מתייאשים מהר? כך תתמידו ותגשימו את החלומות שלכם. צילום: adobestock

מתייאשים מהר? כך תתמידו ותגשימו את החלומות שלכם

מדי יום אנחנו מבטיחים לעצמנו שינויים, אך ברוב המקרים כשהעניינים מתחילים לקבל פרקטיות מציאותית ואנחנו מתחילים להבין את כמות ההשקעה הנדרשת, אנחנו פשוט מוותרים לעצמנו מראש. אם גם אתם רוצים להתחיל לקחת את השאיפות וההבטחות שלכם לעצמכם בשתי ידיים - כדאי שתקראו את הטיפים שלנו להפיכת מחשבה למציאות

מי מאיתנו לא קם בבוקר עם החלטה לשנות משהו בחייו, דבק בה במשך יום, אולי יומיים ולבסוף ויתר מחוסר זמן או כוח ועבר להשקיע את זמנו במשהו אחר? היוזמות האלו, שלנו מול עצמנו, הן הראשונות להתבטל בתקופה עמוסה או מלחיצה ובדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם את הטיפים שלנו למימוש השאיפות גם כשהחיים מציבים אתגרים משלהם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חשבו היטב

השלב הראשון כשעומדת בפניכם מטרה הוא לחשוב ולהבין מהי המטרה במדויק? האם היא שווה את ההשקעה שלי? האם היא תואמת את הערכים בהם אני מאמין? מה מימוש המטרה ידרוש ממני בעתיד? נתינת מענה לשאלות אלו יעזור לכם לסדר את הראש וחשוב מכך- להבין האם המטרה שכרגע נראית לכם אטרקטיבית, היא באמת מושא השקעה לגיטימי שיעניין אתכם לאורך זמן. 

נער, מבולבל, מתלבט, חושב
לחשוב טוב © Fotolia

תכננו

כשאנו מתחילים לחשוב על רעיון שישנה את חיינו מן הקצה אל הקצה, פעמים רבות אנו לא עוצרים לחשוב ולתכנן מראש את היעדים ואת טווח הזמן בו אנו מתכוונים להיות פעילים בעניין. התכנון במקרים אלו הוא קריטי למעשה, כיוון שהוא שומר ומוודא שהכול מתרחש בזמן ולפי סדר הגיוני. והמלצה פרטית שלנו - נהלו יומן מסודר עם שלבי העבודה והדד ליין שאתם מציבים לעצמכם, כך תעמדו במטרותיכם ותממשו את הרעיון על הצד הטוב ביותר.

הציבו לעצמכם תת-מטרות

כמעט בלתי אפשרי לעמוד במטרת על רחוקה במשך זמן רב. לכן, אנו ממליצים לכם לפרק את המטרה העליונה לתתי מטרות שקל לעמוד בהן, וכך תוכלו בכל פעם להתמקד בהשלמת שלב אחד בלבד ולא בכולם יחד. תוכלו גם לחלק את תתי השלבים לתקופות הזמן בהן תעבדו עליהם ולהציב לעצמכם בכל פעם יעד ישים למטרה הקרובה.

תכננו נכון
תכננו נכון והציבו יעדים קטנים© adobestock

השיגו תמיכה

בין אם אתם מסוג האנשים שמסוגלים להצליח לעשות הכל בעצמכם ובין אם אתם מאלו שמעדיפים להיעזר באחרים, קבלת תמיכה בעת הצבת משימה גדולה ומשמעותית זה לא רק אפשרי, אלא מומלץ. התחילו שיח עם הקרובים אליכם, קבלו רעיונות, תבואו עם ראש פתוח ותקבלו עזרה מאלו שמציעים לסייע, כי בסופו של דבר, אם יש חברים טובים, מה צריך יותר מזה?

אל תוותרו

אז נכון, יהיו ימים שתרגישו שאין בזה טעם ובימים אחרים תהיו קרובים להרים ידיים ולוותר, אך חשוב שתזכרו שהמטרה גדולה יותר מאותו יום לא מוצלח או מאותו מצב רוח רגעי. זכרו את ההתלהבות שהייתה לכם בתחילת התהליך ואת התוצאה שתהיה לעבודה הקשה שלכם ואל תוותרו לעצמכם.

 

 

 

 

תגובות