעות יותר ממה שנדמה לנו, בבחירות הקודמות חסרו לאחת המפלגות רק כ-1400 קולות לעבור את אחוז החסימה. 

© fotolia

כמובן שלא תמיד נוכל למצוא את המפלגה או המועמד המושלם, שעונה על כל ה"דרישות" שלנו ושבמצע שלו יש פתרון לכל מה שמפריע לנו, אבל - אפשר לבחור במי שהכי מתקרב לאמונות ולדעות שלנו. צריך לזכור כי חוסר הצבעה הוא אינו אי ספירת קול, אלא חיזוק של כל המפלגות האחרות ביחס לכוחם. כוחו של מנדט נקבע ביחס למספר המצביעים. אם לא הצבעתם, חיזקתם את שאר ההצבעות, גם של כאלו שתמכו במפלגות אליהם אתם לא מתחברים.  ואם אנחנו לא נבחר בשבילנו, אחרים יבחרו לנו. אם אתם רוצים להשפיע על העתיד שלכם ושל ילדיכם (כן, כן - אנחנו הולכים רחוק בכוונה) - צאו להשפיע ולהצביע. 

בנוסף, להצביע זו פעולה כל כך קלה. אז למה לא?  הגענו לגיל 18, קיבלנו מהמדינה את הכוח לבחור את המנהיגים שלנו, למה לא לנצל את הזכות הזאת? כמה דקות של הליכה ברגל והכנסת פתק למעטפה הן מאמץ קטן ביחס לחשיבות ההצבעה. 

זכרו שלהצביע זו זכות גדולה. זה לא תמיד היה ככה, לא תמיד הייתה לנו מדינה שהיא רק שלנו בה אנחנו יכולים לדבוע את גורלנו וגורל העם שלנו. יש לנו נדינה משלו והיא דמוקרטית! זו זכות גדולה. בבחירות האלה לא נשארים אדישים, יוצאים להצביע. לבחור זאת חובה, לבחור למי לבחור זאת זכות. 



תגובות